Priemonės vaikams su autizmo spektru.
1.Priemonė „Kauliukai su emocijos veideliais“. Jie padės vaikams teisingai atpažinti
jausmus, suvokti juos ir bei valdyti emocijas.
2.Priemonė "Alkanų žuvyčių gaudymas"
Šios spalvotos, lenktos žuvytės vaikų bus pagautos su meškerės kabliuku, kai pavyks jį įdėti
žuvytei į burną. Priemonės pagalba vaikai lavins akių - rankų koordinaciją, koncentraciją,
socialinius įgūdžius.
3.Priemonė „Dėlionė Kategorijos“.
Vaikai mokinsis rūšiuoti, sužinos daugiau apie įvairius užsiėmimus, išmoks sudėlioti įvairius
paveikslėlius pagal jų seką, atras skirtumus, išmoks spręsti problemas. Taip pat vaikai lavins
savo kalbos įgūdžius ir taps atradėjais. Žaidimas paskatins vaikus mąstyti ir taip padės vystytis
vaikų smegenims.
4.Priemonė „Pagalvėlė su emocijų veideliais“.
5.Priemonė „Rūšiavimas“.
Užduotys vaikams su autizmo spektru.
1.„Nupieška mano veidą“. Paprašyti vaiką. Kad ant popieriaus lapo vaikas nupieštų didelį
apskritimą. Savo veidu galima pademonstruoti jam įvairių emocijų ir paprašyti, kad jis
nupieštų tokį veidą, kokį jūs jam rodotė, padėkitė jam įvardinti emocijas, pvz.piktas,
liūdnas, laimingas.
2.„Lėlių vaidinimas“. Iš kojinių pasidaryti lėles arba su vaiko lėlėmis sugalvoti kokią
smagią temą vaidinimui. Rengiant lėlių vaidinimą galima mokyti vaiką apie jausmus,
ugdyti socialinius įgūdžius.
3.„Spėlionės“ . Paprašyti vaiką usimerkti ir duoti jam paprastą daiktą arba žaislą,
pvz.kaladėlę. Paprašyti, kad vaikas pačiūpinėtų tą daiktą ir apibūdintų ji, jeigu vaikas
nekalbantis, paprašyti, kad parodytų.
Rekomendacijos tėvams.
1.VAIKO DIENOS RUTINA MIEGAS.
Vaiko kambaryje neturėtų būti televizoriaus. Nereikėtų rodyti filmų ir televizijos laidų
norint, kad vaikas greičiau užmigtų. Ekrano šviesa aktyviai stimuliuoja vaiko smegenis,
todėl užmigimo laikas ilgėja, vaikui sunkiau atsipalaiduoti, nusiraminti, ji gali turėti
neigiamos įtakos vaiko miego kokybei naktį.
Sukūrti tokią miegojimo aplinką, kuri būtų patogi vaikui (pritaikytas kambario
apšvietimas, temperatūra, čiužinys, patalynės audinys ir pan.);
sudaryti reguliarų miego ir kėlimosi grafiką (stengtis, kad nakties bei pietų miego
ir kėlimosi laikas darbo dienomis ir savaitgaliais nesiskirtų daugiau kaip viena
valanda);
Suplanuoti ruošimąsi miegui (prieš miegą vengti naujos ir netikėtos veiklos, per
didelio triukšmo, dūkimo, sotaus valgio).
2.MITYBA.
Stenkitės išvengti situacijų, kurios gali sukelti vaiko pykčio protrūkius. Tam gali
padėti iš anksto nubraižytas valgio tvarkaraštis, kuriame būtų nurodytas valgio
planas, apdovanojimas už naujų maisto produktų paragavimą.
Stenkitės visada į lėkštę, kurioje patiekiamas naujas produktas ar patiekalas, įdėti
bent du jau patikrintus ir mėgstamus produktus.
3.NAUDOJIMOSI TUALETU ĮGŪDŽIAI .
Pasitarkite su šeimos nariais, kokius žodžius vartosite, kur patalpinsite vizualinę
rutiną, kada atsisakysite sauskelnių ir pradėsite vaiką vesti į tualetą.
Padėkite vaikui suprasti „tualeto procedūrų” vizualinę informaciją, supažindinkite
su paveikslėliais, proceso seka. Reikalingų nuotraukų ar paveikslėlių rūšis
priklausys nuo vaiko supratimo lygio.
Pasirinkite paveikslėlius, simbolius ar nuotraukas, suprantamas jūsų vaikui.
Parinkite tinkamus ir lengvai nuvelkamus drabužius.
4.KOMUNIKACINIAI (BENDRAVIMO) ĮGŪDŽIAI .
Stebėkite, kokius žaislus, daiktus, žaidimus ir veiklas mėgsta vaikas; kokius
daiktus vaikui patinka stebėti, imti ar laikyti; prie kokių daiktų vaikas prieina; kas
nuramina vaiką, kai jis suirzęs; kas pralinksmina vaiką, kai jis viskuo
nepatenkintas.
Atraskite tokią kūno padėtį, kad vaikas aiškiai matytų jūsų veidą ir akis, skaityti ir
žaisti sėdint prieš vaiką ant grindų, pasodinus vaiką ant sėdmaišio, kėdės su
atlošu, fotelio ar į sofos kampą.
Valgydami kartu išnaudokite progą pabendrauti (pvz., kai vaikas suvalgys savo
porciją, pasiūlykite dar, bet iš karto neduokite, kol jis kokiu nors būdu neparodys,
kad nori dar (tai gali būti visai nežymus ženklas: žvilgtelėjimas į jus, rankų
tiesimas į maistą, parodymas ranka, žodis ar garsas), tuomet paduokite maisto
sakydami „Nori dar? Prašau”).
Išsiaiškinkite, kokiu atstumu nutolęs nuo jūsų vaikas jaučiasi...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!