Turinys
1. TEORINIS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS ORGANIZACIJOJE
ASPEKTAI................................................................................................................................4
1.1 Žmogiškųjų išteklių valdymo
samprata.....................................................................................................................................4
1.2. Valdymo mokyklų pagrindiniai aspektai teorinėje žmogiškųjų išteklių koncepcijoje.......5
1.2.1. Klasikinės mokyklos........................................................................................................5
1.2.2. Neoklasikinės mokyklos..................................................................................................7
1.2.3. Šiuolaikinės vadybos teorijos...........................................................................................7
1.3. Strateginio valdymo mokyklų pagrindiniai aspektai teorinėje žmogiškųjų išteklių
koncepcijoje...............................................................................................................................8
1.3.1. Strategijos mokyklų atstovų požiūris į žmogiškųjų išteklių įtraukimą............................8
2. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ STRATEGINIO VALDYMO TEORINIS
MODELIAVIMAS..................................................................................................................10
Išvados......................................................................................................................................13
Literatūros sąrašas....................................................................................................................14
ĮVADAS
Darbo aktualumas. Uostų plėtra turi būti siejama su tinkamu žmogiškųjų išteklių
valdymu ir vystymu. Jis leidžia generuoti tinkamus veiksmų srautus, kad uostų veikla
vystytųsi darniau dėl daugelio uosto veiklai įtakos turinčių veiksnių (politinių, finansinių,
logistinės veiklos ypatumų). Tinkamas ir strateginis žmogiškųjų išteklių, strategijų ir
žmogiškųjų išteklių valdymo mokyklų strateginių priemonių naudojimas padeda didinti ne tik
darbo efektyvumą, procedūrų darną, bet ir pačio darbo patrauklumą darbuotojams, salygų
gerinimą, procesų keitimą atsižvelgiant į esamą situaciją. Tuo pačiu tinkamas žmogiškųjų
išteklių naudojimas sukuria laivybos įvaizdį, kuris reprezentuoja visą uosto valdymą.
Darbo objektas - žmogiškųjų išteklių valdymo aspektai uosto valdyme.
Darbo tikslas: teorinė žmogiškųjų išteklių valdymo uoste analizė ir strategijos kūrimas.
Darbo uždaviniai:
1. teorinė žmogiškųjų išteklių, jų valdymo ir modelių sampratos analizė uosto
valdyme;
2. strateginių mąstymo mokyklų analizė remiantis uosto valdymu;
3. žmogiškųjų išteklių valdymo aspektų plėtotė remiantis teorine analize uosto
valdyme.
1.
Žmogiškųjų išteklių valdymas uoste suprantamas kaip besitęsianti procedūra, kurios
pagrindas - planavimas, verbavimas, atranka, socializacija, mokymas ir tobulinimas.
Negalima pamiršti įvairių skirtingų procesų svarbos, nes procesai iš esmė padeda derinti
uoste esančių dabuotojų žinias, išradingumą ir prisitaikymą prie strateginio žmogiškųjų
išteklių valdymo uosto veikloje.
1.1 Žmogiškųjų išteklių valdymo samprata
Skirtingoje mokslinėje literatūroje pateikiama daugybė skirtingų žmogiškųjų išteklių
valdymo sąvokų. Daugelio autorių ši sąvoka suprantama kaip personalas. Žmogiškųjų
išteklių valdymo samprata suprantama labai įvairiai. Žvelgiant iš plačiosios pusės, tai
terminas, kuris apibūdina nuostatas ir požiūrį į asmenų valdymą, tačiau šiomis dienomis ši
sąvoka vartojama siekiant apibūdinti įvairias veiklas, kurios siejamos su darbo jėgos
valdymu. Žmogiškieji ištekliai ir jų valdymas labiau orientuojasi į globalią aplinką, o
personalo valdymas sietinas su vidine organizacijos aplinka. Taip pat, žmogiškųjų išteklių
valdymas apima ilgalaikę perspektyvą ir yra orientuotas į rezultatų siekimą, ir orientaciją į
naujų idėjų generavimą (Išoraitė, 2011).
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!