Turinys
Įvadas
Vadybos esmė
Visuotinės kokybės vadybos esmė
Visuotinės kokybės vadybos ir tradicinės vadybos skirtumai
VKV ir vadybos sąsajos
Išvados
Literatūra
ĮVADAS
Viena naujausių vadybos metodoogijų yra visuotinės kokybės vadybos koncepcija. Visuotinės
kokybės vadyba yra nauja sąvoka ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Amerikiečių pramonininkų
kokybės ir gamybos efektyvumo gerinimo paieškos nėra paprastas atradimų vartojimas, o kokybiškai
naujas požiūris į problemų sprendimą. Nei statistiniai kontrolės metodai, nei kokybės būreliai, nei
racionalizacinių pasiūlymų skatinimo sistemos, nei programos ar bet kuri priemoonė, vartojama
atskirai neišspręs kokybės ir efektyvumo gerinimo problemų. Šioms problemoms spręsti reikia visų
šių priemonių kartu.
Dabartiniu metu egzistuoja daug naujų technologijų: strateginio valdymo, krizių vadybos.
Viena tokių teorijų – visuotinės kokybės vadyba.
Darbo tikslas: remiantis moksline literatūra, išanalizuoti tradicinės vadybos ir visuotinės
kokybės vadybos skirtumus bei sąsajas.
Darbo uždaviniai:
1. Išsiaiškinti visuotinės kokybės vadybos ir tradicinės vadybos esmę.
2. Nustatyti VKV skirtingų tradicinei vadybai požiūrių poveikį komercinei veiklai.
3. Išsiaiškinti VKV atsiradimą.
1. Tradicinė ir visuotinė kokybės vadyba: esmė, skirtumai ir panašumai
1.1. Vadybos esmė
Vadybinė veikla – tai visuminė organizacijos valdymo veikla, o ne tik žmonių, dirbančių šioje
organizacijoje, veiklos ir santykių reguliavimas. Praktine prasme, vadyba yra specifinė veikla, kurią
vykdant reguliuojami visi įmonėje vykstantys procesai. Moksline prasme – mokymo kryptis apie
organizacijų valdymo dėsningumus, principus, metodus, organizacinį mechanizmą. Be vadybos
neišsiversi jokioje organizacijoje, jos reikia bet kuriame procese. Principiniai vadybos teiginiai yra
analogiški ir nepriklauso nuo valdomo proceso ar objekto, tačiau atskiri ypatumai neabejotinai
paisreiškia.
Vadybos moksle dėl bendrųjų vadybos funkcijų nėra vieningos nuomonės. Išskiriamos
klasikinės vadybos funkcijos: planavimas, organizavimas, kontrolė, vadovavimas. Šios funkcijos
kartojasi valdant bet kurį objektą, bet kurioje objekto realizavimo fazėje. (Sakalas A. ir kiti 2000).
1.2. Visuotinės kokybės vadybos esmė
Kokybės vadyboje didžiausias autoritetas yra W.E. Deming, plačiausiai pripažintas ne tik
JAV, bet ir visame Vakarų pasaulyje. Kokybės vadyba nuo senųjų civilizacijų iki mūsų laikų nuėjo
ilgą evoliucijos kelią, bet jos pokyčiai 20 a. antrojoje pusėje įvardijami kaip revoliuciniai. Japonijos
bendrovių patirtis, paremta moderniomis Tinkamiausiu laiku, Lankčioji vadyba ir kitomis
koncepcijomis, Bendrovės plačioji kokybės kontrolės programa, paženklino Kokybės revoliucijos
pradžią.
Bendrovės plačioji kokybės kontrolės, suprantamos kaip vadyba, programa apėmė tokius
principinius elementus: naują kokybės, orientuotos į vartotojų poreikius, supratimą; visų
organizacijos funkcinių padalinių ir visų lygių darbuotojų dalyvavimą kokybės veikloje; nuolatinio
kokybės gerinimo tikslus, kurie įgyvendintini nuolat rūpinantis darbuotojų kompetencija. Šios
programos orientacija į darbuotojų visuotinį dalyvavimą ir jų kompetencijos ugdymą rodė kokybės
vadybos naują sampratą, kuri peraugo į Visuotinės Kokybės Vadybos koncepciją, kaip modernų,
efektyvų ir plačiai pasaulyje pripažintą bei taikomą požiūrį.
Kokybės vadybos sistemą pakeitė didžiųjų Japonijos kompanijų kartu su JAV ir Japonijos
mokslininkais inovaciniai ieškojimai, suteikę prioritetą produktų kokybei ir jos moderniai vadybai
(Pociūtė D., 2000).
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!