“APRANGA BPB LT” ORGANIZACIJOS KULTŪROS ANALIZĖ
Namų darbas
TURINYS
ĮVADAS 2
UAB „Apranga BPB LT“ kultūros susiformavimo ištakos 4
UAB „Apranga BPB LT“ vertybės 5
UAB „Apranga BPB LT“ elgesys ir komunikacija 6
UAB „Apranga BPB LT“ darbo kultūra 6
UAB „Apranga BPB LT“ vadovavimas 7
UAB „Apranga BPB LT“ simboliai 8
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS 10
ĮVADAS
Organizacijos kultūra, palyginti su vadybos mokslų pradžia, yra pakankamai naujas
reiškinys. Mokslininkai tik XX amžiuje pradėjo nagrinėti organizacijos kultūrą, bei skirti jai
daugiau dėmesio. Terminas organizacijos kultūra” apibrėžiamas labai įvairiai; tai susiję su sąvokos
kultūra apibrėžimais. Anot Dubausko, „organizacijos kultūra yra esminių vertybių sistema, kuria
vadovaujasi organizacija ir kuri yra pripažįstama organizacijos narių, veikia jų elgesį ir yra
palaikoma organizacijos istorijų, mitų bei pasireiškia per tradicijas, ceremonijas, ritualus ir
simbolius“ (2006). Tačiau tai tik vienas iš dominuojančių požiūrių, kuriais galima žiūrėti į
organizacijos kultūrą – mokslininkai nesutaria dėl vieningo organizacijos kultūros apibrėžimo.
Vis dėlto, mokslininkai sutaria, kad organizacijos kultūra daro didelę įtaką organizacijos
sėkmei – šia tema yra atliktas ne vienas tyrimas. Yra populiaru skirti stiprias ir silpnas kultūras.
Teigiama, kad stipri kultūra daro didesnį poveikį darbuotojų elgesiui ir yra tiesiogiai susijusi su
mažesne darbuotojų kaita. Stipri kultūra pasižymi tuo, kad organizacijos pagrindinės vertybės yra
labai puoselėjamos, ir jas visi plačiai pripažįsta. Juo daugiau yra pripažįstančių pagrindines vertybes
organizacijos narių ir juo didesnis jų pasiryžimas vadovautis šiomis vertybėmis, juo stipresnė yra
kultūra.
Palanki arba stipri organizacijos kultūra padeda pasiekti ne tik geresnius
komandos rezultatus ar išlaikyti darbuotojų lojalumą. Stipri organizacijos
kultūra teigiamai veikia darbuotojų motyvaciją bei gali tapti vienas svarbiausių
veiksnių, kodėl darbuotojai nori dirbti toje įmonėje. Darbuotojams tai reiškia, kad jie
tiki savo užduočių prasme ir tuo, kad jų darbas kažką reiškia. Tik tada jie gali dirbti iš tiesų
efektyviai, išsiaiškinti bei ginti darbdavio problemas bei interesus.
Šio rašto darbo tikslas – atlikti UAB APRANGA BPB LT organizacijos kultūros analizę.
Šiam tikslui pasiekti buvo iškelti keturi uždaviniai:
1. Aptarti UAB Apranga BPB LT organizacijos kultūros susiformavimą bei pagrindines
vertybes;
2. Išnagrinėti darbo kultūrą, elgesį bei komunikaciją, simbolius;
3. Įvertinti vadovo vaidmenį organizacijos kultūros formavime
4. Pateikti išvados ir rekomendacijas organizacijai
UAB „Apranga BPB LT“ kultūros susiformavimo ištakos
„Aprangos“ grupė įsteigta ir pradėjo savo veiklą Lietuvoje 1993 metais. Pagrindinė įmonės
ir dukterinių įmonių veikla yra mažmeninė prekyba drabužiais. Įmonė bendradarbiauja su
garsiausiais prekės ženklais Europoje ir pasaulyje. „Aprangos“ grupę sudaro pagrindinė įmonė APB
„Apranga“ ir 21 dukterinė įmonė. 2004 metais bendrovė intensyviai ėmė plėsti savo veiklą: buvo
imta sparčiai plėsti prekybos plotą, pasirašyta franšizės sutartis su pasaulio mažmeninės prekybos
drabužiais lyderiu „Inditex grupe“ dėl leidimo atidaryti parduotuves „ZARA“ Baltijos šalyse. Per
keletą metų sutartis su „Inditex“ išsiplėtė iki šešių parduotuvių tinklo: „ZARA“, „Pull&Bear“,
„Stradivarius“, „Bershka“, „Mango“ bei „Massimo Dutti“.
Įmonės tikslas yra patenkinti visų galimų segmentų poreikius, to siekdama „Aprangos“
grupė tikslines vartotojų grupes skirsto pagal jau veikiančias parduotuves. Bendrovė išskiria ir
plėtoja šešių tipų parduotuves: drabužių šeimai, drabužių jaunimui, drabužių verslo žmonėms,
prabangos drabužių, išparduotuves bei ZARA.
UAB „Apranga BPB LT“ – tai viena iš jaunimo drabužių segmento koncerno „Apranga
Group“ dukterinių įmonių. UAB „Apranga BPB LT“ valdo prekinį ženklą „Bershka“ Lietuvoje,
viso 4 parduotuves, 2 iš jų Vilniuje, 1 Klaipėdoje ir 1 Kaune. Būtent apie pastarąją bus šis mano
rašto darbas.
„Bershka“ – tai vis reiklesniems vartotojams skirtas mados orientyras, kuris vos per dvejus
metus įsitvirtino 100 parduotuvių. Šiuo metu jau 18 metų veikiantis parduotuvių...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!