TURINYS
ĮVADAS 4
1. VERSLO PLANO RENGIMAS IR SUDEDAMOSIOS DALYS 5
1.1. AUTORIŲ NUOMONĖS IR PROBLEMOS 5
1.2. VERSLO PLANO STRUKTŪRA IR SUDARYMAS 9
1.2.1. Santrauka ir verslo aprašymas 9
1.2.2. Gamyba, rinkodara, vadyba ir rizika 12
1.2.3 Finansinės dalies apžvalga 20
2. SANTRAUKA 22
3. VERSLO APRAŠYMAS 23
4. GAMYBINĖ VEIKLA 24
5. RINKODARA 28
6. VADYBA IR RIZIKOS ĮVERTINIMAS 33
7. FINANSINĖ DALIS 36
7.1. FINANSAVIMO POREIKIS IR SAVIKAINOS PROGNOZĖ 36
7.2. PELNO (NUOSTOLIŲ), PVM IR MOKESČIŲ PROGNOZĖS 40
7.3. PINIGŲ SRAUTŲ IR BALANSO PROGNOZĖS, BEI FINANSINIAI RODIKLIAI 42
IŠVADOS 45
LITERATŪROS SĄRAŠAS 46
SANTRAUKA 48
SUMMARY 49
PRIEDAI 50
ĮVADAS
Verslo planas – planavimo elementas, naudojamas įvertinti ir planuoti būsimą veiklą.
Planuodamas savo veiksmus ar siekdamas gauti investicijas ar paskolas, verslo planą sudaro
verslininkas, įmonė ar kitas (pvz. pasamdytas) asmuo. Verslo planas gali būti strateginio plano
dalis. Atliekama rinkos analizė, padedanti pasirinkti geriausius veiksmus, adekvačiai paskirstyti
lėšas. Dažnai verslo planus reikalauja pateikti bankai (pvz. kredito gavėjas turi įrodyti, kad jo veikla
perspektyvi).
Verslo planas – tai dokumentas, kuriame struktūrizuotai išdėstyta esminė informacija
apie įmonės dabartinę situaciją, veiklą, rezultatus, tikslus, poreikius ir planus bei prognozuojamas
veiklos kryptis, perspektyvas ir rezultatus.
Darbo tikslas – UAB „Žaliasis namas“ pasiruošimas veiklos steigimui.
Darbo uždaviniai:
Išanalizuoti autorių nuomones apie verslo plano rašymą;
Aprašyti planuojamą gamybą;
Išanalizuoti įmonės rinkodarą;
Įvertinti riziką;
Atliki įmonės finansines prognozes.
Šio darbo metu buvo taikomi šie metodai: apklausa ir mokslinės teorinės literatūros bei
kitų informacinių šaltinių analizė.
Darbą sudaro 7 skyriai. Pirmame skyriuje nagrinėjamos dažniausiai verslo planų rašyme
pasitaikančios problemos, taip pat apžvelgiama verslo plano struktūros forma.
Antrame ir trečiame skyriuje prasideda praktinė dalis, aprašoma ekologinių namų verslo
plano santrauka ir verslo aprašymas. Šios dvi dalys pavaizduoja pagrindines šios veiklos
pasirinkimo priežastis.
Ketvirtame skyriuje analizuojama ir aprašoma įmonės gamybinė veikla.
Penktame skyriuje atliekama rinkodaros analizė, kurioje tikslinama rinka (apklausos
pagalba), vertinami konkurentai (atlikus konkurentų analizę).
Šeštame skyriuje aprašoma įmonės vadyba ir jos strategija. Taip pat šioje darbo dalyje
vertinama rizika, atliekamos SMART ir SSGG analizės.
Septintame skyriuje atliekamos finansinės prognozės. Pateikiamos ataskaitos (pelno,
pinigų srautų, balanso), taip pat apskaičiuojami ir įvertinami finansiniai rodikliai.
1. VERSLO PLANO RENGIMAS IR SUDEDAMOSIOS DALYS
Negalime išspręsti sudėtingų problemų, jei mūsų mąstymas nesikeičia ir lieka toks pat,
dėl kokio ir kilo šie klausimai Albertas Einšteinas. Ši citata puikiai pavaizduoja verslo plano
rengimą, nes problema atsiranda tada, kai yra sukuriama idėja. Problema kyla idėjos realizavimo
metu, tuomet autorius turi keisti savo mąstymą ir išnagrinėti visus galimus variantus.
Šiame skyriuje nagrinėjamos autorių nuomonės, pagrindinės verslo plano rengimo
problemos ir plano struktūra. Taip pat nagrinėjamos ir tarpusavyje lyginamos geriausios metodikos
kaip analizuoti įmonės veiklą bei pasiekti gerų rezultatų.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!