TURINYS
ĮVADAS...............................................................................................................................................3
1. VERSLO IŠORINĖS APLINKOS TEORINIAI ASPEKTAI.........................................................4
1.1. Išorinės aplinkos apibūdinimas..........................................................................................4
1.2. Išorinės tiesioginės aplinkos analizė..................................................................................6
1.3. Išorinės netiesioginės aplinkos analizė...............................................................................8
2. VIEŠBUČIO„BEST WESTERN VILNIUS“ IŠORINĖS APLINKOS
PRAKTINIAI ASPEKTAI...........................................................................................................12
2.1. Viešbučio „Best Western Vilnius“ veiklos apibūdinimas................................................12
2.2. Viešbučio „Best Western Vilnius“ išorinės aplinkos analizė...........................................13
2.2.1. Aplinkos analizė..................................................................................................13
2.2.2. PEST analizė.......................................................................................................14
2.2.3. Svarbiausi sėkmės veiksniai...............................................................................16
2.2.4. Rinkos sąlygų analizė.........................................................................................17
2.2.5. Vartotojų analizė.................................................................................................19
2.2.6. Konkurentų analizė.............................................................................................21
IŠVADOS...........................................................................................................................................23
NAUDOTA IR CITUOTA LITERATŪRA.......................................................................................24
ĮVADAS
Temos aktualumas ir reikšmingumas. Nagrinėti išorinę aplinką yra kur kas sudėtingiau, nes
kiekviename šaltinyje ji yra apibūdinta ir suskirstyta vis kitaip. Paminėtina, jog išorinės aplinkos
analizė, kaip ir daugelis vadyboje vartojamų terminų, įvairiems žmonėms reiškia skirtingus dalykus.
Kai kas mano, jog tai yra „verslo įžvalga“, t.y. žinios, kuriomis naudojasi verslas, veikiantis už savo
ribų. Kiti mano, jog tai yra visuma to, kas parašyta ir pasakyta apie konkurentus ir jų pačių kompaniją.
Anksčiau daugiausia dėmesio buvo skiriama vidinei įmonės aplinkai: uždavinių sprendimui,
žmogaus darbo organizavimui, įmonės struktūrų projektavimui. Tik vėliau buvo sutelktas dėmesys į
išorinę įmonės aplinką. Dabar jeigu įmonės vadovas neskiria dėmesio išoriniams elementams,
įtakojantiems organizaciją, tai yra didžiulė jo klaida. Įmonė turi atitinkamai prisitaikyti ir reaguoti į
išorinius poveikius. Verslo įmonės, susidūrusios su jas įtakojančiais išoriniais elementais, sutapatina
tai su problemų šaltiniu, kuris nuolat kinta ir reikalauja savotiškai prisitaikyti.
Akcentuotina, jog daugelis vadybos teoretikų ir praktikų teigia, kad organizacijos išorinė
aplinka tampa pagrindiniu vadovams iškylančių problemų šaltiniu.
Svarbu pabrėžti, kad išorinė aplinka yra problemų šaltinis ir organizacijai, ir jos vadovams.
Vadovai turi atskleisti išorinės aplinkos veiksnius, kurie darys įtaką organizacijos veiklai, ir tinkamai
reaguoti į juos. Išlikti ir sėkmingai gyvuoti gali tik tokia organizacija, kuri sugeba prie aplinkos prisitaikyti.
Darbo objektas – verslo išorinė aplinka.
Darbo tikslas – išanalizuoti pagrindinius aspektus, kurie yra susiję su išorine aplinka.
Darbo uždaviniai:
1.Apibūdinti įmonės išorinę aplinką.
2.Išnagrinėti įmonės išorinę tiesioginę aplinką.
3.Išanalizuoti įmonės išorinę netiesioginę aplinką.
4.Atlikti „Best Western Vilnius“ viešbučio išorinę aplinkos analizę.
Darbo metodai:
1.Mokslinės literatūros analizė, atlikta siekiant išsiaiškinti išorinės aplinkos teorinius aspektus.
2. Loginis – analitinis metodas, kuriuo siekiama apibendrinti naudotą literatūrą bei
suformuluoti pagrindinius darbo teiginius.
3.Išorinė aplinkos analizė, siekiant įvertinti „Best Western Vilnius“ viešbučio būklę.
1. VERSLO IŠORINĖS APLINKOS TEORINIAI ASPEKTAI
1.1. Išorinės aplinkos apibūdinimas
Svarbu akcentuoti tai, kad išorinės aplinkos sąvoka apibrėžia viską:
kas yra už verslo ribų;
kas gali daryti įtaką organizacijos išgyvenimui ar sėkmei.
Paminėtina, jog išorinės aplinkos sąvoką gali sudaryti bet kas, nuo globalių makrotendencijų
iki naujų rinkos dalyvių pasirodymo.
Organizacijos išorinė aplinka – tai visuma veiksnių, esančių už organizacijos ribų ir galinčių
daryti įtaką jos veiklai vienokiu ar kitokiu būdu.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!