Veiksniai, užtikrinantys veiksmingą vadovo komunikaciją su skirtingų kartų darbuotojais
Baigiamasis magistro projektas
Turinys
Lentelių sąrašas 8
Paveikslų sąrašas 9
Įvadas 11
1. Veiksnių, užtikrinančių veiksmingą vadovo komunikaciją su skirtingų kartų darbuotojais
problemos analizė 13
2. Vadovo komunikacijos su skirtingų kartų darbuotojais teoriniai sprendimai 18
2.1. Skirtingų kartų samprata ir takoskyra 18
2.1.1. Skirtingų kartų samprata ir genezė 18
2.1.2. Skirtingų kartų takoskyra 21
2.2. Komunikacijos samprata ir veiksniai 26
2.2.1. Komunikacijos samprata 26
2.2.2. Komunikacijos veiksniai 30
2.2.2.1. Komunikacijos būdai 30
2.2.2.2. Komunikacijos kanalai 31
2.2.2.3. Komunikacijos priemonės 32
2.3. Veiksmingos vadovo komunikacijos su skirtingų kartų darbuotojais charakteristikos 34
2.4. Veiksnių, užtikrinančių veiksmingą vadovo komunikaciją su skirtingų kartų darbuotojais
teorinis modelis 43
3. Veiksnių, užtikrinančių veiksmingą vadovo komunikaciją su skirtingų kartų darbuotojais
tyrimo metodika 46
3.1. Tyrimo problema, objektas, tikslas ir uždaviniai 46
3.2. Tyrimo metodas 46
3.3. Duomenų rinkimas ir analizės metodai 47
3.4. Tyrimo etika 48
4. Veiksnių, užtikrinančių veiksmingą vadovo komunikaciją su skirtingų kartų darbuotojais
tyrimo rezultatų analizė ir diskusija 49
4.1. Komunikavimas su darbuotojais užduoties paskyrimo atveju 49
4.2. Komunikavimas su darbuotojais paskirtos užduoties metu 56
4.3. Komunikavimas su darbuotojais paskirtos užduoties įvertinimo atveju 61
4.4. Veiksnių, užtikrinančių veiksmingą vadovo komunikaciją su skirtingų kartų darbuotojais
rezultatų apibendrinimas 66
4.5. Tyrimo rezultatų aptarimas ir diskusija 75
Išvados 78
Literatūros sąrašas 80
Informacijos šaltinių sąrašas 87
Priedai 88
1priedas. Interviu planas 88
Įvadas
Temos aktualumas. Organizacijose vis dažniau pastebimas skirtingų kartų atstovų įsiliejimas
darbinėje aplinkoje: tradicionalistų, kūdikių bumo, X, Y, bei pastebimas ir Z kartos įsiliejimas.
Visos šios kartos naudoja bene skirtingus komunikavimo metodus darbinėje aplinkoje. Pavyzdžiui
vyresnės kartos atstovai labiau linkę bendrauti tiesiogiai, akis į akį, tuo tarpu jaunesnės kartos
atstovai yra labiau linkę naudotis technologinėmis, elektroninėmis komunikavimo priemonėmis.
Visos šios kartos turi savo susiformavusias unikalias darbo vertybes bei komunikavimo ypatybes, o
tai gali sukelti tam tikrus iššūkius efektyviam darbui, bendradarbiavimui organizacijose, konfliktų
atsiradimui bei kyla iššūkiai vadovams kaip veiksmingai komunikuoti su savo darbuotojais siekiant
perduoti darbuotojams užduotis ar perduoti bendrinę informaciją, kad ši būtų suprasta. Vadovams
svarbu įvertinti kokie veiksniai gali skatinti veiksmingą komunikavimą su skirtingų kartų
darbuotojais, išvengiant galimų konfliktų ir siekiant organizacijos tikslų.
Radovic‘ius Markovic‘ius, Salamzadeh‘as (2018) teigia, kad komunikacija tarp vadovo ir
darbuotojo yra labai svarbi ir siekiant efektyvaus organizacijos veikimo, vadovai privalo aiškiai
komunikuoti su savo darbuotojais. Wahab‘as (2019), teigia, kad veiksminga vadovų komunikaciją
skatina komandinį darbą, didina darbuotojų pasitikėjimą, produktyvumą, motyvaciją,
įsipareigojimą, mažina gandų atsiradimo tikimybę bei prisideda prie nesusikalbėjimo mažinimo.
Tolbize (2008) ir Han‘as (2022) teigia, kad egzistuoja kartų skirtumai darbinėje aplinkoje, teigdami,
jog vyresnės kartos darbuotojai labiau linkę bendrauti akis į akį, formaliai, o jaunesnės kartos
darbuotojai linkę bendrauti elektroniniu paštu ar balso žinutėmis. Venter (2017) atliktos literatūros
analizės metu nustatyta, kad skirtingos kartos bendraudamos naudoja skirtingas komunikacines
priemones ir pasitaiko atvejų, kuomet skirtingos kartos ne visada supranta tokias priemones. Pasak
Raslie (2021) skirtingų kartų valdymui didelę įtaką daro bendravimo priemonės. Atliktame
kiekybiniame tyrime, rezultatai parodė, kad Y ir Z kartos turėjo tam tikrų charakteristikos
panašumų, t. y. šiai kartai yra svarbu, jog jų nuomonė būtų vertinama, taip pat abiem kartoms patiko
bendrauti akis į akį ir vaizdinės medžiagos naudojimas bendraujant internetu. Tačiau kalbant apie
skirtumus, Z karta labiau tikisi greitesnio grįžtamojo ryšio nei Y karta. Remiantis autorės atlikto
tyrimu, abiem kartoms, tiek Y, tiek Z pasirodė labai svarbus pozityvus įvertinimas, šios kartos
mėgsta būti giriamos, joms patinka, kad žmonės klausosi jų nuomonės. Mokslinėje literatūroje
pastebima, kad gilinamasi į skirtingų kartų bendravimo būdus, kanalus, priemones, grįžtamąjį ryšį,
technologijų naudojimą, tačiau...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!