Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

VEIKSNIAI SĄLYGOJANTIS DARBĄ ATOSTOGAUJANT LOGISTIKOS SEKTORIUJE

9.1 (3 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Transportas ir logistika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 81 psl., (13954 ž.)
Vertinimas:
9.1 (3 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

BAKALAURO BAIGIAMASIS DARBAS
VEIKSNIAI SĄLYGOJANTIS DARBĄ ATOSTOGAUJANT LOGISTIKOS SEKTORIUJE

TURINYS
ĮVADAS 9
1. DARBO ATOSTOGAUJANT ORGANIZAVIMO TEORINIAI ASPEKTAI 11
1.1. Darbo atostogaujant samprata 11
1.2. Darbo atostogaujant svarba COVID-19 pandemijos laikotarpiu ir sprendžiant darbo
organizavimo problemas 14
1.3. Veiksniai sąlygojantys darbo atostogaujant praktikos taikymą organizacijose 20
1.4. Darbo atostogaujant organizavimo geroji praktika 24
1.5. Teorinis darbo atostogaujant organizavimo modelis 29
2. VEIKSNIŲ SĄLYGOJANČIŲ DARBĄ ATOSTOGAUJANT LOGISTIKOS SEKTORIUJE
TYRIMO METODIKA 32
2.1.Tyrimo tikslas ir uždaviniai 32
2.2. Tyrimo metodika 32
3. VEIKSNIŲ SĄLYGOJANČIŲ DARBĄ ATOSTOGAUJANT LOGISTIKOS SEKTORIUJE
TYRIMO REZULTATŲ ANALIZĖ 36
3.1.Logistikos sektoriaus raida ir darbuotojų trūkumo problema 36
3.2. Tyrimo duomenų analizė 37
3.3. Darbo atostogaujant organizavimo sprendimai logistikos sektoriaus įmonių atveju 58
IŠVADOS IR PASIŪLYMAI 62
LITERATŪROS IR ŠALTINIŲ SĄRAŠAS 65
PRIEDAI 70

ĮVADAS
Temos aktualumas: spartus gyvenimo tempas, dideli reikalavimai keliami darbuotojams
lemia tai, kad daugelis šiandiena yra priversti derinti darbą ir atostogas. Ši tendencija per
pastaruosius metus sparčiai paplito įvairiose verslo srityse ir profesijose, tarp darbuotojų, kurie
turi galimybes ir yra pasirengę dirbti nuotoliniu būdu. Bendrai darbas atostogaujant
apibūdinamas kaip atostogų rūšis, kurių metu darbuotojai derina poilsį ir darbą. Tačiau Covid-19
laikotarpiu darbo atostogaujant fenomenas įgavo įvairių raiškos formų, tapo galimybe
darbuotojams pakeisti darbo namuose aplinką, trumpam pakeičiant gyvenamąją vietą, išlaikant
savo profesinius įsipareigojimus organizuojant darbą nuotoliniu būdu (Tomita, 2021; Harriet,2020).
2020 -2021 m. Covid-19 laikotarpiu įvairios kelionių agentūros ėmė siūlyti keliones, kurios
organizuojamos taip, kad leistų derinti darbą su atostogomis (Kester, 2020). Dažniausiai
akcentuojami tokie darbo atostogaujant privalumai, kaip galimybė sudaryti sąlygas darbuotojams
pakeisti aplinką, padidinti našumą, pagerinti darbo kokybę, paskatinti kūrybiškumą ir sustiprinti
darbuotojų lojalumą (Harriet, 2020). Tačiau šiandiena nėra pakankamai tyrimų patvirtinančių
šiuos teiginius. Tyrėjai Kayley (2016), Orel, Dvouletý ir Ratten (2021) pažymi, kad derinti darbą
ir atostogas sudėtinga, nes daugeliui darbuotojų sunku sudaryti darbo grafiką atostogų metu ir
ypatingai nelengva jo laikytis. Orel, Dvouletý ir Ratten (2021) nurodo, kad darbo atostogų metu
yra sudėtinga susikoncentruoti, ypatingai tuomet kai atliekamas atsakingas, daug laiko
reikalaujantis darbas. Tokiais atvejais trumpos darbo dienos valandos ir įspūdžių gausa, lemia
tai, kad darbuotojams kitą dieną reikia prisiminti, naujai įsigilinti į tai, kas buvo daroma
anksčiau. Tai ženkliai mažina darbo našumą ir sukuria prielaidas klaidoms. Skirtingi požiūriai į
darbą atostogų metu ir šio reiškinio spartus populiarėjimas formuoja poreikį ištirti darbo
atostogaujant privalumus ir minusus.
Ypatingai darbo atostogaujant koncepcija yra aktuali logistikos sektoriaus įmonėms, kurių
darbuotojai kasdieninio darbo procese patiria didelį stresą. Daugelis logistikos vadybininkų dėl
administruojamų užsakymų, poreikio nuolat kontroliuoti jų įgyvendinimo procesą, negali pilnai
atsiriboti nuo darbo pasibaigus darbo dienai ir atostogų metu. Panašioje situacijoje atsiduria ir
tolimųjų reisų darbuotojai, kurie būdami reise priversti poilsio dienas leisti TIR stovėjimo
aikštelėse, pakelės viešbučiuose. Toks poilsis yra ne tik neturiningas, tačiau ir neefektyvus,
neleidžiantis atsipalaiduoti. Nuolatinė įtampa ir patiriamas stresas, ribotos galimybės
pilnavertiškai atostogauti, lemia darbuotojų kaitą bei prisideda prie jų trūkumo logistikos
sektoriuje. Todėl darbo atostogaujant koncepcijos taikymas logistikos įmonėse yra aktualus
būdas stiprinti darbuotojų darbo našumą, motyvaciją dirbti ir lojalumą organizacijai. Tačiau
šiandiena darbo atostogaujant koncepcijos taikymas logistikos įmonėse nėra pakankamai
ištyrinėtas. Nenustatyti darbo atostogaujant privalumai ir trūkumai, veiksniai sąlygojantys jį,
tinkami organizavimo principai, pačių darbuotojų požiūris. Atsižvelgiant į tai, darbą
atostogaujant sąlygojančių veiksnių tyrimas logistikos sektoriuje yra aktualus daugeliui šioje
verslo srityje veikiančių įmonių. Taip pat pažymėtina, kad darbo atostogaujant sąlygojančių
veiksnių tyrimo rezultatai būtų aktualūs ir kitoms verslo sritims, ypatingai toms, kurios susiduria
su dideliu darbuotojų trūkumu bei kata.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus