Namu darbas
VARTOTOJŲ APSAUGA IR VARTOTOJŲ TEISĖS.
TURINYS
ĮVADAS...............................................................................................................................................4
1. VARTOTOJŲ TEISĖS ..................................................................................................................5
2. VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGA ..............................................................................................6
3. VALSTYBINĖ VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBA ........................................7-8
3.1 Vartotojų teisės maisto produktams....................................................................................9
3.2 Vartotojų teisės ne maisto produktams.............................................................................10
3.3 Elektroninis skundas ......................................................................................................................11
4. VALSTYBINĖ NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJA PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS 12
5. VALSTYBINĖ MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBA .................................................13
6. EUROPOS VARTOTOJŲ CENTRAS ......................................................................................14
7. VARTOTOJŲ APSAUGA EUROPOS SĄJUNGOJE .............................................................14
IŠVADOS 16LITERATŪRA................................................................................................................................17
PRIEDAI ..........................................................................................................................................18
ĮVADAS
Šiais laikais galima daug kur išgirsti terminą „Varotojų teisės“ ir „Vartotojų apsauga“,
pasak internetinių šaltinių, tai - kiekvienam vartotojui suteiktos teisės, kuriomis siekiama apginti
vartotojų interesus įvairiose srityse. LR Vartotojų teisių apsaugos įstatyme nurodoma, kad vartotojų
teisių apsaugos sritys yra prekių pirkimas – pardavimas ir su jomis susijusios paslaugos, visos
atlygintinos paslaugos, kai prekės įsigyjamos ar paslaugos teikiamos vartotojams. Taigi, šios teisės
svarbios visai Lietuvos visuomenei, kadangi visi nuolatos įsigyja tam tikrą prekę ar paslaugą.
Lietuvoje veikia Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, kurį yra atsakinga už tai, kad
kiekvienas vartotojas, kur jis begyventų - kaime ar mieste - žinotų, kad ši tarnyba padės išspręsti
jam, kaip vartotojui, iškilusias problemas. Taip pat Lietuvoje veikia daug kitų institucijų, kurios
padės spręsti iškylusias vartotojų problemas.
Darbo tikslas – išnagrinėti Lietuvoje vyraujančias vartotojų teisių apsaugos institucijas, jų veiklą ir
jų naudą teikiamą LR piliečiams.
Darbo uždaviniai:
Išnagrinėti vartotojų teises;
Išanalizuoti vartotojų teisių apsaugą ginančias institucijas;
Susipažinti su įstatymais ginančiais vartotojų teises;
Išnagrinėti kaip Lietuvoje galima pateiktį skundą;
Pateikti išvadas ir siūlymus.
1.VARTOTOJŲ TEISĖS
Pradedant kalbėti apie vartotojų teisės, reikėtų išsiaiškinti kas yra teisė. Teisė – priemonių
visuma, teisingumui visuomenėje nustatyti ir užtikrinti. Savo veikimu, įgyvendina deramą elgesį
atitinkančias bausmes bei paskatas. Tai oficialiai pripažintų, įtvirtintų, formaliai apibrėžtų,
organizacinėmis-prievartinėmis poveikio priemonėmis užtikrintų, sankcionuotų viešosios
organizacijos (valstybės, tarptautinės organizacijos, savivaldybės, religinės bendruomenės
(Bažnyčios) ir kt.), privačių struktūrų (pvz., įmonės, asociacijos) taisyklių, principų, reguliuojančių
visuomeninius santykius; socialinių normų sistema, norminės-socialinės sistemos posistemė.
Tuo tarpu Vartotojo teisės – kiekvienam vartotojui suteiktos teisės, kuriomis siekiama
apginti vartotojų interesus įvairiose srityse.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!