Vadybos egzamino konspektas
1. Paaiškinkite pateikdami pavyzdžių, kaip Drakerio SMARTER principai gali būti taikomi šiandienėje praktikoje.
Drakerio pasiūlyti pagrindiniai reikalavimai tikslų kokybei.
Specifinis – tikslas turi būti aiškus, konkretus, vienareikšmiškas, reikšmingas ir išdėstomas laike;
Matuojamas – tikslas turi būti prasmingas, motyvuojantis, valdomas ir kiekybiškai išmatuojamas;
Aktualus – tikslas turi būti tinkamas, svarbus, kolektyviai remiamas, ambicingas, subalansuotas, įkvepiantis, gali būti deleguojamas, vykdomas;
Realus – tikslas turi būti realus, pasiekiamas, organizacija disponuoja ištekliais būtinais jam pasiekti;
Terminuotas – tikslas turi turėti aiškią laiko pradžią ir pabaigą, jis gali būti stebimas, matuojamas laike ir išreikštas kiekybiniais mato vienetais;
Ekonomiškas – tikslas turi būti naudingas, tvarus, „žalias“, etiškas, stimuliuojantis, įdomus, patrauklus ir malonus;
Revizuojamas - tikslas turi būti peržiūrimas, modifikuojamas, apskaitomas, tinkamai apmokamas, teikiantis
pasitenkinimą, praturtinantis, plečiantis akiratį ir perspektyvinis.
2. Išskirtinumą lemiantys parametrai – kaip organizacija tikisi nugalėti pasirinktose veiklos arenose? Apibūdinkite
pateikdami pavyzdžių šį strategijos sandaros komponentą.
Šie parametrai – tai organizacijos charakteristikos, lemiančios konkurencinį organizacijos pranašumą pasirinktose veiklos arenose. Išskirtinumą gali lemti ne tik organizacijos reputacija ar prekių išvaizda, kaina ar patikimumas,
prekių pateikimo į rinką greitis ar eksploatacijos ypatumai, bet ir išteklių bei procesų, jų derinių pobūdis, vadovų gebėjimai sukurti ir tinkamai valdyti išteklių, procesų derinį, sudarantį galimybes maksimizuoti ir veiksmingai išnaudoti konkurencinį organizacijos pranašumą kintančiomis verslo ir jo aplinkos sąlygomis.
3. Ekonominė logika – kaip ir kokią naudą organizacija gaus įgyvendinusi strategiją (parametrų derinį)?
Apibūdinkite pateikdami pavyzdžių šį strategijos sandaros komponentą.
Šis sandaros komponentas yra aukščiau įvertintų – kur organizacija veiks, kaip ji ten pateks, kaip ji išsiskirs ir koks bus jos strateginis planas – teorijų derinys. Įvertinus visus šiuos veiksnius organizacijos vadovui, ar vadovų tarybai reikia nuspręsti kaip jie gali patenkinti visus šiuos veiksnius ir priimti sprendimą : Kaip vystysis jų organizacija. Nuo sprendimo priklauso tolimesnė organizacijos sėkmė. Taigi ekonominė logika yra organizacijos strategijos plano, tikslinių auditorijų ir išskirtinumo atsakymų derinys, kuris turi įmonei ar organizacijai atnešti didžiausią įmanomą pelną.
4. Išvardykite penkis PEST metodo taikymo žingsnius ir apibūdinkite pateikdami pavyzdžių kiekvieno PEST
metodo taikymo žingsnio paskirtį.
1. Suprasti įvairių kategorijų veiksnių svarbiausias tendencijos kryptis. Paskirtis: tirti veiksnius, svarbius
organizacijos strategijai, nustatyti ilgalaikes šių veiksnių tendencijas, tirti šių veiksnių praeities dinamiką, įvertinti šių veiksnių plėtotės poveikį organizacijos veiklai.
2. Suvokti atskirų kategorijų veiksnių plėtotės, tarpusavio ryšius. Paskirtis: analizuoti, kurios veiksnių plėtotės
yra susijusios, nustatyti, kurių veiksnių plėtotės prieštarauja viena kitai ar yra skirtingų krypčių.
3. Išgryninti tikėtinus nustatytų veiksnių tendencijos variantus. Paskirtis: apibrėžti plėtotės poveikį
organizacijai, nustatyti labiausiai tikėtinas svarbiausias plėtotes, turėsančias didžiausią poveikį organizacijos
pasirinktiems strateginiams tikslams ar nagrinėjamas įvairiems tikslų variantams.
4. Numatyti plėtotės kryptį. Paskirtis: nustatyti fundamentalias svarbiausios plėtotės krypties priežastis, įvertinti svarbiausios, tikėtinos plėtotės elgesį – dinamiką, atlikti jautrumo analizę poveikiui vertinti.
5. Nustatyti poveikį organizacijai. Paskirtis: įvertinti aplinkos esminių pokyčių poveikį sektoriui, įvertinti aplinkos esminių pokyčių poveikį ogranizacijos konkurencingumui – padėčiai, konkurentų konkurencingumui – padėčiai, apibrėži organizacijos konkurencinę būklę pagal galimą konkurentų konkurencinę padėtį.
5. Priemonės – kaip organizacija pateks ir veiks tikslinėse arenose? Apibūdinkite pateikdami pavyzdžių šį
strategijos sandaros komponentą.
Šios priemonės – tai vidiniai organizacijos ištekliai, stiprybės ir išorinio pobūdžio priemonės (įvairių tipų
bendradarbiavimas (frančizės, licencijų nuoma) tarp ūkio subjektų, ūkio subjektų įsigijimai, susiliejimai, bendrų
įmonių steigimas ir pan.), būtinos organizacijos strategijai veiksmingai įgyvendinti – veiklai sėkmingai plėtoti
pasirinktose arenose.
6. Paaiškinkite pateikdami pavyzdžių, kaip taikyti SSGG strategijų matricą.
Atliekant įmonės strateginį planavimą, naudinga atlikti analizę,...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!