Darbo informacija

  •   Teisė, Referatai
  • DOCX failas, 51 KB
  •  19 psl., (5289 ž.)
  • Universitetinis
  • Šaltiniai: Yra
Atsisiųsti darbą Paklausti

Teismų, kaip teįsiminę valdžią vykdančios institucijos, nepriklausomumo samprata pagal LR Konstituciją ir Konstitucinio teismo jurisprudenciją

9.3 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Teisė , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 19 psl., (5289 ž.)
Vertinimas:
9.3 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Teismų, kaip teįsiminę valdžią vykdančios institucijos, nepriklausomumo samprata pagal LR Konstituciją ir Konstitucinio teismo jurisprudenciją
Referatas

Turinys
1.Titulinis lapas
2.Įvadas
3.Lietuvos Respublikos teismų sistema
4.Teisminės valdžios konstitucinė samprata
5.Teismų nepriklausomumo samprata
6.Teisėjų nepriklausomumas
7.Išvados
8.Naudota literatūra

Įvadas
Nepriklausomumas tai, kai teismų sistema (teisminė valdžia) yra atskirta nuo vyriausybės
(vykdomosios valdžios) ir parlamento (įstatymų leidžiamosios valdžios). Tam tikra
neišvengiama įtaka teismų sistemos darbui savaime nepadaro teismų šališkų ir negarbingų.
Svarbu yra tai, kad teisėjai nebūtų paveikti tuo metu, kai priima sprendimus tam tikroje byloje,
kurią jie nagrinėja. Teismai, vykdydami teisingumą, yra nepriklausomi nuo kitų valstybės
valdžios institucijų, pareigunų, politinių partijų, politinių ir visuomeninių organizacijų ir kitų
asmenų pagal Lietuvos Respublikos teismų įstatymą.
Teismų nepriklausomumas yra vienas iš svarbiausių konstitucinių principų, tai teisinės
valstybės principų ir valdžių padalijimo sudedamoji dalis. Šie principai yra tarpusavyje labai
susiję ir vienas be kito niekaip negali veikti. Šiandien sunku būtų surasti demokratinę valstybę,
kur teisingumą vykdytų ne teismai, kur negaliotų valdžių padalijimo principas. Teismų
nepriklausomumas – būtina žmogaus teisių ir laisvių apsauga taip sakoma Konstitucinio Teismo
doktrinoje, viename iš teisės šaltinių, kuri yra pagalbinė priemonė teisės normoms nustatyti ir aiškinti.
Valstybėje, kuri gali būti laikoma teisine, teisėjai turi būti nepriklausomi, nes tik tokie
teisėjai vykdydami teisingumą bus pajėgūs užtikrinti Konstitucijoje, įstatymuose ir kituose teisės
aktuose išreikštos teisės įgyvendinimą, apsaugoti žmogaus teises ir laisves, užtikrinti
Konstitucijos viršenybę. Pagal Konstitucijos 109 straipsnio 3 dalį teisėjai, nagrinėdami bylas,
klauso tik įstatymo. Visi teisėjai, vykdydami teisingumą, turi vienodą teisinį statusą tuo atžvilgiu,
kad negali būti nustatomos nevienodos teisėjo nepriklausomumo vykdant teisingumą
(sprendžiant bylas) savarankiškumo garantijos. Joks teisėjas, vykdydamas teisingumą, nėra ir
negali būti pavaldus jokiam kitam teisėjui ar kurio nors teismo pirmininkui. Teigiama, kad
teismai, teisėjai negali pasiduoti teisėjų ir kitų asmenų neteisėtai tiesioginei ir netiesioginei
įtakai, negali būti priklausomi bei remtis tik įstatymais. Taigi, Lietuvoje ne tik teismai, bet ir
patys teisejai negali būti priklausomais. Jie turi būti savarankiški.

Lietuvos Respublikos teismų sistema
Atkūrus Lietuvos valstybingumą, vienu svarbiausių valstybės uždaviniu tapo sukurti
demokratinės visuomenės poreikius atitinkančią teismų sistemą, įgyvendinti teisinės sistemos
reformą, kurios sėkmę lemia ne tik socialinės ar politinės, bet ir būtinos teisinės sąlygos, prie
kurių priskirtinos:

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus