I dalis
Įvadas
Temos aktualumas: Plėtojantis rinkos santykiams tiek Lietuvoje, tiek kitose pasaulio šalyse,
atsiranda galimybė ir ūkio subjektams plėsti savo veiklą ne tik šalies viduje, bet ir už jos ribų. Tos
įmonės, kurios jau pradėjo internacionalizuoti savo veiklą, pastebėjo, kad užsienio rinkos ne tik
atveria naujas galimybes, bet ir kelia gana griežtus reikalavimus. Turbūt vieninga visų šalių
nuomonė, jog prekybos ir ekonomikos tarptautiniai ryšiai turi kelti jų gyvenimo lygį, užtikrinti
visišką užimtumą ir nuolatinį realių pajamų bei mokiosios paklausos didėjimą, plėtoti prekių ir
paslaugų gamybą bei plėsti jų prekybą. Bet nei viena šalis nenori jausti diskriminacijos,
nesąžiningos konkurencijos ar interesų pažeidimo. Priešingai ji siekia laisvesnės ir teisingesnės
politikos propagavimas, mažinant muitus ir šalinant kitus apribojimus, trukdančius vystytis
tarptautinei prekybai, ir kad kiekviena šalis – partnerė vienodai palankiai traktuotų jos prekes ir
paslaugas.
Tikslas: išanalizuoti PPO svarbą tarptautinės rinkos perspektyvoje.
II dalis
Tarptautinės prekybos samprata
Tarptautinė prekyba vadinama prekių ir paslaugų mainais arba prekyba tarp skirtingų tautų.
Tokia prekyba prisideda ir didina pasaulio ekonomiką. Dažniausiai parduodamos prekės yra
televizoriai, drabužiai, mašinos, pagrindinės prekės, maistas, žaliavos ir kt. (Shimp, 2013)
Pasak Dang (2014) išskirtinai auganti tarptautinė prekyba apima tokias paslaugas kaip užsienio
transportas, kelionės ir turizmas, bankininkystė, sandėliavimas, komunikacija, reklama ir
platinimas.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!