TARPKULTŪRINĖS KOMUNIKACIJOS SKIRTUMAI ISPANIJOS ATSTOVEI GYVENANČIAI IR DIRBANČIAI LIUKSEMBURGE
Projektinis darbas
TURINYS
ĮVADAS 3
1. INFORMACIJA APIE LIUKSEMBURGĄ 5
2. APKLAUSIAMOJO IR ĮMONĖS PRISTATYMAS 8
3. ANKETOS ATSAKYMŲ ANALIZĖ IR APIBENDRINIMAS 9
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS 12
SANTRAUKA ANGLŲ KALBA 13
LITERATŪROS SĄRAŠAS 14
PRIEDAI 15
ĮVADAS
Kasdienėje kalboje kultūra suprantama paprastai – viskas, kas susiję su menu, yra kultūra.
Taigi paprastam žmogui kultūra – tai tokios sritys kaip literatūra, muzika, kitos meno rūšys. Tiesa,
televizijos laidose dar išgirstame apie kalbos kultūrą, o „pasipjovę“ troleibuse su užlipusiu ant kojos
piliečiu primename jam bendravimo kultūrą (V. Liubinienė 2002, p. 5) Taigi, kasdienėje kalboje
kultūra yra visa tai, su kuo susiduriame po darbo, kai džiaugiamės laisvalaikiu. Tai gali būti ir
valgio kultūra, ir būsto kultūra. Sociologijoje kultūra suprantama daug plačiau, ne tik kaip menas ar
laisvalaikis. Kultūra gali būti apibūdinta kaip nuomonės, vertybės, elgesys ir kaip materialus
objektai, paskirstyti tarp atskiru žmonių. Viskas, kas sukurta žmogaus, yra kultūros produktas.
Kultūros atžvilgiu skirtingos visuomenės gerokai skiriasi. Sakykim, tiek liuksemburgiečių kultūra,
tiek Ispanijos kultūros yra sukurtos sunkiu darbu, tačiau Liuksembugas priklauso vienaplanei, o
Ispanijos kultūra – daugiaplanei kultūrai, todėl šioms skirtingoms kultūroms yra sunku bendrauti.
Trumpai tariant, kultūra veikia kiekvieną mūsų gyvenimo aspektą, pradedant nuo veido išraiškos,
baigiant mūsų šeimos gyvenimu. Kultūra apima visus visuomenės gyvenimo modelius. Kiekvienas
žmogus pasaulyje gali siekti ypatingo savo gyvenimo būdo (R. D. Lewis 2002, p. 14). Taigi kultūrą
sudaro visa tai, kas sukurta žmogaus ir kas yra žmogaus gyvenimo būdo dalis. Visos kultūros,
nepaisant jų įvairovės, turi penkis bendrus komponentus: simbolius, kalbą, vertybes, normas ir
materialine kultūrą.
Projektinį darbą atliko trys studentės. Kiekviena pasiskirstė kurią rašto darbo dalį rašys. -
pasitardama su kitomis studentėmi rašė turinį, įvadą, rinko informaciją apie šalį bei analizavo
anketos atsakymus į klausimus. - rašė ir galvojo kaip susieti su literatūra dėstymo dalį, t.y.
analizavo anketos atsakymus ir juos apibendrino- rašė apie apklaustąjį ir įmonę bei prisidėjo prie
anketos analizės rašymo. Išvados ir rekomendacijos buvo sugalvotos visų trijų studenčių.
Bendravimas vyko per „facebook“. Buvo siunčiama naudinga informacija, buvo komunikuojama
dėl rastos literatūros, buvo dalinamasi patarimais, kaip geriau parašyti tam tikrą darbo dalį.
Komunikacija vyko gan dažnai, nes darbas buvo rašomas neskubotai. Turint klausimus ir atsakymus
buvo sugalvotas turinys ir problema. Tuomet buvo rašomas įvadas. Nuolatos buvo bendrajama per
„facebook“ tam, kad būtų aptariama kaip geriau parašyti. Darbas vyko sklandžiai ir efektyviai.
Galiausiai realiai buvo aptariamas ir apžvelgiamas darbas, apmąstyta ką vertėtų koreguoti.
Norint atlikti tyrimą buvo pasirinkta ispanų kultūros atstovė, dirbanti banke, Liuksemburge.
Liuksemburgas tai vieta, kurioje gausu kitataučių ir yra didelė dalis emigravusių dirbti į šią šalį.
Apklaustoji atstovė dirba vyriausiąja buhaltere įmonėje „State Street“.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!