Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

STEAM ugdymo integracija ikimokykliniame amžiuje - pedagogų saviveiksmingumas X darželyje

9.9 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: PDF failas
Apimtis: 61 psl., (17681 ž.)
Vertinimas:
9.9 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Bakalauro darbas 
STEAM ugdymo integracija ikimokykliniame amžiuje: pedagogų saviveiksmingumas X darželyje

Santrauka
Bakalauro darbe yra nagrinėjama STEAM ugdymo samprata, kilmė, tikslai. Nagrinėjamos ir
skirtingos ankstyvojo amžiaus pedagogų nuomonės apie STEAM ugdymo prieigą bei iššūkiai, su kuriais
susiduria pedagogai naudodami šią ugdymo prieigą. Tema yra aktuali, nes STEAM ugdymas tampa vis
populiaresnis, ugdant ne tik vyresnius vaikus, bet ir mažiausiuosius, ikimokyklinio amžiaus vaikus.
Tyrimo tikslas - išanalizuoti ikimokyklinio ugdymo pedagogų saviveiksmingumą ir nuomones,
susijusias su STEAM ugdymo taikymu ankstyvajame amžiuje (1 – 4 m.). Darbe keliami šie 3 uždaviniai:
1) Apibrėžti STEAM ugdymo metodologiją ir jos taikymo ikimokykliniame ugdyme principus; 2) Atlikti
pedagogų apklausą X darželyje, siekiant išsiaiškinti jų saviveiksmingumą ir STEAM taikymą
ikimokykliniame ugdyme; 3) Atlikti pedagogų grupinę diskusiją, siekiant interpretuoti pedagogų
apklausoje gautus duomenis. Taikyti tyrimo metodai: mokslinės ir metodinės literatūros analizė,
pedagogų anketinė apklausa, pedagogų grupinė diskusija, dokumentų analizė. Pagrindinės tyrimo
išvados: atlikus pedagogų anketinę apklausą paaiškėjo, kad pedagogai nuvertina savo gebėjimą padėti
vaikams mokytis inžinerijos bei atlikti gamtamokslinius tyrimus. Atlikus grupinę pedagogų diskusiją
paaiškėjo, kad pedagogams trūksta mokymų, kursų, specialistų pagalbos, gilinant STEAM žinias.
Išanalizavus mokslinę bei metodinę literatūrą paaiškėjo, kad pedagogų saviveiksmingumas turi didelę
įtaką STEAM veiklų integracijai.
Raktiniai žodžiai: STEM, STEAM, ikimokyklinio amžiaus vaikai, kūrybiškumas, tyrinėjimas,
ikimokyklinis ugdymas, inžinerija.

Turinys
Įvadas 5
STEAM ugdymo teorinis pagrindimas 9
STEAM kilmė, samprata ir principai 9
Inžinerinio ugdymo svarba ir taikymas ikimokykliniame amžiuje 11
STEAM ikimokyklinių įstaigų pedagogų darbe 12
Pedagogų supratimas apie STEAM bei iššūkiai, su kuriais susiduriama STEAM ugdyme 16
STEAM ugdymo integracija ikimokykliniame amžiuje: pedagogų saviveiksmingumo X darželyje tyrimas 18
Tyrimo metodologija ir etika 18
Ikimokyklinio ugdymo pedagogų anketinės apklausos rezultatų analizė 22
Ikimokyklinio ugdymo pedagogų anketinės apklausos rezultatų apibendrinimas 24
Ikimokyklinio ugdymo pedagogų grupinės diskusijos rezultatų analizė 25
Diskusija 40
Išvados 41
Literatūros sąrašas 43
Priedai 49

Įvadas
Temos aktualumas. Pastaruosius dešimtmečius vyko didelė pažanga mokslo srityje. Tokia
pažanga kai kurias šalis paskatino peržiūrėti savo švietimo sistemą, ugdymo programas, integruoti
patobulintus metodus, kurie atitiktų XXI a. žmogaus poreikius ir paruoštų jį konkurencingai ateičiai.
Viena iš tokių ugdymo prieigų yra STEM (angl. Science, Technology, Engineering, Mathematics), kuri
integruoja gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos sritis ir susieja jas su kasdieniu
gyvenimu (Yildirim, 2018). Šie pokyčiai neaplenkė ir Lietuvos. Vienas svarbiausių ir didžiausių žingsnių
buvo, jog 2016 metais prasidėjo projektas, kuris numatė STEAM centrų plėtojimą Lietuvoje. Pasitelkus
Europos sąjungos paramą, Lietuvoje kuriami STEAM centrai, kurie supažindina mokinius su STEAM
studijomis, veiklomis. Centruose sukurtos mokomosios laboratorijos, aplinkos, kurių pagalba mokosi ne
tik vaikai, bet ir pedagogai. Tokių STEAM centrų didžiausias tikslas – visiems Lietuvos mokiniams
suteikti galimybę plėsti gamtos mokslų žinias naudojantis centruose esančiomis naujausiomis
technologinėmis priemonėmis (Kurk Lietuvai, 2023).

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus