TURINYS
SANTRAUKA 3
ĮVADAS 4
1. SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO TEORINIAI ASPEKATAI 5
1.1. Vartotojų elgsenos sampratai 8
1.2. Elektroninės prekybos tendencijos bei vartotojų elgsenos bruožai 10
1.3. COVID – 19 pandemija 11
1.4. Lietuvos ekonomika COVID – 19 viruso aplinkoje 13
2. VARTOTOJŲ ELGSENOS POKYČIŲ DĖL COVID – 19 PANDEMIJOS
LIETUVOJE TYRIMAS 14
2.1. Tyrimo metodologija 14
2.2. Tyrimo rezultatai 15
IŠVADOS 23
LITERATŪRA 24
SANTRAUKA
Šio tyrimo objektas – smulkaus ir vidutinio verslo veiklos analzė COVID - 19
pandemijos metu. Temos aktualumas pandemijos sukeltoje krizėje, buvo didelis netikėtas
įvykis, turintint milžiniškų pasekmių beveik kiekvienam mūsų kasdienio gyvenimo aspektui.
Istorijos pamokos su pandemijų ar krizių kilusių labai skirtingame socialiniame ir ekonominiame
kontekste, nėra paralelių, artimų dabartinei krizei, todėl prognozuoti ar numatyti ateitį yra
sudėtinga. Pandemijos protrūkio metu šaliai buvo ypač svarbu išlaikyti tolesnes ekonomikos
plėtrą ir suteikti tikrumo jausmą bei garantijas, kad bus ieškomi sprendimai plintančiai infekcijai
įveikti. Darbo tikslas - išanalizuoti, kaip COVID- 19 pandemija paveikė smulkaus ir vidutinio
verslo veiklą. Palyginti 2008-2009 krizės metu patirtus nuostolius ir pakilėjimus su Covid -19
pandemija. Tyrimo uždavinys – atlikti vartotojų elgsenos pokyčių dėl COVID-19 pandemijos
tyrimą. Praktinį darbo rezultatų reikšmingumą ir pritaikymo galimybes galima nusakyti kaip
valstybės priimti sprendimai, padėjo išsilaikyti smulkaus ir vidutinio verslo plėtrai ir išsilaikyti
ilgoje perspektyvoje.
ĮVADAS
Mokslinikai su bakterijomis, virusais ar kitomis užkrečiamamos ligomis susiduria
beveik kiekvieną dieną. Netikėtai pasaulyje užklupęs virusas buvo pavadintas SARS-CoV-2,
išlidęs COVID - 19 pandemija, kuris atnešė didelių pokyčių įvairiose pramonės šakose.
Siekdamos išlaikyti ekonominį saugumą, įmonės ir verslai turėjo greitai prisitaikyti prie
pasikeitusios aplinkos. Pandemija paveikė sveikatos sistemą, regionų stabilumą, socialinį ir
ekonominį gyvenimą. Vartotojai atrado naujų įpročių ir elgsenos modelių. Iškreiptos tiekimo
grandinės, pasikeitęs darbas, socialinis atsiribojimas, visi šie pokyčiai, įskaitant draudimus ir
suvaržymus, buvo varomieji veiksniai, privertė įmones peržiūrėti savo organizacijų strategijas.
Paskelbtas karantinas, veiklų sustabdymas ir aprobojimas turėjo įtakos įmonių ir verslų
pajamoms, pelnu ir veiklos tęstinumui. Ekonominius pokyčius visada greičiausiai pajunta
smulkusis ir vidutinis verslas. Yra nuomonių, jog Covid - 19 pandemija lems dar didesnes
ekonomines pasekmes negu 2008-2009 metų ekonominė krizė. Mokslininkai analizuoja
pandemijos poveikį teikdami rekomendacijas, ką daryti ar nedaryti krizės metu. Ankstesnių
ekonominių krizių ir nuosmukių pamokas pritaikytas pandeminėje situacijoje, atsižvelgiant į
specifinius COVID- 19 ypatumus. Taip pat yra atliktų tyrimų su naujomis įžvalgomis, dauguma
siekiant dėmesio skirti pakeitusiam vartotojų elgesiui. Šio tyrimo objektas – COVID- 19 įtaka
smulkaus ir vidutinio verslo ekonominiam saugumui. Uždavinys – atlikti vartotojų elgsenos
pokyčių dėl COVID-19 pandemijos tyrimą. Tyrimo tikslas - išanalizuoti, kaip COVID- 19
pandemija paveikė smulkaus ir vidutinio verslus. Tyrimo metodai - mokslinės literatūros,
straipsniai bei statistinių duomenų analizė, lyginamoji analizė vertinant COVID- 19 pandemijos
poveikį Lietuvos įmonėms.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!