SKAITMENINĖS REKLAMOS „GOOGLE“ PAIEŠKOS SISTEMOJE POVEIKIS LIETUVOS AUTOMOBILIŲ SPORTO FEDERACIJOS NARIAMS
Baigiamasis darbas
TURINYS
TURINYS............................................................................................................................................2
SANTRAUKA.....................................................................................................................................3
SUMMARY.........................................................................................................................................4
ĮVADAS...............................................................................................................................................5
1. MOKSLINĖS LITERATŪROS ANALIZĖ................................................................................7
1.1. Skaitmeninės reklamos raida..................................................................................................7
1.2. Skaitmeninės reklamos, paieškos sistemos ir vartotojų elgsenos samprata...........................8
1.3. Tipai ir elementai..................................................................................................................14
2. TYRIMO DIZAINAS..................................................................................................................29
2.1. Tyrimo eigos pristatymas.....................................................................................................29
2.2. Lietuvos automobilių sporto federacijos pristatymas...........................................................30
3. TYRIMO REZULTATAI IR JŲ APTARIMAS.......................................................................32
4. TAIKOMASIS PROJEKTAS.....................................................................................................42
IŠVADOS..........................................................................................................................................47
LITERATŪROS SĄRAŠAS............................................................................................................48
PRIEDAI...........................................................................................................................................54
ĮVADAS
Temos aktualumas. Šiuolaikinėms technologijoms tobulėjant ir plintant, sparčiau keičiasi ir
vartotojų elgsena – daugiau laiko praleisdami naršant internete, vartotojai čia dirba, mokosi,
komunikuoja, pramogauja ir apsiperka. Valstybės duomenų agentūros duomenimis 2023 m.
internetu naudojosi 89 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (Oficialiosios Statistikos Portalas,
2024). 60,9 proc. šalies vartotojų internetą naudojo apsipirkimui (Oficialiosios Statistikos Portalas,
n.d.). Šie rodikliai kasmet auga.
Akivaizdu, kad internetas tapo vienu svarbiausių bendravimo ar informacijos perdavimo
kanalų, kur vartotojai skirtingomis priemonėmis ar būdais yra veikiami įvairių reklaminių žinučių.
Įvairių prekių ir paslaugų pardavėjams, visuomet buvo svarbu būti ten, kur ir potencialus vartotojas,
todėl natūralu, kad vis didėjant interneto vartotojų skaičiui, skaitmeninio marketingo paklausa auga,
o reklamos kiekiai, būdai ir efektyvumas virtualioje erdvėje, tampa vis sunkiau pamatuojami.
Kiekvienoje pramonės šakoje, nepriklausomai nuo įmonės dydžio, bendrine prasme
marketingas yra vienintelis šaltinis, kuriuo produktai ir paslaugos pasiekia pirkėjus. Tradiciškai
marketingo specialistai naudojo reklaminius stendus, prekybos taškus, popierines reklamas, kad
plačiajai visuomenei paskelbtų apie naujo produkto pristatymą ir jo savybes. Evoliucija
skaitmeniniame marketinge lėmė, kad atsiradus internetui, tradicinis marketingas prarado savo
pranašumą prieš skaitmenino marketingo formas. Todėl šiuo metu įmonės savo marketingo
strategijai pasitelkia tiek tradicines, tiek skaitmenines jos formas (Gupta, 2020).
Skaitmeninis marketingas atsirado dėl didėjančios rinkodaros specialistų konkurencijos ir siekio
pirmauti pasaulinėje rinkoje. Fiziškai keliauti su produktais rankose ir pristatyti prekes į kitą
geografinę vietovę kainuotų brangiai, todėl marketingo perkėlimas į skaitmeninę erdvę padėjo
įveikti šias kliūtis ir smarkiai sutaupyti. Prie to prisidėjo ir augantis skaitmeninių prietaisų, kurie
komunikuoja su internetu skaičius. Ši įranga tapo neatsiejama įmonių ir vartotojų kasdienio
gyvenimo dalimi, kuri padeda naudotis interneto svetainėmis ar taikomosiomis programomis.
(Parvin ir Panakaje, 2022).
Dėl didžiulio visuomenės ir verslo įsitraukimo į skaitmeninę erdvę, verslui tapo būtina turėti
internetinę svetainę, nes ši tampa labai naudinga, kai vartotojams naršant internete, ji yra aptinkama,
arba reklamuojama paieškos sistemų. Šiuo atveju „Google“ yra pagrindinis šio paveikslo dalyvis,
nes tai yra didžiausią rinkos dalį turintis paieškos variklis pasaulyje (Poturak, Kečo ir Tutnic, 2022).
Lietuvoje, remiantis analitikos portalo „StatCounter Global Stats“ (2024) pateiktais duomenimis,
užfiksuota, kad 2023 m. „Google“ paieškos sistema užėmė 94.78% rinkos lyginant su kitomis
paieškos sistemomis. Į paieškos sistemą įvedus ieškomos informacijos raktinį žodį ar frazę,
vartotojui pateikiami suasmeninti reklaminiai skelbimai, kadangi šie atitinka vartotojo įrašytas
frazes, o paspaudę ant reklamos, vartotojai nukreipiami į pagrindinį besireklamuojančios svetainės interneto
puslapį. Toks, itin platus vartotojų pasiekiamumas lemia augantį skaitmeninės reklamos paieškos
sistemose populiarumą, todėl ne mažiau aktualu išanalizuoti ir šios reklamos poveikį vartotojams
bei vartotojų reakciją į ją.
Temos naujumas. Dėl vartotojų elgsenos kaitos, technologinių naujovių ar atnaujinimų
diegimo, skaitmeninės reklamos paieškos sistemose poveikis vartotojams visuomet išlieka aktualus,
dėl galimybės suvokti vartotojų elgseną pasikeitus situacijai.
Tyrimo problema. Nėra aiškus skaitmeninės reklamos paieškos sistemose poveikio
vartotojams efektyvumas. Ar skaitmeninė reklama paieškos sistemose šiuo metu yra efektyvi
rinkodaros priemonė?
Baigiamojo darbo objektas. Skaitmeninė reklama paieškos sistemoje.
Baigiamojo darbo tikslas. Išanalizuoti skaitmeninės reklamos paieškos sistemoje poveikį vartotojams.
Baigiamojo darbo uždaviniai.
1. Identifikuoti skaitmeninės reklamos, paieškos sistemos ir vartotojų elgsenos paieškos
sistemose sampratas.
2. Nustatyti skaitmeninės reklamos tipus, paieškos sistemos elementus ir veiksnius vartotojų elgsenai.
3.Atlikti Lietuvos automobilių sporto federacijos narių skaitmeninės...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!