Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Ritminio ugdymo ypatumai Emilio Žako-Dalkrozo, Karlo Orfo, Zoltano Kodajaus ir Marijos Montesori muzikinio ugdymo sistemose

9.3 (4 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 12 psl., (1919 ž.)
Vertinimas:
9.3 (4 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Ritminio ugdymo ypatumai Emilio Žako-Dalkrozo, Karlo Orfo, Zoltano Kodajaus ir Marijos Montesori muzikinio ugdymo sistemose
REFERATAS

TURINYS
Įvadas...................................................................................................................2
Emilio Žako-Dalkrozo muzikinio-ritminio ugdymo sistema..............................3
Ritminio ugdymo ypatumai Karlo Orfo sistemoje. Skambantys gestai, kūno
perkusija ir ritminiai instrumentai........................................................................5
Ritmo samprata Zoltano Kodajaus sistemoje. Ritminiai skiemenys...................7
Ritmas ir ritminė gimnastika Marijos Montesori muzikinio ugdymo
sistemoje...............................................................................................................8
Išvados..................................................................................................................9
Literatūra.............................................................................................................10

ĮVADAS
Muzika – neatskiriama žmogaus gyvenimo dalis, tai specifinis žmonių
bendravimo būdas ir procesas. Ji ne tik tenkina žmogaus poreikius, bet ir turi
nepaprastai didelę reikšmę jo auklėjimui, estetinių pažiūrų, jausmų, meninio
skonio ugdymui, dvasiniam turtinimui, asmenybės formavimuisi. Muzikavimas,
kokia bebūtų jo forma, reikalauja tikslios reakcijos, mąstymo, judesių
koordinacijos. Nėra nė vienos disciplinos, kuri taip idealiai tiksliai mokytų
suvokti laiko trukmę, garsų aukštį, tūkstančius garsų spalvų, dinaminę jų įvairovę.
Šiandien Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose dirbama pagal Lietuvos
švietimo ir mokslo ministerijos aprobuotas bendrąsias programas ir
standartus.Vis dėlto muzikos pedagogams yra svarbu detaliau susipažinti su
pasaulyje paplitusiomis šiuolaikinėmis muzikinio ugdymo sistemomis.
Vieni ryškiausių tokių sistemų kūrėjų pasaulyje-E.Ž.Dalkrozas, K.Orfas,
Š.Suzuki, Z.Kodajus, M.Montesori, E. Gordonas, D.Kabalevskis ir kiti. Visų jų
muzikinio ugdymo sistemos orientuotos į pilnavertišką, įdomų ir prasmingą
vaiko muzikinį ugdymą jau ikimokykliniame amžiuje. Pagrindinės muzikos
kūrinio sudedamosios dalys-melodija ir ritmas, todėl labai svarbu lavinti būtent šiuos dalykus.
Neretai sudėtingu uždaviniu vaikams tampa tikslus, aiškus ir konkretus ritmo
pajautimas muzikoje, gebėjimas jį atkartoti, paaiškinti. Todėl naudinga sužinoti,
kaip apie ritmiką kalbama įvairiose šiuolaikinio muzikinio ugdymo sistemose.

EMILIO ŽAKO-DALKROZO MUZIKINIO-RITMINIO UGDYMO SISTEMA
Žymus šveicarų pedagogas ir kompozitorius E.Žakas-Dalkrozas matė, kad
studentams kyla sunkumų atlikti ritminius darinius. Tačiau jie neturi problemų
dėl fizinės ritminės-motorinės veiklos, tokios kaip vaikščiojimas. Ilgainiui
pedagogas ištyrė, kad žmonės instinktyviai jaučia muzikinį ritmą, bet nesugeba
šio instinkto perkelti į muziką. Pradžioje muzikinį ritmą jis siejo su mokinių
vaikščiojimu skirtingais tempais. Vėliau buvo siekiama, kad pamažu
paklusdama muzikai ir jos ritmui įsitrauktų ir didžioji kūno dalis. Šiuo būdu jis
savo metodu plėtojo tris pagrindines muzikos mokymosi sritis-euritmiją,
solfedžiavimą ir improvizaciją.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus