Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Programos kūrimas naudojant elgesiu ir testavimu grindžiamą kūrimo metodiką

9.7 (6 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Informatika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 72 psl., (11408 ž.)
Vertinimas:
9.7 (6 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Programos kūrimas naudojant elgesiu ir testavimu grindžiamą kūrimo metodiką
Baigiamasis bakalauro darbas

TURINYS
SANTRAUKA...............................................................................................................5
SUMMARY..................................................................................................................6
1. ĮVADAS.............................................................................................................................................7
2. ANALITINĖ DALIS..........................................................................................................................8
2.1. Elgesiu grindžiamas kūrimas...........................................................................................8
2.1.1. Gherkin sintaksė...........................................................................................................8
2.1.2. Elgesiu grindžiamo kūrimo scenarijai...................................................................9
2.1.3. Elgesiu grindžiamo kūrimo privalumai...............................................................10
2.1.4. Elgesiu grindžiamo kūrimo trūkumai..................................................................10
2.1.5. Elgesiu grindžiamo kūrimo įrankių palyginimas.............................................11
2.2. Testavimu grindžiamas kūrimas..................................................................................12
2.2.1. Testavimu grindžiamo kūrimo privalumai........................................................12
2.2.2. Testavimu grindžiamo kūrimo trūkumai...........................................................13
2.2.3. Testavimu grindžiamo kūrimo įrankiai...............................................................13
2.2.4. Testavimu grindžiamo kūrimo ciklas..................................................................14
2.3. Kūrimo metodikų palyginimas......................................................................................15
2.4. Analitinės dalies išvados.................................................................................................16
3. METODINĖ DALIS.......................................................................................................................17
3.1. Tradicinis programos kūrimo procesas......................................................................17
3.2. Elgesiu ir testavimu grindžiamo kūrimo eiga..........................................................19
3.3. Programų sistema.............................................................................................................21
3.4. Metodinės dalies išvados................................................................................................22
4. ĮGYVENDINIMO DALIS...............................................................................................................24
4.1. Įgyvendinimo įrankiai.......................................................................................................24
4.1.1. Programavimo aplinka ir kalba..............................................................24
4.1.2. Detox....................................................................................................24
4.1.3. Jest........................................................................................................24
4.1.4. Jest-cucumber.......................................................................................24
4.2. Reikalavimų surinkimas..................................................................................................25
4.3. Reikalavimų specifikavimas ir scenarijų rašymas..................................................25
4.4. Testų ir kodo rašymas.....................................................................................................26
4.4.1. Elgesiu grindžiamo kūrimo testai.........................................................................26
4.4.2. Vienetų testai..............................................................................................................29
4.5. Sukurta programa.......................................................................................31
4.6. Išvados..................................................................................................................................32
5. REZULTATAI IR APIBENDRINIMAS.......................................................................34
5.1. Rekomendacijos..........................................................................................34
Literatūra..............................................................................................................................................35

1. ĮVADAS
Didelė dalis IT produktų kūrimų nėra visiškai sėkmingi ir nepatenkina suinteresuotosios
šalies lūkesčių [16]. Programos kūrimas yra laikomas nepilnai sėkmingu, jeigu jis viršijo
numatytą biudžetą, užtruko ilgiau, nei buvo planuota, nesuteikė numatomų funkcijų. Pagrindinės
priežastys yra neaiškūs tikslai, kurie nesuteikia verslui vertės ir prasta komunikacija tarp
komandos narių [7]. Programos kūrime yra svarbūs ne tik programuotojai ir testuotojai, bet ir
klientas. Komandos, kuriose visi komandos nariai buvo įsitraukę į visą kūrimo procesą,
galutiniame rezultate turėjo programą, kuri atitiko numatytus reikalavimus ir suteikė numatomą
verslo vertę [7].
Taip pat, beveik ketvirtis programų gedimų įvyksta dėl nepilno ir neišsamaus testavimo
[16]. Minimalus testavimas sukuria didelę tikimybę, kad programa bus nestabili ir nenuspėjama.
Tokiose programose yra sunku pridėti naujų funkcijų ar ištaisyti jau esamas klaidas [1]. Klaidų
taisymas programos kūrimo pabaigoje reikalauja daugiau laiko ir pastangų, nei tų klaidų
pastebėjimas ir taisymas dar rašant programos kodą.
Elgesiu grindžiamo kūrimo metodika skatina glaudžiai bendradarbiauti su užsakovais, kad
programos funkcijos būtų aiškiai suprantamos visai komandai ir galutinis produktas atitiktų
verslo poreikius [1]. Testavimu grindžiamas kūrimas padeda užtikrinti, jog sukurta programa
veiktų taip, kaip buvo tikimasi ir būtų išsamiai ištestuota programos kūrimo pabaigoje [11]. Šių
dviejų metodikų panaudojimas padeda greitai ir efektyviai kurti programas, kurios būtų pilnai
ištestuotos ir atitiktų suinteresuotosios šalies poreikius.
Pagrindinis baigiamojo darbo tikslas yra pagerinti programos kūrimo proceso efektyvumą,
įgyvendinant ją pagal elgsena ir testavimu grindžiamo kūrimo metodikas.
Darbo metu sprendžiami šie uždaviniai:
1. Išanalizuoti elgesiu ir testavimu grindžiamą kūrimą
2. Suprojektuoti programą elgesiu ir testavimu grindžiamu kūrimu
3. Įgyvendinti programą pagal elgesiu ir testavimu grindžiamu kūrimu
Baigiamąjį darbą sudaro šešios dalys: įvadas, analitinė dalis, metodinė dalis, įgyvendinimo
dalis, rezultatai ir apibendrinimas, literatūros sąrašas.

2. ANALITINĖ DALIS
Šioje dalyje yra aprašytos elgesiu ir testavimu grindžiamos kūrimo metodikos, nustatytos
kiekvienos metodikos išskirtinumai, panaudojimo privalumai ir trūkumai, palyginami elgesiu ir
testavimu grindžiamo kūrimo įrankiai.
2.1. Elgesiu grindžiamas kūrimas
Elgesiu grindžiamas kūrimas (angl. Behaviour-Driven Development) yra Agile
metodologijos programų kūrimo metodika apimanti glaudų komandos narių bendradarbiavimą
konstruojant programos reikalavimus ir elgesį [1]. Elgesiu grindžiamo kūrimo metodikos viena
iš pagrindinių savybių yra tai, jog testai ir testų scenarijai yra parašyti pusiau struktūrizuota
natūralia kalba [2]. Šie scenarijai yra lengvai skaitomi ne tik programuotojams ir testuotojams,
bet ir kitiems komandos nariams, kurie turi mažiau techninių žinių.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus