Prekių ženklų apsauga Lietuvoje ir kitose ES šalyse
Turinys
ĮVADAS..........................................................................................................................................2
1.PREKIŲ ŽENKLŲ SAMPRATA IR JŲ FUNKCIJOS .....................................................3
2.PREKIŲ ŽENKLŲ REGISTRAVIMAS IR MOKESČIAI...............................................4
3.PREKIŲ ŽENKLŲ APSAUGA LIETUVOJE ....................................................................5
4.PREKIŲ ŽENKLŲ APSAUGA KITOSE ES ŠALYSE .....................................................5
IŠVADOS........................................................................................................................................7
PRIEDAI........................................................................................................................................8
Literatūros sąrašas...........................................................................................................................9
Įvadas
Kiekvienas gamintojas, nesvarbu ką jis begamintų, tikisi, kad jo pagaminta prekė bus
išskirta iš gausybės kitų gamintojų dirbinių. Jau nuo senųjų laikų amatininkai savo dirbinius
žymėjo tam tikrais simboliais – savo vardais, pravardėm, šeimos herbais. Kadangi kai kurie
amatai ėjo iš kartos į kartą, bei tie amatinkai buvo laikomi savo srities žinovais, jų šeimos herbai
neretai įgaudavo panašų ar net didesnį prestižą nei šių laikų prekių ženklai. Tai buvo savotiška
moderniojo prekės ženklo pradžia.
Besivystant ekonomikai bei atsirandant žmonių, norinčių pasipelnyti bet kokia kaina,
atsirado butinybė tų prekės apsaugai. Buvo sudarytos prekės ženklų registravimo sistemos,
įvedami jų apsaugos įstatymai bei pasirašomi įvairūs tarptautiniai prekių ženklų apsaugos
susitarimai. Šiais laikais yra nemažai įstatymų, tiek nacionalinių, tiek tarptautinių, siekiančių
apsaugoti prekių ženklų savininkų teises, bei iki minimumo sumažinti neteisėtą prekių ženklų
panaudojimą. Šiame darbe bus pamėginta apibrėžti prakės ženklo sąvoką, aptarti teritorinę
prekių ženklų apsaugą Lietuvoje, bei išnagrinėti būdus, kaip apsaugoti prekių ženklus
tarptautiniu mastu.
1.Prekių ženklų samprata ir jų funkcijos
Vertėtų pradėti nuo to, kas yra prekės ženklas. LR Prekių ženklų įstatymas 2 str.1 d.
nurodo, kad prekių ženklas - tai bet koks žymuo, kurio paskirtis - atskirti vieno asmens prekes
arba paslaugas nuo kito asmens prekių arba paslaugų. Tai gali būti bet koks simbolis ar jų
derinys, kurį galima būtų pavaizduoti grafiškai. Prekiniu ženklu gali būti ir kitokia vizuali
informacija – žodžiai, asmenų pavardės, vardai, meniniai pseudonimai, juridinių asmenų
pavadinimai, šūkiai, piešiniai, emblemos arba pačios prekės vizualinės charakteristikos, tokios
kaip spalva, pakuotė, forma.
Prekių ženklai padeda atskirti skirtingų įmonių prekes bei nurodo konkrečią prekes
siūlančią įmonę, taigi pirmoji ir pagrindinė prekės ženklo funkcija yra skatinti pirkėją atskirti
prekės kilmės šaltinį. Kai kurie šaltiniai pateikia ir vaizdingesnį prekės ženklo apibrėžima – tai
kalba, kuria gamintojai bendrauja su vartotojais. Kai kurie prekės ženklai tampa tokie populiarūs,
kad juose naudojami žodžiai be žodynuose pateiktos reikšmės įgauna ir papildomą reikšmę arba
net atsiranda nauji oficialiai vartotini žodžiai. Geriausiu to pavyzdžiu gali būti 2006 metais
įvykęs Oxfordo žodyno papildymas. Žodynas buvo oficialiai papildytas žodžiu google, kas
reiškia Google naršyklės naudojimas informacijos paieškai. Taip paslaugos ženklas oficialiai
tapo žodyno dalimi.
Prekės ženklai yra labai svarbi verslo dalis. Vartotojai nusprendžia, ar jie pirks prekę,
pagal tai, kaip gerai jie vertina prekės ženklą. Čia ir atsiskleidžia antroji prekės ženklo funkcija –
užtikrinti pirkėjui prekės kokybę. Jeigu prekės ženklas praeityje pasižymėjo puikia kokybe, tai
yra labai didelė tikimybė, kad pirkėjas šio ženklo prekę įsigys ir ateityje. Tokiu būdu gamintojas
bei pardavėjas užsitikrina pastovių klientų būrį.
Trečioji, ne ka mažiau svarbi prekės ženklo funkcija - naujų prekių paleidimo į rinką
palengvinimas. Prekės ženklas leidžia pirkėjui įsivaizduoti kokia yra prekė dar jos net
neišbandžius ar neparagavus. Jeigu pirkėjas pasitiki prekės ženklu, tai jis nusipirks naujai išleistą
prekę, nes tikėsis, kad šioji bus tokia pat gera, kaip ir kiti įmonės gaminiai.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!