Kursinis projektas
Kompiuterinių žaidimų kūrimas naudojant Unity platformą
(Development of computer games using the Unity platform)
Santrauka
Šio darbo tikslas buvo sukurti 2D platformer tipo žaidimą, kuriame būtų įgyvendinti du
režimai: begalinis singleplayer režimas ir multiplayer režimas. Begalinis singleplayer režimas
suteikia žaidėjui galimybę šokinėti aukštyn, vengti kliūčių ir priešų, siekiant išgyventi kuo
ilgiau. Multiplayer režime keli žaidėjai varžosi realiuoju laiku, siekdami pasiekti geriausią
rezultatą. Projekto metu buvo analizuota begalinių žaidimų mechanika ir jų populiarumo
priežastys, taip pat buvo sprendžiami pagrindiniai dizaino iššūkiai, susiję su dinamiška
aplinka ir daugelio žaidėjų sąveika. Įgyvendinant žaidimo prototipą buvo naudojami
šiuolaikiniai įrankiai, tokie kaip Unity 2023.2.1f ir Photon PUN 2, siekiant užtikrinti sklandų
multiplayer mechanikų veikimą. Galiausiai, sukurtas žaidimas atitinka tiek singleplayer, tiek
multiplayer režimų reikalavimus, parodant žaidimų kūrimo technologijų galimybes ir
pateikiant praktinius sprendimus, tinkančius šiuolaikiniams begaliniams žaidimams kurti.
Sąvokos
Singleplayer - žaidimo režimas, kai žaidėjas žaidžia vienas.
Multiplayer - žaidomo režimas, kai žaidėjų daugiau negu vienas.
Platformariai - žaidimų žanras, kai veikėjai šoka ant platformu, kad laimėtų.
Lobby - yra žaidimo konceptas, dažnai naudojamas multiplayer (daugiažaidėjų) žaidimuose,
kuris atspindi laukimo ir paruošimo aplinką prieš pradedant žaidimą.
Mobas - tai yra įvairūs žaidimo pasaulio gyvi organizmai, kurie gali būti tiek draugiški
žaidėjui, tiek priešiški. „Mobai“ apima tiek gyvūnus, tiek monstrus ir net fantastinius padarus,
kurie suteikia žaidimui įvairių iššūkių, resursų ir nuotykių.
Turinys
Santrauka................................................................................................................................2
Sąvokos..................................................................................................................................3
Įvadas......................................................................................................................................5
1. Analitinė dalis.....................................................................................................................6
1.1. Platformeriai: Inspiracijos ir analizė.............................................................................6
1.1.1. Doodle Jump: Vertikalios mechanikos meistras.................................................6
1.1.2. Super Mario Bros: Platformų žanro ikona..........................................................7
1.1.3. Pagrindinės įžvalgos ir pritaikymas projekte......................................................8
1.2. Multiplayer sprendimai................................................................................................8
1.2.1. Unity Netcode for GameObjects (NGO).............................................................8
1.2.2. Photon Pun 2......................................................................................................9
1.3. Naudojami įrankiai.....................................................................................................10
1.4. Žaidimo idėja.............................................................................................................11
2. Metodika............................................................................................................................14
2.1. Funkciniai reikalavimai..............................................................................................14
2.2. Nefunkciniai reikalavimai...........................................................................................15
2.3. Architektūra...............................................................................................................15
3. Įgyvendinimas..................................................................................................................18
3.1. Singleplayer realizavimas..........................................................................................18
3.1.1. Žaidimo pavojai...............................................................................................18
3.1.3. Personažo judėjimas........................................................................................20
3.1.4. Nesibaigiančio žemėlapio platformos...............................................................20
3.2. Multiplayer realizavimas............................................................................................20
3.2.1 Prisijungimas prie serverio ir kambarių kūrimas................................................21
3.2.2. Žaidėjų atsiradimas žaidime.............................................................................21
3.2.3. Žaidimo logika..................................................................................................21
3.2.4. Sveikatos sinchronizavimas ir žala...................................................................21
3.3. Testavimas................................................................................................................22
Išvados ir rekomendacijos..................................................................................................23
Išvados.............................................................................................................................23
Rekomendacijos...............................................................................................................25
Literatūros sąrašas..............................................................................................................25
Priedai...................................................................................................................................25
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!