PARENGTO PLANO ĮGYVENDINIMO SCENARIJUS
Mokymosi strategija: patyriminio ugdymo strategija
Integruojami dalykai: chemija, matematika, fizika
Klasė: 10 klasė
Numatoma trukmė: 260 min.
Pamokos tema: metalų cheminės savybes jų lydiniuose (reakcijos su druskos
rūgštimi), lydinių magnetinės savybės ir lydinių procentinės sudėties nustatymas.
Laukiamas mokymosi rezultatas: Gebės palyginti metalų chemines savybes jų
lydiniuose (reakcijos su druskos rūgštimi), apskaičiuoti lydinių procentinę sudėtį sudarant lygčių
sistemas ir palyginti lydinių magnetines savybes.
Pamokos uždaviniai: Atskirti, kurie metalai reaguoja su druskos rūgštimi.
Apskaičiuoti lydinių procentinę sudėtį sudarant lygčių sistemas. Palyginti lydinių magnetines savybes.
Priemonės: mokomoji medžiaga skaidrėse, vadovėlis, mokinių sąsiuviniai.
Priemonės praktiniam darbui: priemonių krepšelis (skirtingi magnetai, skirtingų
dydžių, komponentai magnetinio slime gamybai, geležinė vinis; aliuminio gabaliukas, matavimo cilindrai).
Pamoka nuotolinė, dirbama su platforma: Microsoft TEAMS
Metodo naudojimo ir pasirinktų dalykų integracijos pagrindas:
Iš bendrosios chemijos programos mokiniai įgys šiuos gebėjimus:
stebės, kurie metalai reaguoja su druskos rūgštimi, žiūrėdami eksperimentą,
užrašys reakcijų lygtis ir jas palygins.
Chemijoje norint apskaičiuoti lydinių procentinę sudėtį, reikia mokėti sudaryti lygčių sistemas ir
jas išspręsti, tai labai glaudžiai siejasi su 10 klasės matematikos bendraisiais gebėjimais:
sudaryti tiesinių lygčių sistemą su dviem nežinomaisiais,
bei spręsti lygčių sistemą sudėties būdu.
Iš bendrosios programos šios pamokos metu įgis šiuos fizikos gebėjimus:
apibūdinti metalų magnetines savybes, bei magnetų rūšis,
analizuoti ir palyginti savo pastebėjimus apie lydinių magnetines savybes, atlikus savarankišką darbą.
Įvadinė dalis ( 15 min.)
Pasisveikinimas su mokiniais.
Patikrinamas lankomumas.
Pamokos pradžios ritualas. Paklausti, kaip mokiniai šiuo metu jaučiasi.
Pasidalinama savo jausmais žinučių skiltyje, kas nori gali pasidalinti garsiai, pasakydamas, kodėl taip jaučiasi.
Virtualios pamokos susitikimo pradžia ir pabaiga su atidarymo ir uždarymo ritualais
padės sukurti ryšį, išlaikyti santykį. Laikui bėgant kartojami ritualai suteiks prasmę ir sukurs erdvę
mokiniams mokytis.
Temos paskelbimas. Vyks integruota pamoka. Chemija-matematika-fizika.
Susipažinsite su metalų cheminėmis savybėmis jų lydiniuose (reakcijos su
druskos rūgštimi), apskaičiuosite lydinių procentinę sudėtį sudarant lygčių sistemas,
palyginsite lydinių magnetines savybes atlikdami praktinį - savarankišką darbą.
Įvadiniai klausimai:
Kaip manote, ar galima druskos rūgštį pervežti geležinėje cisternoje? O - varinėje?
Kurie metalai reaguoja su druskos rūgštimi?
Kokia medžiaga gali praryti magnetą? Sužinosite bandymo metu.
Numatomi mokymosi rezultatai: atskiria, kurie metalai reaguoja su druskos rūgštimi,
apskaičiuoja lydinių procentinę sudėtį sudarant lygčių sistemas, palygina lydinių magnetines savybes.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!