PAKLAUSOS IR PASIŪLOS ELASTINGUMO KAINŲ ATŽVILGIU VEIKSNIAI
Mikroekonomikos referatas
TURINYS
ĮVADAS 3
1.PAKLAUSA IR PASIŪLA 4
2.ELASTINGUMO SAMPRATA 5
3.PAKLAUSOS ELASTINGUMAS KAINŲ ATŽVILGIU 6
3.1.Paklausos elastingumą kainų atžvilgiu lemiantys veiksniai 6
4.PASIŪLOS ELASTINGUMAS KAINŲ ATŽVILGIU 7
4.1.Pasiūlos elastingumą kainų atžvilgiu lemiantys veiksniai 7
IŠVADOS 9
NAUDOTA LITERATŪRA 10
ĮVADAS
Pirkėjas ir pardavėjas yra dvi rinkoje veikiančios jėgos. Pirkėjas kaip veikianti jėga
formuoja rinkos paklausą (market demand), o pardavėjas - rinkos pasiūlą (market supply).
Kiekvienas pirkėjas žino, kad perkamos prekės kiekis priklauso nuo kainos. Vadinasi, paklausa
suprantama ne kaip fiksuotos perkamos prekės kiekis, o kaip kiekis, kurį sąlygoja tos prekės
kaina. Kainos ir norimo įsigyti prekės kiekio ryšys rodo, ar prekė bus perkama.
Kaip žinome, pirkėjų ir pardavėjų požiūriai į kainas nėra vienodi. Aukšta kaina atbaido pirkėjus ir
priverčia juos pirkti alternatyvius produktus, bet ta pati aukšta kaina skatina pardavėjus gaminti ir
parduoti daugiau prekių. Taigi kuo aukštesnė kaina, tuo didesnė pasiūla. Todėl tokia pirkėjų ir
pardavėjų reakcija ir vadinama elastingumu.
Darbo objektas: paklausa ir pasiūla, paklausos elastingumo kainų atžvilgiu veiksniai,
pasiūlos elastingumo kainų atžvilgiu veiksniai.
Darbo tikslas: apibūdinti paklausą ir pasiūlą, pateikti paklausos ir pasiūlos elastingumo
kainų atžvilgiu sampratą, išnagrinėti jų veiksnius bei atvejus ir padaryti išvadas.
Uždaviniai:
1.Išsiaiskinti paklausos ir pasiūlos sampratą.
2.Sužinoti paklausos ir pasiūlos elastingumo kainų atžvilgių veiksnius.
3.Išsiaiškinti paklausos ir pasiūlos elastingumo teoriją.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!