EKONOMIKOS KATEDRA
NAUJOS PASLAUGOS ĮVEDIMO Į RINKĄ MARKETINGO PLANAS
PASLAUGOS APRAŠYMAS
Mano siūloma paslauga – edukacinės pamokėlės vaikams, apsilankiusiems su tėveliais tik
vasaros sezono metu veikiančioje kavinėje Šventojoje. Dauguma kurorte esančių kavinių
pasirūpino vaikų žaidimo aikštelėmis, kur apsilankius šeimai, suaugę gali pietaudami stebėti
žaidžiančias savo mažąsias atžalas. Tačiau užklupus lietui, ar vėsiais vakarais tėveliai malonias
akimirkas kavinėje priversti iškeisti į viešbučio kambarius, nes jų vaikams stingant veiklos,
poilsis greit baigiasi.
Kadangi šeimos dažniausiai kurorte atostogauja savaitę, sudaromi skirtingi užsiėmimai
kiekvienai savaitės dienai, kad vaikučiams nepabostų. Siūloma programa:
Pirmadienis – dantukų priežiūra.
Antradienis – šokių pamokėlė.
Trečiadienis – gintaro kilmė.
Ketvirtadienis – origamių lankstymas.
Penktadienis – saugus pajūryje.
Šeštadienis – mažasis iliuzionistas.
Sekmadienis – pajūrio gyvūnijos pažinimas.
Pamokėlės turėtų vykti atskiroje, vaikams pritaikytoje aplinkoje. Jas vesti galėtų porelė
studentų (mergina ir vaikinas, studijuojantys pedagogiką, edukologiją), vasaros atostogų metu.
Informacija vaikams pateikiama žaidimų forma. Visomis reikalingomis priemonėmis pasirūpina
kavinės administracija.
Užsiėmimai vyktų 2 kartus per dieną, kurių trukmė 1,5 val. Pirmasis užsiėmimas
prasidėtų 16.30 val., antrasis - muzikinio vakaro metu 19.30 val.
RINKOS SEGMENTAVIMAS
Remiantis V. Pranulio, A. Pajuodžio ir kitų autorių vadovėliu „Marketingas“, rinkos
segmentavimo sąvoka apibūdinama kaip „rinkos skaidymasis į dalis, kuriose vienodai ar panašiai
reaguojama į marketingo veiksmus“. Vadinasi atlikti rinkos segmentavimą - reiškia išspręsti
vartotojų tipologijos, arba klasifikavimo pagal požymius, uždavinį. Šiuo atveju savo kuriamą
paslaugą nagrinėsiu vartojimo prekių/paslaugų rinkos segmentavimo atžvilgiu. Šis rinkos
segmentavimas susideda iš keturių požymių: geografinio, demografinio, psichografinio, vartotojo elgsenos.
Geografinis segmentavimas
Šioje dalyje vartotojai skirstomi į grupes pagal tam tikrą geografinį požymį – miesto
gyventojų ir kaimo gyventojų segmentą, taip pat rinką galima suskirstyti ir pagal administracines
teritorijas, vietovės geografines ypatybes.
Šią paslaugą planuojama teikti pajūrio kurorte. Tačiau paslaugos vartotojai dažniausiai
bus ne jo gyventojai, o svečiai. Dažniausiai atostogauti pajūryje su vaikais renkasi didesnių
miestų gyventojai, norintys pakeisti aplinką, taip pat pabėgti nuo miesto triukšmo ir pasimėgauti
gamta ir ramybe.
Demografinis segmentavimas
Ši rinka yra segmentuojama išskiriant žmonių amžių ir lytį, jų išsilavinimą ir užsiėmimą,
šeimos gyvenimo ciklo etapą, jos dydį ir pan.
Segmentuojant paslaugą pagal šį požymį, edukacinės pamokėlės yra orientuotos į vaikus,
kurių tėvams nuvargintiems greitai besisukančio gyvenimo tempo, ypač svarbios tampa
atostogos, taip pat jaunos šeimos linkusioms išbandyti naujoves, šios paslaugos atsiradimas
padėtų suderinti poilsį ir vaikų priežiūrą atostogų metu.
Psichografinis segmentavimas
Būtent šis rinkos segmentavimas remiasi vartotojų suskirstymus į grupes remiantis
psichologiniais požymiais. Tai reiškia, jog šioje segmentavimo dalyje pabrėžiamas vartotojų
gyvenimo būdas, charakterio bruožai ir asmenybės tipai.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!