NAFTOS IR DUJŲ IŠTEKLIŲ MOKESTIS IR JO PRAKTINIO TAIKYMO YPATUMAI
Projektinis darbas
TURINYS
ĮVADAS........................................................................................................................3
1. NAFTOS IR DUJŲ IŠTEKLIŲ MOKESČIO SAMPRATA ..............................4
1.1. Naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymas............................................................................5
1.2. Mokesčio bazė..........................................................................................................................6
1.3. Mokesčio tarifai.......................................................................................................................6
1.4. Naftos ir dujų išteklių apskaičiavimas ir sumokėjimas.......................................................8
1.5. Mokesčių apskaičiavimo kontrolė..........................................................................................9
2. NAFTOS IR DUJŲ IŠTEKLIŲ ANALIZĖ ........................................................10
2.1. Įmonių sumokėti naftos ir dujų išteklių mokesčiai............................................................10
2.2. Naftos ir dujų išteklių mokesčio dalis tarp aplinkosauginių mokesčių............................11
2.3. Mokesčio surenkamas kiekis bei jo dalis nuo visų šalyje surenkamų mokesčių.............12
3. NAFTOS IR DUJŲ IŠTEKLIŲ MOKESČIO PERSPEKTYVA LIETUVOJE.....................................................................................................................................13
IŠVADOS...................................................................................................................15
LITERATŪRA..........................................................................................................16
ĮVADAS
Valstybei norint atlikti visas savo funkcijas reikia didelių išteklių, vienas iš svarbiausių
šaltinių yra mokesčiai. Mokesčiai yra pagrindinis valstybės pajamų formavimo būdas. Lietuvos
Respublikos Konstitucija nustato, kad mokesčius, kitas įmokas į biudžetus ir rinkliavas nustato
Lietuvos Respublikos įstatymai. Todėl mokestį, kaip prievolę valstybei gali nustatyti tik atitinkami
mokesčių įstatymai. Mokesčių rūšių yra labai įvairių, tačiau vienas iš svarbesnių yra naftos ir dujų
išteklių mokestis. Šiame darbe bus nagrinėjamas naftos ir dujų išteklių mokestis, jo tarifai ir praktinio taikymo ypatumai.
Naftos ir dujų išteklių mokestis - Lietuvos ir užsienio apmokestinamųjų vienetų (kaip
jie apibrėžti Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatyme) bei fizinių asmenų, išgaunančių naftą
ir dujas Lietuvos Respublikos teritorijoje ir jos ekonominėje zonoje Baltijos jūroje mokamas
mokestis už išgaunamą naftą ir dujas.
Darbo objektas: naftos ir dujų ištekliai.
Darbo tikslas: išanalizuoti naftos ir dujų išteklių mokestį ir jo praktinio taikymo ypatumus.
Darbo uždaviniai:
1.Išnagrinėti naftos ir dujų išteklių mokestį.
2.Pateikti mokesčio praktinio taikymo ypatumus.
3.Pateikti naftos ir dujų išteklių mokesčio perspektyva Lietuvoje.
Pirmoje projekto dalyje aptariama teorinė medžiaga, kurioje nagrinėjama naftos ir dujų
išteklių praktinio taikymo ypatumai. Antroje projekto dalyje aprašoma praktinė dalis, kurioje
analizuojamas naftos ir dujų išteklių mokestis 2014-2015 metais valstybės biudžete.
Projektiniam darbui buvo naudojamas naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymas,
internetiniai straipsniai bei knygos.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!