MOTYVACINIŲ VEIKSNIŲ POVEIKIS DARBUOTOJŲ LOJALUMUI TURIZMO ORGANIZACIJOSE
MAGISTRO BAIGIAMASIS DARBAS
KAUNAS 2011
TURINYS
SANTRAUKA 4
SUMMARY 6
ĮVADAS 8
1. LITERATŪROS APŽVALGA 9
1.1 Darbuotojų motyvacijos ir lojalumo sampratos 9
1.2. Darbuotojų lojalumo formos 29
1.3 Motyvacinių veiksnių poveikio darbuotojų lojalumui tyrimo modelis 32
2. TYRIMO METODIKA IR ORGANIZAVIMAS 34
3. REZULTATAI IR JŲ APTARIMAS 38
IŠVADOS 52
LITERATŪRA 54
PRIEDAI 58
ĮVADAS
Temos aktualumas: nagrinėjama tema „Motyvacinių veiksnių poveikis darbuotojų lojalumui
turizmo organizacijose“ yra aktuali visam turizmo sektoriui, bet siaurinant tyrimo apimtį pasirinktos
kelionių agentūros. Vadovai darbus atlieka „darbuotojų rankomis“, jie turi sugebėti motyvuoti savo
darbuotojus taip, kad jie taptų lojalūs, nes motyvuotas darbuotojas – ne būtinai yra lojalus
organizacijai. Todėl darbuotojų motyvavimas ir lojalumo vystymas yra aktualus įmonėms, nes jos
siekia savo pagrindinių tikslų: pelno maksimizavimo bei kaštų minimizavimo darbuotojų darbu ir
lojalumu organizacijai. Būtent motyvacija ir lojalumas yra vienas iš pagrindinių veiksnių, lemiančių
darbuotojų veiklos rezultatus. Taigi įmonei optimalus būdas padidinti darbuotojų našumą, sumažinti
darbuotojų kaitos problemą yra motyvuoti savo darbuotojus. Šiuolaikiniame pasaulyje darbuotojų
motyvacija įgauna vis didesnį pagreitį, tačiau ne visada motyvuoti darbuotojai yra lojalūs ir lieka
organizacijoje. Factum Group 2007 metais atlikto tyrimo duomenimis 61% darbuotojų Lietuvoje
nėra lojalūs organizacijai, kurioje dirba. Šie darbuotojai nėra lojalūs, nei darbui, kurį dirba, nei
įmonei. Tyrimas parodė, kad lojalių darbuotojų išties trūksta. Darbuotojų lojalumo mažėjimas
organizacijoms dažniausiai susijęs su motyvacijos mažėjimu ir darbuotojų kaita.
Probleminis klausimas: Kokį poveikį motyvaciniai veiksniai turi darbuotojų lojalumui?
Darbo objektas: Motyvaciniai veiksniai turintys poveikį darbuotojų lojalumui.
Hipotezė: Skirtingi motyvaciniai veiksniai įtakoja skirtingo lojalumo lygio (tipo) darbuotojus.
Darbo tikslas – nustatyti motyvacinių veiksnių poveikį darbuotojų lojalumui turizmo
organizacijose.
Darbo uždaviniai:
1. Apibūdinti darbuotojų motyvacijos ir lojalumo sampratas.
2. Išskirti svarbiausius motyvacinius veiksnius didinančius darbuotojų lojalumą
3. Sukurti motyvacijos veiksnių įtakojančių darbuotojų lojalumą įvertinimo turizmo organizacijoje modelį.
4. Ištirti ir nustatyti motyvacinių veiksnių poveikį darbuotojų lojalumui Kauno kelionių agentūrose.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!