MOKSLEIVIŲ PAREIGOS PAGAL LR TEISĖS NORMINIUS AKTUS IR JŲ ĮGYVENDINIMO PROBLEMOS
Namų darbas
TURINYS
ĮVADAS...............................................................................................................................................3
1. MOKSLEIVIŲ TEISĖS IR PAREIGOS TEISĖS AKTUOSE ..................................................4
1.1. Konstitucija....................................................................................................................................4
1.2. LR Švietimo įstatymas..................................................................................................................4
1.3. Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas....................................................................................6
1.4. Vaiko gerovės valstybės politikos koncepcija..............................................................................8
1.5. Vaiko teisių konvencija...............................................................................................................10
1.6. LR Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatymas....................................................................12
1.7. Civilinis kodeksas........................................................................................................................12
1.8. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksas.............................................13
1.9. Vilniaus miesto tvarkymo ir švaros taisyklės..............................................................................16
2. MOKSLEIVIŲ TEISIŲ IR PAREIGŲ ĮGYVENDINIMO PROBLEMOS
MOKYKLOSE .................................................................................................................................17
2.1. Mokinių elgesio taisyklės............................................................................................................17
2.2. LR Švietimo įstatyme reglamentuojamų moksleivių teisių ir pareigų įgyvendinimo problemos
mokyklose...........................................................................................................................................22
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS .............................................................................................26
LITERATŪRA.................................................................................................................................29
ĮVADAS
Mokykla, be abejo ne tik mokymo įstaiga, joje vyksta savas gyvenimas, kuriame vis aktyviau
dalyvauja moksleiviai. Moksleiviai - tai visi bendrojo lavinimo mokyklose, besimokantys asmenys.
Mokyklos bendruomenė gyvuoja ant dviejų subkultūrų ribos: joje išryškėja ne tik suaugusiųjų, bet ir
vaikų bendruomenės sukurti įstatymai, normos.
Temos aktualumas. Mokinys, kaip bendruomenės narys turi teises ir pareigas. Taip pat
pareigas ir teises turi ir kiti bendruomenės nariai. Vaikų teisių gynimo ir pareigų atlikimo
klausimais pasisako ne vienas teisininkas, politikas, sociologas, pedagogas, taikydami savo žinias,
metodikas, pateikdami pamastymus, galimus sprendimo variantus; praktinėje veikloje susiduria
praktikai; plačioji visuomenė stebi jaunuolių, ypač mokyklinio mažiaus vaikų vis akcentuojamas
frazes apie jų, kaip vaikų, teises.
Tačiau šie klausimai formuluojami ir akcentuojami ne vien Lietuvoje. Visoje Europoje tai
diskutuotina tema, stengiantis vaikui gražinti vaikyste ir apsaugoti jį nuo suaugusiųjų neigiamos
pasaulio pusės.
Šiame darbe apžvelgsiu reglamentuotas LR Švietimo įstatyme esančias moksleivių ir tėvų teisės
ir pareigas remiantis švietimo įstatymo (pataisytas įstatymas 2011 m. kovo 17 d. Nr. XI-1281)
penktuoju skirsniu, švietimo sistemoje yra apibrėžiamos pedagogų, tėvų ir moksleivių teisės,
pareigos ir atsakomybė, kuriame analizuojamos moksleivių teisės ir pareigos, todėl bus aptartos
moksleivių pareigos pagal LR teisės norminius aktus ir jų įgyvendinimo problemos.
Darbe keliamos probleminės situacijos: mokyklos drausmė, pamokų nelankymas. Kokiomis
priemonėmis sprendžiamos šios situacijos: kontrolė, gerovės komisija, drausminės nuobaudos,
įspėjimai ir pan. Kas efektyviai padeda išspręsti minėtas problemas.
Darbo objektas. Moksleivių pareigos ir įgyvendinimo problemos teisiniu aspektu.
Darbo tikslas. Išanalizuoti ir įvertinti moksleivių pareigas pagal LR teisės norminius aktus ir
įgyvendinimo problemas.
Darbo uždaviniai:
1.Išanalizuoti naujausius LR teisės norminius aktus apie moksleivių pareigas ir priemones;
2.Išnagrinėti moksleivių teisių ir pareigų įgyvendinimo problemas mokykloje;
3.Pateikti išvadas ir rekomendacijas.
Darbo metodai. Naudojamas lyginamasis metodas, apibendrinimo metodas bei mokslinės
literatūros analizės metodas - analizuojant Lietuvos Respublikos teisės dokumentus.
Informacijos šaltiniai. Darbe buvo naudojami LR Švietimo įstatymas, vaiko teisių apsaugos
įstatymas, konvencija, civilinis kodeksas, administracinės teisės pažeidimų kodeksas ir t.t.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!