,,MAXIMA” VARTOTOJŲ PASITENKINIMAS IR JO MATAVIMO PROBLEMA
Marketingo tyrimų kursinis darbas
TURINYS
ĮVADAS...............................................................................................................................................3
1. ĮMONĖ IR JOS ANALIZĖ...........................................................................................................4
1.1. UAB ,,Maxima” ir jos esminiai bruožai........................................................................................4
1.1.2..,,Maxima” vizija, misija ir darbo principai.................................................................................5
1.1.3.,,Maxima” parduotuvių rūšys......................................................................................................5
1.2. Pagrindiniai konkurentai ir jų palyginimas...................................................................................7
1.3.,,Maxima” ekonominiai rodikliai.................................................................................................10
1.4.,,Maxima” ir jos vartotojas...........................................................................................................11
1.4.1.,,Maxima” vartotojo poreikių patenkinimas..............................................................................12
2. TYRIMAI IR METODAI............................................................................................................14
2.1.Įmonės tyrimų rūšys ir analizė ....................................................................................................14
2.2.Tyrimų rezultatų svarba ir panaudojimas.....................................................................................20
IŠVADOS IR PASIŪLYMAI..........................................................................................................23
LITERATŪRA.................................................................................................................................25
ĮVADAS
Šiandien vartotojas ir jo požiūris į produktą gamintojui ir pardavėjui yra ypač svarbus. Vartotojas
nusprendžia, kuriam prekės ženklui lemta išsilaikyti, o kuriam žlugti. Todėl vartotojo nuomonė yra
ypač svarbi didiesiems prekybos centrams, nes vartotojai yra pagrindiniai pelno nešėjai.
UAB ,,Maxima” – vienas iš prekybos centrų, kuris nuolatos stengiasi analizuoti savo vartotojus ir
jų poreikius. ,,Maxima” vertina savo vartotojų nuomonės svarbą, todėl kursiniame darbe detaliau
pateikiama ir analizuojama ,,Maxima” ir jos vartotojo pasitenkinimas.
Kursinio darbo metodika: darbe daugiausia naudojamasi rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų
kompanijos duomenimis (,,Sprinter tyrimai”) taip pat internetiniais šaltiniais.
Kursinio darbo objektas – vartotojų lūkesčių patenkinimas ,,Maxima”.
Kursinio darbo tikslas – išanalizuoti kaip išsiaiškinimas ir matuojamas vartotojų
pasitenkinimas ,,Maxima”.
Kursinio darbo problema: vartotojų nuomonės tyrimai ne visuomet atitinka įmonės sukurtą įvaizdį.
Kursinio darbo uždaviniai:
Pristatyti ir išanalizuoti UAB ,,Maxima” ir jos esminius bruožus
Pristatyti ,,Maxima” ekonominius įmonės rodiklius per pastaruosius kelerius metus.
Išanalizuoti įmonės konkurentus ir palyginti juos su ,,Maxima”.
Išsiaiškinti ir pristatyti ,,Maxima” vartotoją ir kaip patenkinami įmonės poreikiai.
Pristatyti ir išanalizuoti rinkos ir viešosios nuomonės kompanijų –,,Sprinter tyrimai”
ir ,,DDB Brand Capital” vartotojų nuomonės tyrimų rezultatus.
Išsiaiškinti ir pristatyti tyrimo rezultatų svarbą ,,Maxima” ir jos veiklai
Remiantis turimais įmonės duomenimis ir tyrimų rezultatais pateikti išvadas ir pasiūlymus.
1.ĮMONĖ IR JOS ANALIZĖ
1.1.UAB ,,MAXIMA“ ir jos esminiai bruožai
,,Maxima” – Lietuvos prekybos rinkos lyderė. Šis mažmeninės prekybos tinklas savo pradžią
pradėjo 1992 metais, kai Vilniuje buvo atidarytos kelios parduotuvės su skirtingais pavadinimais.
Daugiau nei dvidešimt metų dirbanti ,,Maxima” tapo tikru lyderiu Baltijos šalyse. 2007 metais
įregistruota MAXIMA GRUPĖ, valdanti mažmeninės prekybos įmones Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje,
Lenkijoje ir Bulgarijoje, kurias sudaro 508 prekybos centrai Lietuvoje jų – 226 (šiuo metu daugiau -
231), Latvijoje – 141, Estijoje – 70, Lenkijoje – 21, Bulgarijoje – 42, taip pat internetinės e-Maxima
parduotuvės Lietuvoje ir Latvijoje. MAXIMA GRUPĖ (1pav) valdomose įmonėse visose šalyse dirba
daugiau kaip 30 tūkst. darbuotojų.
1pav. Maxima Grupė struktūra
1.1.2. ,,Maxima” misija, vizija ir darbo principai
,,Maxima” misija:,,Teikti maksimalią naudą vietos gyventojams, taikliai patenkinant jų kasdienius
plataus vartojimo poreikius”. Tai reiškia, kad kiekvieną dieną ,,Maxima” parduotuvėje pirkėjai randa
tai, ko ieško, prekės ar paslaugos yra patikimos kokybės ir už geriausią kainą.
,,Maxima” Vizija: ,,Esame mažmeninės prekybos lyderis”. Pirkėjams ,,Maxima” siekia būti
patogiausia parduotuve, akivaizdžiu pasirinkimu, kai reikia apsipirkti ar susitvarkyti kasdienius reikalus.
Darbo principai: ,,Maxima” vadovaujasi tuo, kad visuomet galvoja apie savo darbo naudą klientui
t.y. stengiasi dirbti taip, kad jų pirkėjai nuolat grįžtų ir atsivestų kitus.
1.1.3.,,Maxima” parduotuvių rūšys
Kasdien skirtingo formato parduotuvėse ,,Maxima” Lietuvoje apsilanko daugiau nei 600 tūkstančių
pirkėjų. Pagrindinis Maxima siekis, kad Maxima pirkėjams būtų patogiausia parduotuvė, todėl
patogumui skiriamas didžiausias dėmesys, todėl statoma vis daugiau ,,Maxima” prekybos centrų.
Patogumas reiškia tai, kad klientas parduotuvėse randa prekes išdėstytas aiškiai, tvarkingai ir visur vienodai.
Atsižvelgiant į skirtingus pirkimo poreikius, buvo sukurtos įvairių dydžių parduotuvės – ,,Maxima
X”, ,,Maxima XX” ir ,,Maxima XXX”. Kiekvieno dydžio parduotuvės įrengiamos pagal tam tikrą
standartą, kad pirkėjai galėtų lengvai orientuotis ir rasti reikiamų prekių.
Maxima X – tai bendruomenės...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!