Marketingo valdymo metodai ir jų taikymas kuriant reklamos strategiją maisto pramonės įmonėse
KURSINIS DARBAS
TURINYS
ĮVADAS........................................................................................................................................................5
1. Marketingo samprata.................................................................................................................................7
2. Marketingo valdymo ir marketingo valdymo metodų sąvokos.................................................................9
3. Marketingo valdymo metodų klasifikavimas..........................................................................................10
3.1. Horizontalus požiūris į marketingo valdymo metodus......................................................................12
3.2. Vertikalus požiūris į marketingo valdymo metodus..........................................................................13
3.2.1. Poveikio į prekę marketingo metodai.........................................................................................13
3.2.2. Poveikio į kainą marketingo metodai..........................................................................................14
3.2.3. Rėmimo metodai.........................................................................................................................14
3.2.4. Įmonės darbuotojų motyvavimo metodai....................................................................................16
3.3. Mokslinis analitinis požiūris į marketingo valdymo metodus...........................................................17
3.3.1.Marketingo tyrimų ir analizės metodai........................................................................................17
3.3.2. Tarpusavio ryšių statistinė analizė..............................................................................................21
3.3.3 Analizės, palyginimai, sintezės....................................................................................................22
3.3.4. Kryptinės politikos matrica.........................................................................................................24
3.3.5. Įmonės stipriųjų pusių/rinkos patrauklumo matrica....................................................................25
3.3.7. Imitacinis – dinaminis modeliavimas..........................................................................................30
3.3.7. Balansiniai rodikliai....................................................................................................................33
4. MVM taikymas kuriant reklamos strategiją maisto pramonės įmonėse..................................................34
IŠVADOS....................................................................................................................................................41
LITERATŪRA............................................................................................................................................43
ĮVADAS
Lietuvai palaipsniui integruojantis į Vakarų pasaulio ekonomiką, svarbu į visus organizacijoms
įtaką darančius procesus žvelgti bendrų pasaulinių tendencijų kontekste. Visų organizacijų, o ypač maisto
pramonės sektoriaus įmonių veikla yra svarbi pasaulio ekonomikos dalis. Marketingo požiūriu – tai naujų
rinkų ir produktų kūrimas bei plėtotė, siekiant patenkinti įvairių kultūrinių segmentų poreikius.
Lietuvos įmonės išgyvena analogiškus veiklos kitimo laikotarpius ir tendencijas, kurias anksčiau
patyrė Vakarų Europos šalys. Kartu ši padėtis yra daug sudėtingesnė, nes vienu metu reiškiasi skirtingų
praeities laikotarpių įtaka. Aplinkos kitimo tendencijos lemia sprendimus dėl strateginių veiksmų.
Nuolat augant įvairių produktų ir jų modifikacijų pasiūlai, dauguma vartotojų tampa vis reiklesni.
Nuolatinę tendenciją turi vartotojų poreikių struktūros kitimas. Šie pokyčiai ir jų įtaka maisto pramonės
įmonių veiklai ir produktų tobulinimui yra ypač ryškūs. Yra pastebima, kad atsiranda vis naujų savitų
vartotojų grupių, pasiskirstančių į atskirus rinkos segmentus. Prekių kiekis ir jų nomenklatūra nuolat didėja.
Įmonės naujas prekes įveda vis agresyviau. Pasitelkusios daug reklamos, aktyvią kainų politiką,
siekdamos išlaikyti spartų asortimento atnaujinimo tempą jos siekia pralenkti konkurentus. Dauguma
rinkų yra visiškai užpildytos, ir į jas prasikverbti yra nelengva. Įmonės veikia nuolat kintančioje
aplinkoje, todėl norėdamos sėkmingai dirbti, jos turi stebėti joje vykstančius pokyčius, į juos reaguoti, prie jų prisitaikyti.
Pagrindinė valdymo rinkos sąlygomis koncepcija yra marketingas. Būtina mokėti teigiamai veikti
paklausos lygį, laiką ir pobūdį, kadangi esama paklausa retai sutampa su norima. Maisto produktų rinkai
būdingas dinamiškumas ir nuolatiniai pokyčiai. Maisto produktų gamybą taip pat lemia ir sparti mokslo
bei technikos pažanga. Prekių gyvavimo ciklas vis trumpėja, tad ypač svarbu realizuoti produkciją
pradiniame jos gyvavimo ciklo etape. O ankstyvosiose ciklo stadijose, siekiant, kad potencalūs vartotojai
kuo geriau pažintų produktą, įvertintų ir išskirtų jo privalumus lyginant su konkurentų gaminiais, didelis
dėmesys turi būti sutelktas reklamai.
Šiandien ypač svarbu nuolat rūpintis tvirtų santykių su vartotojais sukūrimu, stengtis išlaikyti
visus, kurie jau įsigijo prekę ar paslaugą. Sugebėjimas išlaikyti vartotoją, ypač kalbant apie maisto
produktus, priklauso nuo to, kokia produkto kokybė buvo vartotojui pateikta pirmą kartą, kokį
pasitenkinimą patyrė vartotojas įsigijęs prekę. Gamintojams ir prekybininkams keliami vis didesni
reikalavimai: vartotojas reikalauja kokybės, nori gauti pasitenkinimą, siekia, kad jiems būtų suteiktas
malonumas. Tačiau net ir pati geriausia prekė gali nerasti “savo vartotojo”, jei jos gamintojai ar
pardavėjai nevykdo efektyvios marketingo veiklos. Šiuo požiūriu svarbus vaidmuo tenka reklamos sferai.
Prie žmonių mentaliteto, vartotojų poreikių priderinta reklama skatintų patriotizmą vartojime,
Lietuvos maisto pramonės plėtrą, palengvintų konkurencinę kovą.
Taigi reklama yra labai svarbus maisto produktų marketingo instrumentas. Esant didelės
konkurencijos sąlygomis, kada praktiškai neįmanoma sumažinti gamybos sąnaudų žemaiu tam tikro
lygio, būtina ieškoti kitų būdų, kaip padidinti pelną ir pardavimus.
Todėl šiame darbe aš nagrinėsiu marketingo valdymo metodų panaudojimo galimybes reklamos
strategijos kūrimo procese.
Kursinio darbo tikslas:
Apžvelgti marketingo valdymo metodus, juos suklasifikuoti...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!