Atviros integruotos lietuvių kalbos, pilietiškumo pagrindų pamokos 10 klasėje planas
Tema. Literatūrinis teismas pagal H. Bolio apysaką „Prarasta Katarinos Blum garbė arba kaip gali atsirasti ir prie ko gali privesti prievarta“
Uždaviniai:
1. Iš anksto perskaitę apysaką, išnagrinėję paskirtą veikėją, pasirengę paskirtam vaidmeniui, dalyvaus literatūriniame teisme.
2. Dalyvaudami literatūriniame teisme ir taikydami aktyvaus klausymo strategiją, užpildys lentelę, kurioje turės surašyti argumentus ir faktus, kad
Katarina Blum kalta ir kad Katarina Blum yra žiniasklaidos auka.
3. Išklausę literatūrinio teismo liudytojų parodymus ir pranešimys, dirbs individualiai ir parengs trijų argumentų apibendrinimą iškeltam
probleminiam klausimui „Prie ko priveda nevaržoma spaudos laisvė ir kaip to išvengti?“
Priemonės: popieriaus lapai, rašymo priemonės, teisėjo atributika, laikrodis, Biblija.
Metodai: pokalbis, rašymas, pranešimų skaitymas, aktyvusis klausymas – lentelių pildymas, literatūrinis teismas.
Vertinimas. Formuojamasis (pagyrimai, paskatinimai), kaupiamasis (lietuvių kalbos).
Pamokos situacija. Mokiniai perskaitė H. Bolio apysaką „Prarasta Katarinos Blum garbė arba kaip gali atsirasti ir prie ko gali privesti prievarta“, kiekvienam mokiniui buvo skitrtas veikėjas, turėjo išsinagrinėti to veikėjo elgesį ir charakterį, taip pat buvo paskirta teisėja, gynėja, kaltintotas ir teismo sekretorė. Taip pat mokiniai buvo suskirstyti į grupes ir turėjo parengti pranešimus (Žiniasklaida: funkcijos, žurnalisto etikos principai;
pažeidimai ir persekiojimai; Demokratijos vertybė – spaudos laisvė; Informacinis raštingumas; Tiesa ir sukurta tiesa H. Bolio apysakoje „Prarasta Katarinos Blum garbė arba kaip gali atsirasti ir prie ko privesti prievarta“) pagal pateiktus kriterijus ir šaltinius bei pristatyti per prieš tai vykusią integruotą pamoką.
Pamokos eiga
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!