Turinys
Įžanga..........................................................................................................................................................2
Konstitucinio Teismo funkcijos ir įgaliojimai.............................................................................................3
Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo teisėjai...................................................................................6
Konstitucinio Teismo aparatas....................................................................................................................7
Valdymo organizavimo schema (struktūra).................................................................................................8
Išvados:.......................................................................................................................................................9
Naudotos literatūros sąrašas......................................................................................................................10
Įžanga
,,Valstybės valdžią Lietuvoje vykdo seimas Respublikos Prezidentas ir Vyriausybė, Teismas“.
Taip teigiama Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnio nuostatose. Lietuvos Respublikos
Konstitucinis Teismas, interpretuodamas šias nuostatas, savo nutarimuose pabrėžia, jog Lietuvos
Konstitucijoje nustatyta valdžios institucijų sistema grindžiama valdžių padalijimo principu. Šiuo
principu siekiama išvengti valdžios savivalės arba absoliutizmo.
Taigi, galima teigti jog svarbiausiais Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo uždavinys –
apsaugoti šalies valdžios institucijų modelį, palaikyti ir užtvirtinti jų pusiausvyrą bei
funkcionavimo darnumą. Konstitucinis Teismas nagrinėja tai, kad kiti įstatymai ir teisės aktai
neprieštarautų Lietuvos Konstitucijai. Kiekviena valstybės valdžios institucija turi savo veiklos
sistemą bei kryptingumą. Tam tikrą valdžios modelį, jos įgaliojimus bei veiklos mechanizmą
reglamentuoja Konstitucinis Teismas, apgindamas jos teises, kad, minėtos funkcijos būtų realiai
įgyvendintos. Svarbiausia, kad valdžios institucijos tinkamai atliktų pavestus uždavinius ir ne tik
veiksmingai, bet ir prasmingai veiktų visa valstybės valdžios institucijų sistema.
Politinių jėgų kaita valdžiose, visuomenės ir valdžios santykių permainos, socialinių ir
ekonominių santykių dinamiškumas, peripetijos daro įtaką pagal 1992m. Konstitucijos nuostatas
sukurtas valstybės valdžios institucijos sistemos funkcionavimui. Galima teigti, jog šių santykių
kaitos kontekste ir išryškėja tiek patikima ir tikslinga teismų konstitucinė sistema.
Konstitucinio Teismo funkcijos ir įgaliojimai
„Konstitucinis Teismas sprendžia, ar įstatymai ir kiti Seimo aktai neprieštarauja Konstitucijai, o
Respublikos Prezidento ir Vyriausybės aktai — neprieštarauja Konstitucijai arba įstatymams.
Konstitucinio Teismo statusą ir jo įgaliojimų vykdymo tvarką nustato Lietuvos Respublikos
Konstitucinio Teismo įstatymas.“ (Lietuvos Respublikos Konstitucija, 102 straipsnis)
1992 m. spalio 25 d. referendumu buvo priimta Lietuvos Respublikos Konstitucija, o 1993 m.
vasario 3 d. Seimas priėmė Konstitucinio Teismo įstatymą.
1993 m. kovo 18 d. Seimas paskyrė devynis Konstitucinio Teismo teisėjus, o 1993 m. balandžio
22 d. nutarimu Seimas paskyrė pastatą Konstitucinio Teismo būstinei (Gedimino pr. 36, Vilnius),
kur ji tebėra iki šiol.
1993 m. rugpjūčio 2 d. Konstitucinis Teismas oficialiai pranešė, kad pradeda priimti prašymus
nagrinėti, ar įstatymai ir kiti Seimo aktai neprieštarauja Konstitucijai, o Lietuvos Respublikos
Prezidento dekretai ir Vyriausybės aktai – Konstitucijai arba įstatymams. Taigi Lietuvos
Respublikos Konstitucinis Teismas dirba jau 14 metų.
Pagrindinė LR Konstitucinio Teismo funkcija - garantuoti Konstitucijos viršenybę teisės
sistemoje ir konstitucinį teisingumą sprendžiant, ar įstatymai ir kiti Seimo priimti aktai
neprieštarauja Konstitucijai, taip pat ar Respublikos Prezidento bei Vyriausybės aktai
neprieštarauja Konstitucijai arba įstatymams.
Konstitucinis Teismas nevykdo išankstinės įstatymų konstitucingumo kontrolės. Jis sprendžia jau
priimtų įstatymų bei kitų teisės aktų konstitucingumo klausimus (a posteriori kontrolė).
Konstitucinis Teismas bylą nagrinėja tik tada, kai Konstitucijoje nustatyti subjektai kreipiasi į jį
su prašymu ištirti įstatymo ar kito teisės akto atitiktį Konstitucijai. Teisę kreiptis į Konstitucinį
Teismą su prašymu ištirti teisės akto konstitucingumą turi:
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!