TURINYS
ĮVADAS 3
1. ĮMONĖS „LIDL“ SOCIALINĖS ATSAKOMYBĖS ANALIZĖ TEORINIU ASPEKTU 4
1.1. Pasirinktos įmonės veiklos pristatymas 4
1.2. „Lidl“ socialinė atsakomybė aplinkai 4
1.2.1. Oro tarša 5
1.2.2. Vandens tarša, tausojimas 6
1.2.3. Biologinės įvairovės tausojimas 8
1.2.4. Dirvožemio puoselėjimas 10
1.2.5. Kraštovaizdžio puoselėjimas 11
1.2.6. Gamtinių išteklių tausojimas 12
1.2.7. Tiekimo grandinės valdymas 12
1.3. „Lidl“ socialinė atsakomybė darbuotojams 14
1.4. „Lidl“ socialinė atsakomybė bendruomenei 15
1.5. „Lidl“ socialiai atsakingas įvaizdis 19
IŠVADOS 21
LIRERATŪRA 22
ĮVADAS
Aktualumas: Geometrinės progresijos mastu didėjantis žmonių skaičius pasaulyje kelią
grėsmę mūsų planetai Žemei. O norint padėti planetai bei joje gyvenantiems ir gyvensiantiems
žmonėms reikia saugoti planetą, jos gamtą, po žeme glūdančius turtus, planetos orą, vandenį. Būtent
gamtos apsauga yra vienas iš pagrindinių socialiai atsakingų įmonių tikslas: gaminant savo
produkciją, kuo mažiau kenkti planetai. Socialiai atsakingoms įmonėms pelnas nėra toks svarbus
kaip žmonių gerovė ir planetos saugojimas. Kiekviena socialiai atsakinga įmonė vadovaujasi tam
tikru verslo modeliu, kad galėtų sėkmingai siekti apibrėžto socialinio tikslo ir ekonominio
efektyvumo, nedarant neigiamo poveikio aplinkai ir visuomenei. Aplinka gali ilgai sugerti
nepageidaujamą žmonių veiklos išeigą – taršą ar atliekas, bėgant laikui paversdama ją
nekenksminga. Aplinkos gebėjimas sugerti ir perdirbti teršalus – tai viena svarbiausių sveikos
ekosistemos atliekamų funkcijų. Tačiau šiuo požiūriu ekosistemų galimybės ribotos. Jei viršysime
jas, kils pavojus pažeisti ekosistemą ir daryti žalą joje gyvenančioms rūšims, įskaitant ir mus pačius.
Norint išvengti šių pasekmių gamta yra smarkiai saugoma, prižiūrima. Kaip pavyzdį nagrinėsiu
Vokiečių kompaniją „Lidl“, kuri rūpinasi planetos ateitimi.
Darbo tikslas: Parengti įmonės „Lidl“ socialinės atsakomybės analizę.
Darbo objektas: „Lidl“ įgyvendinama socialiai atsakinga veikla.
Darbo uždaviniai tikslui pasiekti:
1. Išanalizuoti įmonės „Lidl“ socialinės atsakomybės ataskaitą;
2. Pateikti įmonės „Lidl socialinės atsakomybės analizę;
3. Pateikti savo pasiūlymus;
4. Pateikti išvadas.
Tyrimo metodai:
1. Dokumento turinio analizė;
2. Literatūros sisteminė ir lyginamoji analizė.
1. ĮMONĖS „LIDL“ SOCIALINĖS ATSAKOMYBĖS ANALIZĖ TEORINIU
ASPEKTU
1.1. Pasirinktos įmonės veiklos pristatymas
Lidl“ – mažmeninės prekybos parduotuvių tinklas Europoje. Būstinė yra Vokietijoje,
Nekarzulme. „Lidl“ mažų kainų parduotuvių tinklas valdo apie 10 000 parduotuvių 28-iose šalyse.
Lietuvoje, Serbijoje ir JAV „Lidl“ atstovauja vietiniai darbuotojai. „Lidl“ iš viso turi daugiau kaip
230 000 darbuotojų. Tinklo apyvarta Europos mastu – 79,4 mlrd. (2014 m.). Vokietijoje „Lidl“ turi
apie 3300 parduotuvių. Jose dirba apie 75 000 darbuotojų. „Schwarz Group" įmonių grupė, kuriai
priklauso „Lidl“ parduotuvės, yra vienas didžiausių mažų kainų parduotuvių tinklų Europoje ir
pasaulyje.
„Lidl“ istorija siekia 1930-uosius, kai prie Heilbrono mieste (Vokietija) veikiančios
„Großhandlung & Co.” kaip pilnateisis partneris prisijungė Josef Schwarz. Kompanija, tuomet
pervadinta į „Lidl & Schwarz KG”, plėtėsi kaip plataus spektro maisto produktų didmenininkas.
Vokietijoje, Liudvigshafeno mieste atsidarius pirmajai mažų kainų parduotuvei 1973 m.,
kompanija buvo pervadinta į „Lidl”. Nuo 1990-ųjų „Lidl“ plėtėsi į kitas Europos šalis, tokias kaip
Didžioji Britanija arba Prancūzija.
Lietuvoje šiuo metu veikia 55 „Lidl” tinklo parduotuvės: Alytuje, Elektrėnuose, Jonavoje,
Kaune (9), Kėdainiuose, Klaipėdoje (3), Kretingoje, Marijampolėje (2), Mažeikiuose, Palangoje,
Panevėžyje (3), Plungėje, Radviliškyje, Šiauliuose (3), Šilutėje, Tauragėje, Telšiuose, Ukmergėje,
Utenoje, Vilkaviškyje, Vilniuje (18) ir Visagine.
1.2. „Lidl“ socialinė atsakomybė aplinkai
„Lidl“ vizija – būti pirmuoju pasirinkimu.
„Lidl“ misija – geriausia kokybė už geriausią kainą.
Įmonė prisiima atsakomybę už savo veiksmus, kuriais daro poveikį žmonėms ir aplinkai.
Atsakingas elgesys – tai jų kelias įgyvendinant pažadus, kiekvieną dieną kuriant ir apsaugant savo
aplinką bei išsaugant ją ateities kartoms. Įmonė stebi visą vertės grandinę ir laikosi paprastumo
principo.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!