Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

KONFLIKTAI UGDYMO PROCESE IR JŲ SPRENDIMAS

9.5 (7 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Kursiniai darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 16 psl., (3334 ž.)
Vertinimas:
9.5 (7 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

KONFLIKTAI UGDYMO PROCESE IR JŲ SPRENDIMAS
(Referatas)

TURINYS
ĮVADAS...............................................................................................................................................3
DARBO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI.................................................................................................4
1. KONFLIKTO SAMPRATA .........................................................................................................5
1.1. Kas yra konfliktas?................................................................................................................5
1.2. Konflikto tipai ir priežastys...................................................................................................5
1.3. Konfliktų teigiamas ir neigiamas poveikis............................................................................6
2. KONFLIKTAI MOKYKLOS BENDRUOMENĖJE ...................................................................7
2.1. Konfliktai mokinių tarpusavio santykiuose..........................................................................8
2.2. Konfliktai tarp mokinių ir mokytojų......................................................................................9
2.3. Konfliktai tarp mokytojų – mokytojų..................................................................................10
2.4. Konfliktai tarp mokytojų ir tėvų..........................................................................................11
3. KAIP SPRĘSTI MOKYKLOJE KYLANČIUS KONFLIKTUS ...............................................12
3.1. Konfliktų sprendimo galimybės..........................................................................................12
3.2. Pedagogo vaidmuo sprendžiant konfliktus..........................................................................12
IŠVADOS...........................................................................................................................................15
LITERATŪROS ŠALTINIAI............................................................................................................16

ĮVADAS
Kiekvienas visuomenės narys nori būti suprastas, gerbiamas ir mylimas, kai šitie poreikiai
nėra patenkinami žmogų užvaldo neigiami jausmai. Jiems iškilus į išorę atsiranda priežastis
konfliktinėms situacijoms. Konfliktai mums suteikia, tiek teigiamą, tiek neigiamą poveikį ir tai kokį
elgesį demonstruojame nesutarimų metu, parodo mūsų bendravimo kultūrą. Konfliktai kyla nuolat,
net ir tarp gerai sutariančių žmonių, nes tai yra natūralus ir neišvengiamas reiškinys bendravime.
gerai sutariančių žmonių, nes tai yra natūralus ir neišvengiamas reiškinys bendravime.
Tarpasmeniniai konfliktai tiesiogiai įtakoja ugdymosi procesą, jie gali neigiamai paveikti
mokymosi motyvaciją, emocinę būklę, nepasitikėjimą tarpusavio santykiuose. Konfliktai kyla dėl
įvairiausių priežasčių, viena dažniausiai pasitaikančių, tai ne gebėjimas į situaciją pažvelgti iš kito
žmogaus pozicijos ir be išankstinių nuostatų.
Ugdymo įstaigose konfliktai yra neišvengiama bendravimo proceso dalis, kurie gali kilti tiek
tarp mokinių tarpusavio santykiuose, tiek tarp mokinių ir mokytojų ar kitų mokyklos bendruomenės
narių. Kadangi mokykla yra dinamiška socialinė erdvė, kurioje kiekvieną dieną susiduria skirtingo
amžiaus, skirtingos patirties, emocinio brandumo ir vertybinių nuostatų turintys asmenys, konfliktų
atsiradimas tampa natūraliu reiškiniu.
Pedagogo darbe, konfliktinės situacijos tarp mokinių yra kasdienybė, todėl labai svarbu juos
laiku suvaldyti, pasirinkti tinkamus metodus ir spręsti taikiu būdu. Svarbu suprasti, kad konfliktų
valdymas yra nuosekli ir kryptinga veikla, kuria norima koreguoti konflikto dalyvių elgesį ar
pašalinti konfliktą sukėlusias priežastis.

DARBO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
Darbo tikslas – išanalizuoti konfliktų ugdymo įstaigoje priežastis, sprendimo būdus ir
prevencijos galimybes.
Tikslas ir uždaviniai:
1. Pateikti konflikto sampratą ir išskirti tipus
2. Nurodyti konfliktus mokyklos bendruomenėje
3. Aptarti konflikto sprendimo būdus
4. Įvardinti prevencines priemones, kurios padeda sumažinti konfliktų pasikartojimą.

1. KONFLIKTO SAMPRATA 
1.1. Kas yra konfliktas?
Konfliktas (lot. conflictus – susidūrimas), kaip teigiama visuotinėje Lietuvos
enciklopedijoje, tai priešingi interesai, tikslai, požiūriai, kivirčas, nuostatų susidūrimas, ginčas.
Konfliktai gali būti psichinės ir socialinės reikšmės, kurie gali kilti dėl nepatenkintų gyvybinių ir
psichinių poreikių, skirtingų vertybių, kitaip suvokti ar turėti kitokią nuomonę apie tuos pačius
reiškinius, taip pat gali būti dėl skirtingų interesų ar ribotų išteklių. Pradžioje yra išgyvenamas
diskomfortas, vėliau gali kilti incidentas, įtampa bei nesutarimai, kuomet mus užvaldo stiprūs
jausmai, kurie iškreipia kitos asmenybės suvokimą. (VLE 2025)

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus