Turinys
Įvadas................................................................................................................................................3
1.Firminio ženklo atsiradimo istorija..........................................................................................4
2.Firminio ženklo „Johnnie Walker“ grafinio sprendimo koncepcija........................................6
3.Firminio ženklo „Johnnie Walker“ adaptacija.........................................................................8
Išvados............................................................................................................................................12
Bibliografijos sąrašas......................................................................................................................13
Iliustracijų sąrašas..........................................................................................................................14
Įvadas
Logotipas – tai svarbiausias bet kokios įmonės grafinis elementas. Logotipu sukurtas įvaizdis
suformuoja tiek pirminę, tiek tolimesnę visuomenės nuomonę apie subjektą ar objektą, kurį jis
atstovauja. Tam turi būti pasirinktas originalus, aiškus, atspindintis kompanijos veiklą ženklas, tačiau
taip pat lengvai įsimenamas ir paprastas.
Funkcinės analizės tyrimo objektas – vieno populiariausių škotiškų viskių „Johnnie Walker“
logotipas. Šios firmos viskiai platinami ir parduodami beveik kiekvienoje šalyje. Kasmetiniai
pardavimai siekia daugiau kaip 130 milijonų butelių. Tokį pasisekimą lėmė „Johnnie Walker“
pradininko talentas ir pašaukimas maišyti salyklinius viskius.
Darbo tikslas – išanalizuoti firminio ženklo „Johnnie Walker“ grafinio sprendimo idėją.
Siekiant įgyvendinti tikslą, išsikeliami šie uždaviniai:
Susipažinti su firminio ženklo „Johnnie Walker“ sukūrimo istorija ir išskirti esminius jo
grafinę formą lėmusius aspektus;
Išanalizuoti firminio ženklo grafinės formos struktūrą, kompoziciją, spalvinį sprendimą ir
pagrįsti šių tyrimo taškų tikslingumą formuojamo įvaizdžio atžvilgiu;
Atskleisti firminio ženklo pritaikymą praktinėje plotmėje: ženklo konstrukto, tūrio ir
medžiagiškumo kaitą.
1.Firminio ženklo atsiradimo istorija
Apie „Johnnie Walker“ viskį pasakojama viena tikrųjų Škotijos legendų. Istorija prasideda 1820
metais Kilmanroko miestelyje, kuriame gimsta Aleksandras. Po tėvo Johnnie Walker‘io mirties jis
perima verslą ir vadovauja paveldėtai parduotuvei. Susidomėję ne tik ūkinėmis prekėmis, Johnnie
Walker‘io sūnus ir anūkai pradeda kurti ir leisti savo maišytų salyklinių viskių asortimentą.
Pagerbdami mirusį senelį, vaikaičiai viskio etiketėje prideda keliaujančio vyro atvaizdą (1 pav.).
1909 m. tai tampa pirmuoju oficialiu jų logotipu bei įveda pagrindinius viskių prekės ženklus „Johnnie
Walker Red Label“ ir „Johnnie Walker Black Label“ (vėliau ir „Green Label“, „Gold Label“, „Blue
Label“). Firminės raudonos ir juodos spalvos etiketės tampa kompanijos išskirtiniu bruožu.
1 pav. 1909 m. pirmasis logotipas 2 pav. 1925 m. antrasis logotipas
„Johnnie Walker“ viskio populiarumas nenustoja augęs, pradedama naudoti kampuotus viskio
butelius bei visaip kitaip rūpinamasi savo prekės ženklo populiarinimu.
1925 m. nežymiai keičiasi logotipas (2 pav.). Skėtį pakeičia lazda, pakinta paltas. Logotipas
tampa gracingesnis. Po 5 metų logotipas pasikeičia kardinaliau (3 pav.). Įvedama spalva, kuri suteikia
rafinuotumo, gyvumo. Pati iliustracija šiek tiek pakinta, tampa tikroviškesnė, labiau primena nuotrauką nei piešinį.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!