ĮMONĖS PELNINGUMAS IR JO REGULIAVIMO BŪDAI
Finansų pagrindų savarankiškas darbas
TURINYS
ĮVADAS
1. ĮMONĖS PELNINGUMAS 4
1.1.Pelningumo samprata 4
1.2.Pagrindiniai pelningumo rodikliai 4
1.3.Du Pont'o analizė 9
1.4.Pelningumui įtaką darantys veiksniai 9
2. ĮMONĖS AB ,,SWEDBANK“ PELNINGUMO RODIKLIŲ ANALIZĖ 13
2.1.Įmonės AB ,,Swedbank“ charakteristika 13
2.2.AB ,,Swedbank“ pelningumo rodiklių analizė 15
2.3.Išorinių bei vidinių veiksnių įtaka AB ,,Swdbank“ pelningumo rodikliams 19
IŠVADOS
LITERATŪROS SĄRAŠAS
ĮVADAS
Pelningumas tai, įmonės gebėjimas uždirbti pelną, gauti kuo daugiau pelno iš kiekvieno
investuoto į įmonę euro. Pelningumo rodikliai padeda investuotojams orientuotis, ar verta investuoti
į šią įmonę, ar geriau rinktis kitus investavimo būdus. Pelningumo rodiklių klasifikavimas į grupes
padeda geriau suvokti jų apskaičiavimo metodiką, o informacijos vartotojams priimti teisingesnius
sprendimus. Būtent pelningumo rodiklių skirstymas į pardavimo, turto ir kapitalo grupes yra
svarbiausias informacijos vartotojams: įvairūs informacijos vartotojai priklausomai nuo poreikių ir
tikslų domisi ne visais, bet tik kai kuriais pelningumo rodikliais.
Turto pelningumo rodikliais labiausiai suinteresuoti įmonių vadovai, kad galėtų racionaliau
valdyti turtą, objektyviau įvertinti įmonės veiklą. O kapitalo pelningumas domina investuotojus, nes
parodo jų investicijų pelningumą, pardavimo pelningumas – rinkos dalyvius, kadangi parodo
pardavimo proceso pelningumų.
Darbo tikslas – Išanalizuoti pelningumo sąvoką, aptarti svarbiausius pelningumo rodiklius
ir jo reguliaivmus būdus bei pateikti įmonės AB ,,Swedbank“ pelningumo analizę.
Darbo uždaviniai:
Išanalizuoti pelningumo sąvoką;
Išanalizuoti pelningumo rodiklių reikšmę ir klasifikavimą teoriniu aspektu;
pateikti AB ,,Swedbank“ charakteristiką;
pateikti bendrovės AB ,,Swedbank“ pelningumo rodiklių analizę;
apibendrinti AB ,,Swedbank“ pelningumą įtakojančius veiksnius.
1.ĮMONĖS PELNINGUMAS
1.1.Pelningumo samprata
Pelningumo sąvoka suprantama kaip pelno marža, pardavimų pelningumas, tai grynojo
pelno ir pardavimo vertės santykis. Jis nustato, kiek pelno gaunama kiekvienam piniginiam
pardavimo vienetui, parodo, ar pelninga parduoti prekes. Taigi pelningumas – įmonės turto,
kapitalo, aktyvo, finansavimo šaltinio panaudojimo efektyvumo rodiklis.
Verčiant iš anglų kalbos, pelningumas dažnai dar vadinamas rentabilumu. Nors vertimo
požiūriu tai yra teisinga, tačiau reikėtų atkreipti dėmesį į šių sąvokų ekonominės prasmės skirtumus.
Rentabilumo rodikliai dažniausiai naudojami, kai nagrinėjamas veiklos efektyvumas, kai norima
nustatyti, kiek naudos gavo įmonė, patirdama vienokias ar kitokias išlaidas. Kitaip sakant
rentabilumas – tai pelno dalis, tenkanti vienam patirtų sąnaudų eurui (J. Žvinklys, E. Vabalas, 2001).
1.2.Pagrindiniai pelningumo rodikliai
Pelnas – vienas iš pagrindinių finansinių rodiklių ir pagrindinis įmonės veiklos įvertinimas.
Jis rodo įmonės gamybos ekonominį efektyvumą. Ekonominėje literatūroje pabrėžiami įvairūs
pelno, kaip ekonominės kategorijos ir įmonės veiklos rodiklio, aspektai. Nurodoma, kad pelnas yra
įmonės ekonominio vystymosi veiksnys, finansinė nauda, veiklos vertinimo kriterijus, ilgalaikio
finansavimo šaltinis, pagrindinis dalykas, dėl ko konkuruojama perkant ir parduodant prekes
rinkoje, ir pan. Buhalterinės apskaitos ir įmonių veiklos analizės specialistai teigia, kad pelnas yra
labiausiai apibendrinantis įmonės veiklą rodiklis. Jis susijęs su visais įmonės veiklos rodikliais:
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!