Etnomuzikinis ugdymas Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose
Turinys
1. Įvadas 3
2. Etninės kultūros padėtis Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose 5
3. Etnomuzikos vaidmuo ir poveikis mokyklinio amžiaus vaikams 10
4. Išvados 13
5. Literatūros ir šaltinių sąrašas 14
Įvadas
Lietuvai atgavus nepriklausomybę, buvo tikimasi laisvesnio tautinės kultūros gyvavimo.
Daugelis Lietuvos mokyklų pradėjo ieškoti galimybių, kaip tautinės kultūros pagrindus
įtraukti į mokinių ugdymą ir juos įtvirtinti. Tam buvo tinkamos prielaidos – mokyklos
galėjo savo nuožiūra koreguoti ugdymo programas, daugelyje Lietuvos mokyklų buvo
įvestos etninės kultūros pamokos įvairioms klasėms. Šio dalyko mokyti ėmėsi mokytojai,
kupini entuziazmo ir noro perteikti jaunajai kartai tradicinės kultūros vertybes. Tačiau,
nors tradicinių tautos vertybių poreikis didėjo, etninės kultūros mokymas Lietuvos
bendrojo lavinimo mokyklose menkėjo ir beveik išnyko. Taigi, nors etninė kultūra
pripažįstama kaip kiekvieno Lietuvos piliečio kultūrinis pagrindas, nors tai tinkamai
įtvirtinta Lietuvos Respublikos įstatymuose, etninė kultūra Lietuvos bendrojo lavinimo
mokyklose užima menką vietą. Šio darbo numatomas objektas vienos iš svarbiausių
etninės kultūros sričių – etninės muzikos vaidmuo. Šių dienų sociokultūrinėje aplinkoje
etnomuzikos raiška darosi vis problemiškesnė. Ryškiausiai tai atsispindi moksleivių, kaip
potencialių tradicijų tęsėjų, nuostatose, jų vertybinėse orientacijose. Ryškėjanti
moksleivių neigiamų nuostatų etnomuzikos atžvilgiu tendencija, poreikio tradicinei
muzikai silpnėjimas komplikuoja etnomuzikos pažinimo, etnomuzikinio ugdymo
procesą. Tačiau, ne paisant to, Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose moksleiviai
vienaip ar kitaip supažindinami su etnine muzika.
Šio darbo tikslas išsiaiškinti kokią svarbą Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose
užima etninės muzikos mokymas, kaip į tai mano patys pedagogai ir kaip reaguoja
mokiniai. Tikslui įgyvendinti keliami uždaviniai:
Išsiaiškinti bendrajį etninės kultūros vaidmenį Lietuvos bendrojo lavinimo
mokyklų moklsleivių ugdymo kontekste;
Atskleisti konkrečiai etninės muzikos svarbą mokinių tolimesnei tautinei
orentacijai, pačių mokinių bei juos mokančių pedagogų požiūrį.
Naudojami šie metodai:
1) Lyginamoji analizė naudojama nagrinėjant straipsniuose aprašomus atliktus
empyrinius tyrimus, analizuojant pateiktus duomenis.
2) Interpretacinis metodas naudojamas bandant nustatyti duomenų pasiskirtymą
vienokia ar kitokia linkme.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!