KALBĖJIMO ĮSKAITOS PLANAS
SVARBU (vertintojams)
Autorius – kūrinys (sąsaja su ištrauka) - tema ,problema, vertybės – citata – išvada.
Atskleisti – erdvė ir laikas – pasakotojo pozicija – veikėjų charakteriai – meninė raiška – stiliaus ypatybės.
Prisistatymas (numeris)
Aš nagrinėsiu, aptarsiu, polemizuosiu, ...(tema)
Kas yra teksto autorius/autorė (profesija, tautybė, ir kt.), jei interviu, kas klausinėja (rašytojas, žurnalistas ir kt.)?
Tema, problema, autorės/autoriaus idėjos.
Pvz.: šioje kalboje aptarsiu kokias problemas kelia autorė X (žurnalistė, knygų mugės aktyvi
dalyvė, knygos bendra autorė) kalbėdama su žurnalistu visuomenės veikėju Y.
Šios straipsnio analizės tikslas (informuoti, suteikti žinių, pakalbinti X)
Kaip autorius pateikia informacija? Koks kalbėjimo tonas( neutralus, kritiškas, satyriškas,
emocionalus)? Žiūrėti į skyrybos ženklus ir pasakojimo toną. Ar autorius laikos tradicijos, ar jas laužo?
Kaip atrodo tekstas? Pastraipų ilgis, pvz.: ilga pastraipa rodo autoriaus polinkį analizuoti, vertinti,
pateikti išvadas; trumpa pastraipa rodo autoriaus emocinį nusiteikimą, poveikį skaitytojui.
Teksto žanras: esė, interviu, straipsnis.
Meninių priemonių analizė( palyginimai, epitetai, metaforos, personifikacijos, vaizdingi žodžiai ir
kt.), koks jų poveikis jums(skaitytojui)?
Kokia mano nuomonė apie tai, ką pasakė autorius šiuo tekstu? Sutinki su juo nuomone ar
nesutinki, kodėl? Vengti kategoriškumo, polemizuoti, naudoti diplomatiją.
Pateikti socialinius, kultūrinius literatūrinius argumentus ( vadovėlyje skaičiau, per pamoka
nagrinėjome, jei nežinote ką sakyt)
KALBOS STRUKTŪRA
DIALOGAS
MOKINIŲ KLAIDOS
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!