E. Balčyčio vadovėlio „Muzika. 7 klasė“ analizė
REFERATAS
TURINYS
Įvadas.....................................................................................................................3
Kas tai yra homofoninė muzika.............................................................................5
E. Grygas. Sulveigos daina....................................................................................5
M. Glinka. Susanino arija......................................................................................5
F. Šopenas. Polonezas A-dur.................................................................................5
F. Mendelsonas. Vestuvinis maršas.......................................................................5
L. van Bethovenas. Džiaugsmo tema iš Devintosios simfonijos finalo................5
D.Rosinis. Figaro kavantina..................................................................................6
Melodija.................................................................................................................6
Melodijų įvairovė pagal skambėjimo pobūdį........................................................6
Harmonija..............................................................................................................6
Pritaikyti akordus savo mėgstamoms melodijoms galite ir jūs.............................7
Mokykitės dainuoti, pritardami kanklėmis...........................................................7
Intervalai................................................................................................................7
Vėlinių giesmės ir raudos......................................................................................7
Dainininkų solistų balsai........................................................................................8
Dirigavimas............................................................................................................8
Prieštaktis...............................................................................................................8
Trijų aštuntinių metras...........................................................................................8
Vėl Kalėdos!..........................................................................................................8
Muzikos kūrinių sandara........................................................................................9
Melodijos sudėtinės dalys......................................................................................9
Vienos dalies muzikos kūriniai..............................................................................9
M.K.Čiurlionis. Preliudas a-moll...........................................................................9
Dviejų dalių muzikos kūriniai................................................................................9
Sinkopė..................................................................................................................9
Trijų dalių muzikos kūriniai..................................................................................9
B.Dvarionas. Mažasis preliudas............................................................................9
Muzikos atlikimo terminai...................................................................................10
R. Ženė. Itališka išdaiga.......................................................................................10
La minorinė tonacija............................................................................................10
Trijų dalių sudėtinės formos kūriniai...................................................................10
Lyrinio pobūdžio kūriniai....................................................................................10
M.K.Čiurlionis. Noktiurnas cis-moll...................................................................10
F.Šopenas. Noktiurnas Es-dur..............................................................................11
J.Naujalis. Svajonė...............................................................................................11
Styginių orkestras.................................................................................................11
J.S.Bachas. Arija..................................................................................................11
Styginių kvartetas.................................................................................................11
M.K.Čiurlionis. Kvartetas....................................................................................11
R.Šumanas. „Svajonė“.........................................................................................12
Ž. Ofenbachas. Barkarolė.....................................................................................12
F.Šubertas. Serenada............................................................................................12
Ave Maria.............................................................................................................12
D.Šostakovičius. Romansas .................................................................................12
B.Dvarionas. „Prie ežerėlio“.................................................................................13
Sol mažorinė tonacija............................................................................................13
Užgavėnės ir gavėnia.............................................................................................13
Variacijos................................................................................................................13
V.A.Mocartas. Variacijos.......................................................................................13
M.K.Čiurlionis. Variacijos „Bėkit, bareliai“..........................................................14
G.F.Hendelis. Pasakalija.........................................................................................14
Šešioliktinės natos...................................................................................................14
N.Rimskis-Korsakovas. „Kamanės skridimas“.......................................................14
Rondo......................................................................................................................14
F.Kuperenas. „Javų pjovėjai“..................................................................................14
L.Dakenas „Gegutė“................................................................................................15
Mi minorinė tonacija................................................................................................15
Linksminkimės ir džiaukimės-sulaukėm šventų Velykų!........................................15
L.Bethovenas. „Elizai“............................................................................................15
A.Liadovas. „Muzikinė tabokinė“...........................................................................15
N.Paganinis. „Amžinasis judėjimas“.......................................................................15
Motinos dieną pasveikinkime mamytes...................................................................16
Sudėtiniai ir kintamieji metrai.................................................................................16
Tėvo dieną pasveikink tėvelį...................................................................................16
Apibendrinimas........................................................................................................17
ĮVADAS
Vadovėlis suskirstytas į tris trimestrus pagal mokymosi programą. Kiekvieno trimestro
nagrinėjamos temos yra tokios:
I TRIMESTRAS
Kas tai yra homofoninė muzika
E. Grygas. Sulveigos daina
M. Glinka. Susanino arija
F. Šopenas. Polonezas A-dur
F. Mendelsonas. Vestuvinis maršas
L. van Bethovenas. Džiaugsmo tema iš Devintosios simfonijos finalo
D.Rosinis. Figaro kavantina
Melodija
Melodijų įvairovė pagal skambėjimo pobūdį
Harmonija
Pritaikyti akordus savo mėgstamoms melodijoms galite ir jūs
Mokykitės dainuoti, pritardami kanklėmis
Intervalai
Vėlinių giesmės ir raudos
Dainininkų solistų balsai
Dirigavimas
Prieštaktis
Trijų aštuntinių metras
II TRIMESTRAS
Vėl Kalėdos!
Muzikos kūrinių sandara
Melodijos sudėtinės dalys
Vienos dalies muzikos kūriniai
M.K.Čiurlionis. Preliudas a-moll
Dviejų dalių muzikos kūriniai
Sinkopė
Trijų dalių muzikos kūriniai
B.Dvarionas. Mažasis preliudas
Muzikos atlikimo terminai
R. Ženė. Itališka išdaiga
La minorinė tonacija
Trijų dalių sudėtinės formos kūriniai
Lyrinio pobūdžio kūriniai
M.K.Čiurlionis. Noktiurnas cis-moll
F.Šopenas. Noktiurnas Es-dur
J.Naujalis. Svajonė
Styginių orkestras
J.S.Bachas. Arija
Styginių kvartetas
4
M.K.Čiurlionis. Kvartetas
R.Šumanas. „Svajonė“
Ž. Ofenbachas. Barkarolė
F.Šubertas. Serenada
Ave Maria
D.Šostakovičius. Romansas
B.Dvarionas. „Prie ežerėlio“
Sol mažorinė tonacija
Užgavėnės ir gavėnia
III TRIMESTRAS
Variacijos
V.A.Mocartas. Variacijos
M.K.Čiurlionis. Variacijos „Bėkit, bareliai“
G.F.Hendelis. Pasakalija
Šešioliktinės natos
N.Rimskis-Korsakovas. „Kamanės skridimas“
Rondo
F.Kuperenas. „Javų pjovėjai“
L.Dakenas „Gegutė“
Mi minorinė tonacija
Linksminkimės ir džiaukimės-sulaukėm šventų Velykų!
L.Bethovenas. „Elizai“
A.Liadovas. „Muzikinė tabokinė“
N.Paganinis. „Amžinasis judėjimas“
Motinos dieną pasveikinkime mamytes
Sudėtiniai ir kintamieji metrai
Tėvo dieną pasveikink tėvelį
Vadovėlio pabaigoje pridedamos skaitytinos muzikos literatūros sąrašas bei paaiškinimai
mokytojui, dirbančiam pagal šį vadovėlį.
I TRIMESTRAS. HOMOFONINĖ MUZIKA
Kas tai yra homofoninė muzika
Skyriuje supažindinama su septintos klasės muzikos kurso tikslais, pristatoma homofoninė
muzika, aiškinama jos sąvoka. Nagrinėjama homofoninės muzikos kilmė, primenant apskritai
muzikos pradžią: seniausius instrumentus, monodinę muziką, choralus bei polifoninę muziką.
Aiškinama homofoninės muzikos reikšmė mūsų dienomis.
Skyrius sudarytas iš 2 puslapių teorinės ir iliustracinės medžiagos.
E. Grygas. Sulveigos daina
Skyriuje supažindinama su norvegų kompozitoriaus E. Grygo kūrinio „Peras Giuntas“ siužetu,
pristatomos gražiausios jo pjesės, plačiau-populiarioji Sulveigos daina, pateikiama jos partitūra.
Skyrius sudarytas iš 2 puslapių teorinės ir iliustracinės medžiagos.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!