DUOMENŲ GAVYBA MAŽMENINĖJE PREKYBOJE
Kursinis darbas
TURINYS
Įvadas ................................................................................................................................................................. 3
1. Duomenų gavyba ir jos samprata ............................................................................................................... 4
2. Kaip naudingai panaudoti duomenis? ........................................................................................................ 6
2.1. Koks mažmeninės prekybos tikslas? .................................................................................................. 7
2.2. Duomenų gavyba................................................................................................................................ 7
2.3. Informacijos gryninimas, analizavimas .............................................................................................. 9
2.4. Rezultatų vertinimas ........................................................................................................................... 9
3. Duomenų gavybos įrakių naudojimas mažmeninėje prekyboje ................................................................. 9
4. Duomenų gavybos įrankių palyginimas ................................................................................................... 11
5. Pavyzdys .................................................................................................................................................. 12
Išvados.............................................................................................................................................................. 15
Literatūra .......................................................................................................................................................... 16
Įvadas
Duomenų gavyba (angl. Data Mining) yra ankščiau nežinomos ir potencialiai naudingos
informacijos ištraukimas iš sukauptų duomenų. Jos technologija sugeba faktiškus duomenis paversti
naudinga informacija ir žiniomis, tinkamomis veiklos valdymui, rinkos analizei bei sprendimų
priėmimui (Sekliuckis V., 2006).
Duomenų kiekio augimas yra neišvengiama realybė šių dienų versle. Kiekvienam
prekybininkui yra svarbūs duomenys, duomenų gavyba, noras kuo daugiau išgauti naudingos
informacijos iš duomenų. Tikslingas tokios informacijos (duomenų) naudojimas įmonėms leidžia
įgauti konkurencinį pranašumą ir padidinti rinkos dalį. Iš gaunamų duomenų norisi sužinoti kuo
daugiau tikslingos informacijos:
Kaip suprasti vartotoją (ką jis mano apie įmonę, jos produktus, kodėl
vartotojas priima sprendimą įsigyti tam tikrą produktą arba pasinaudoti tam tikra paslauga);
Kaip įmonės partneriai vertina parduodamus produktus ir pačią kompaniją;
Kaip egliasi įmonės konkurentai;
Kaip kinta esamų konkurentų strategija kintant laikui;
Ką konkurentai publikuoja apie savo produktus, akcijas.
Duomenų gavybos įrankiai atsako į įvairius mums rūpimus verslo klausimus, kurie
praeityje buvo sudėtingi. Šiandien yra naudojamos įvairios technikos ir įvairi programinė įranga
duomenų gavybos srityje. Kiekviena jų yra su savais pranašumais ir iššūkiais. Žinoma, kad visos
pasaulio mažmeninės organizacijos yra suinteresuotos žinoti, kaip elgtis su kiekvienu klientu, kad
būtų maksimalus kliento pasitenkinimas ir pelningumas organizacijai. Tačiau kaip bebūtų gaila,
dauguma mažmeninių organizacijų bando padalinti savo klientus į palyginti mažą rinkos dalį skaičių.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!