Komunikacijos ir kūrybinių technologijų studijos
COVID-19 ĮTAKA X KARTOS SOLO VERSLO ATSTOVŲ KOMUNIKACIJAI SOCIALINIAME TINKLE FACEBOOK
Magistro baigiamasis darbas
TURINYS
ĮVADAS 5
1.X GENERACIJOS INDIVIDUALAUS VERSLO GALIMYBĖS 8
1.1. X kartos (generacijos) apibrėžties problema 8
1.2. X kartos atstovų charakterio ypatumai profesiniu / darbo aspektu… 10
1.3. Solo verslo samprata. (Sąvoka. Ypatybės)… 12
1.4. Prekės ženklo ir asmeninio prekės ženklo sąvokos 14
1.5. Mokymasis visą gyvenimą kaip sąlygą solo verslo vystymui 16
2. KOMUNIKACIJOS YPATUMAI SOCIALINIUOSE TINKLUOSE 19
2.1. Komunikacijos samprata 19
2.2. Socialinių tinklų komunikacijos ypatymai lyginant su kontaktine komunikacija
………………………………………………………………………………………………..…….. 21
2.3. Socialinio tinklo apibrėžtis ir samprata 23
2.4 In
terneto įtaka asmeninio prekės ženklo komunikacijai socialiniuose
tinkluose 26
2.4.1. Socialinių tinklų skirtumai ir komunikacijos galimybės juose 28
2.4.2. Facebook socialinio tinklo išskirtinumas 31
2.5. Covid-19 pandemijos poveikis komunikacijai 35
3. TYRIMAS 38
3.1. Tyrimo metodologija 38
3.1.1. Tyrimo rinkimo metodai ir organizavimas 40
3.1.2 Tyrim
o respondentų charakteristika ir tyrimo atlikimas 42
3.2 Tyrimo rezultatų analizė 44
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS 58
LITERATŪROS SĄRAŠAS 60
SANTRAUKA 69
SUMMARY 70
PRIEDAI 71
ĮVADAS
Temos aktualumas: 2020 metų pradžioje pasaulį sukaustė Covid-19 viruso pandemija,
ko pasekoje paskelbtas visuotinis karantinas. Siekiant išvengti viruso plitimo, visiškai sustabdytos bet
kokios kontaktinės veiklos. Asmuo neteko galimybės į kontaktinį susitikimą. Toks kardinalus veiklų
ribojimas ypatingai palietė verslus, smulkaus verslo bei solo verslo atstovus, vykdžiusius kontaktinę
veiklą – nežinia sukėlė ne tik šoką, bet ir didžiulį nerimą dėl pajamų išgyvenimui. Žmonėms teko
skubiai ieškoti alternatyvų ir pasikliauti skaitmeninio bendravimo metodais, kad galėtų palaikyti
socialinius ryšius su kitais žmonėmis (Gruber, Hargittai, Nguyen, 2022, 2).
Stipriai pasikeitus žmonių kasdienybei, socialinė žiniasklaida labiau nei bet kada anksčiau
užėmė pagrindinį vaidmenį, o socialiniai tinklai ir diskusijos tapo globalūs (Saud, Mashud, Ida,
2020). Kaip vieną iš sprendimų variantų tiek įmonės, tiek solo verslus vykdantys asmenys, savo
veiklos ar verslo komunikacijai pasirinko socialinius tinklus.
Skirtingai nei jaunesnio amžiaus solo verslų atstovai, vyresni nei 42 metų asmenys
(priskiriami X kartos atstovams) susidūrė su iššūkiu – kaip dirbti ir sėkmingai su klientais
komunikuoti socialiniuose tinkluose. Nors X karta yra laikoma yra viena labiausiai išsilavinusių
kartų istorijoje, kuriai būdingas technologinis ir žiniasklaidos išprusimas (Lissitsa, Kol, 2016), visgi
ši karta pradėjo naudotis kompiuteriais tik nuo paauglystės (palyginimui, sekanti - Y karta - jau
vadinama technologijas puikiai išmanančia karta (Petrašiūnaitė, 2018), nes kompiuterinis raštingumas
ir technologijos jiems pažįstami jau nuo gimimo).
Keičiantis ir tobulėjant technologijoms, suaugusiųjų švietimas tampa dar svarbesniu
motyvu, ypač norintiems ilgiau išlikti darbo rinkoje (Trakšelys, 2013). Nuolatinis augimas,
tobulėjimas ir mokymasis yra pagrindiniai X kartos susiformavę įgūdžiai, padedantys prisitaikyti ir
besikeičiančiose situacijose darbo, komunikacijos, naudojimosi technologijomis kontekste. Todėl
šiame magistro baigiamajame darbe nagrinėjamas X kartos atstovams būdingas „mokymosi visą
gyvenimą“ aspektas, paskatinęs geriau suprasti ir įvaldyti socialinius tinklus savo veiklos
komunikacijai.
Per pastarąjį dešimtmetį daugybė įmonių visame pasaulyje suderino savo verslo modelius
ir integravo savo technologijas su "Facebook". Tokiu būdu šis socialinis tinklas patyrė virsmą į
reklaminę ir partnerystės platformą, galinčią pasiūlyti labai plačią auditoriją net ir didelėms
organizacijoms (Helmond, Nieborg, Vlist, 2019). Tačiau ne tik didelės organizacijos, bet ir mažesni
verslai suprato Facebook socialinio tinklo komunikacijos galimybes. X kartos solo verslų atstovams
Covid-19 pandemija tapo stipriu akstinu ne tik iš naujo peržiūrėti šio socialinio tinklo reklamos
galimybes, bet ir pasitelkus mokymus, pritaikyti ir išnaudoti jas savo verslo komunikacijai.
Temos ištirtumas: Internetas pakeitė tradicines bendravimo formas, o naujos virtualios
socialinės platformos sukūrė viešąją sferą. Susikūrę socialiniai tinklai veikia kaip socialinė
žiniasklaida ir yra daug universalesnė forma bendravimui tarp visuomenės narių nei tradicinė
žiniasklaida...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!