Kursinis darbas
BAUDŽIAMOJI ATSAKOMYBĖ UŽ ASMENS REPUTACIJOS PAŽEIDIMĄ.
KOMUNIKACIJOS ETIKA.
TURINYS
1ĮVADAS..........................................................................................................................................................3
2KOMUNIKACIJOS ETIKA ..........................................................................................................................3
2.1Nacionaliniai ir tarptautiniai šaltiniai...............................................................................................................3
2.2Pagrindiniai principai........................................................................................................................................4
3BAUDŽIAMOJI ATSAKOMYBĖ UŽ ASMENS REPUTACIJOS PAŽEIDIMĄ ŽINIASKLAIDOJE ........5
3.1Baudžiamosios atsakomybės realizavimas Lietuvoje.........................................................................................5
3.2Baudžiamoji atsakomybė už reputacijos pažeidimą užsienio šalyse..................................................................6
4IŠVADOS.......................................................................................................................................................7
5INFORMACIJOS ŠALTINIAI ......................................................................................................................8
1ĮVADAS
Teisė turėti įsitikinimus ir juos laisvai reikšti – viena iš fundamentalių teisių, tapusių
neatskiriamu demokratiškų valstybių teisinės sistemos komponentu. Tačiau netgi demokratijoje ji
nėra ir negali būti absoliuti. Kiekvienas asmuo, įgyvendindamas teisę skleisti informaciją, privalo
nepažeisti visų kitų asmenų teisių ir laisvių. Jei informacija platinama viešai, pasitelkiant
visuomenės informavimo priemonės, tolygi žmogaus teisių sąveiką tampa ypač aktuali. Tokiu
atveju teisingą jų pusiausvyrą siekiama užtikrinti dviem keliais: etiniu ir teisinių.
Šiame darbe apžvelgiama komunikacijos etika ir baudžiamoji atsakomybė už asmens
reputacijos pažeidimą žiniasklaidoje. Reputacija – tai išskirtinės reikšmės vertybė. Ji suprantama
kaip asmens geras vardas, teigiamas vertinimas ir požiūris visuomenėje. Taip pat glaudžiai siejasi
su didelėmis savirealizacijos galimybėmis bei sėkme. Taigi suprantama, kad jos praradimas yra
laikomas skaudžia patirtimi, kuri gali kelti pavojų socialiniam, finansiniam, o galbūt netgi fiziniam
žmogaus gyvenimui.
Komunikacijos etika – tai prevencinė priemonė, skirta išvengti tokių asmenų teisių pažeidimų.
Ji išreiškia tam tikrą konkretų elgesio normų rinkinį, apibrėžtą Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso,
kuriuo turi vadovautis viešosios informacijos rengėjai ir leidėjai, priimdami esminius sprendimus.
Kai ši priemonė nepateisina lūkesčių ir praranda efektyvumą, taikoma Baudžiamajame kodekse
numatyta atsakomybė. Baudžiamosios atsakomybės esmė – asmens, padariusio baudžiamąją
veiklą, pasmerkimas valstybės vardu, t.y. laisvės, turto, tam tikrų pareigų apribojimas ar netekimas.
Tai kraštutinė priemonė, galinti virsti realia bausme.
Taigi darbo tikslas – išanalizuoti teisines pasekmes už asmens reputacijos pažeidimą ir etikos
standartų realizavimo sistemą žiniasklaidoje.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!