Darbo informacija

  •   Teisė, Referatai
  • DOC failas, 65 KB
  •  8 psl., (1420 ž.)
  • Universitetinis
  • Šaltiniai: Yra
Atsisiųsti darbą Paklausti

Apeliacijos teisė administraciniame procese

9.9 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Teisė , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOC failas
Apimtis: 8 psl., (1420 ž.)
Vertinimas:
9.9 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Rašto darbas
Apeliacijos teisė administraciniame procese

Įvadas
Apeliacijos teisė užtikrina kiekvieno žmogaus teisę į teisingą teismą. Ja suteikiama
galimybė teismo sprendimą peržiūrėti aukštesnės instancijos teismui. Tokiu būdu
siekiama pašalinti galimas pirmos instancijos teismo padarytas klaidas. Apeliacijos teisės
nagrinėjimas administraciniame procese yra aktualus tuo, kad jame apeliacinė instancija
kartu yra ir paskutinė instancija ir tuo skiriasi nuo reguliavimo civiliniame ar
baudžiamajame procesuose, kuriuose yra suteikiama teisė apskųsti ir apeliacinio teismo
sprendimą kasacine tvarka, tačiau ši teisė jau yra apribota daugeliu sąlygų. Be to,
kasaciniam teismui priskirta ne tik peržiūrėti apeliacinius sprendimus teisės taikymo
aspektu, bet ir formuoti vienodą teismų praktiką. Administraciniame procese Lietuvos
vyriausiasis administracinis teismas yra apeliacinė instancija, bet jam taip pat priskirta
formuoti vienodą administracinių teismų praktiką. Dėl šių priežasčių kyla klausimas, ar
apeliacijos teisė administraciniame procese neturėtų būti ribojama ir ar šis ribojimas
nepažeistų asmens teisių. Į šį ir kitus susijusius klausimus ir bus siekiama atsakyti šiame rašto darbe.
Darbe naudojami loginis, sisteminis, lyginamasis metodai. Pagrindiniai
darbe naudojami šaltiniai - Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos
įstatymas, Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodeksas, kiti teisės aktai, straipsniai.

Apeliacinės instancijos teismo administracinėje teismų sistemoje problematika
Lietuvoje administracinių teismų sistema yra dvipakopė, o tai reiškia, kad Lietuvos
vyriausiasis administracinis teismas (toliau - LVAT) nagrinėja apeliacinius skundus ir
juos tikrina tiek teisės, tiek fakto klausimais. Be to, LVAT yra ne tik apeliacinė, bet kartu
ir galutinė instancija, formuojanti vienodą administracinių teismų praktiką. Kadangi
Lietuvoje bendrosios kompetencijos teismų sistema, o kai kurių užsienio valstybių ir
administracinių teismų sistema yra tripakopė, šiame darbe bus aptariami du probleminiai
klausimai. Visų pirma, ar tai, kad administracinių teismų sistema susideda tik iš dviejų
pakopų ir nėra galimybės apeliacinės instancijos sprendimo apskųsti kasacine tvarka
nepažeidžia besikreipiančių asmenų teisių? Ir kitas probleminis aspektas yra tas, kad
apeliacijos teisė nėra ribojama, skundo padavimui keliami tik formalūs reikalavimai ir
tokia tvarka galimai pernelyg apkrauna LVAT, kuris be apeliacinių skundų nagrinėjimo
vykdo ir kitas funkcijas, kurių kokybė dėl to gali nukentėti.
a)Dvipakopės administracinių teismų sistemos Lietuvoje vertinimas
Norint tinkamai įvertinti dvipakopę administracinių teismų sistemą reikalinga išskirti kelis aspektus:
Kiekvienas besikreipiantis į teismą asmuo siekia ne tik, kad teismas nešališkai ir
nuodugniai ištyręs bylos aplinkybes priimtų teisingą ir pagrįstą sprendimą, bet ir,
kad šį sprendimą priimtų greitai. Tam tikrais atvejais dėl per ilgo bylos
nagrinėjimo asmuo net gali prarasti suinteresuotumą bylos baigtimi. Taigi šiuo
aspektu dvipakopė teismų sistema turi užtikrinti operatyvų administracinių ginčių sprendimą.
Administraciniams ginčams išskirtinai būdinga tai, kad prieš patekdami į teismą
šie ginčai dažnai būna nagrinėjami ne teismo tvarka ir ši aplinkybė lemia, kad
administraciniame procese teisingam sprendimui pasiekti pakanka dviejų instancijų.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus