AB „VILNIAUS BALDAI“ 2008-2012 M. VEIKLOS ANALIZĖ, TAIKANT STATISTINIUS METODUS
Ekonominės statistikos modulio tiriamasis darbas
TURINYS
ĮVADAS 3
1. VIDURKIAI 5
1.1. STRUKTŪRINIAI VIDURKIAI 5
1.2. ARITMETINIS VIDURKIS 5
1.3. GEOMETRINIS VIDURKIS 6
2. DINAMIKOS EILUTĖS 7
2.1. VIDUTINIS LYGIS 7
2.2. ABSOLIUTUS PADIDĖJIMAS 7
2.3. VIDUTINIS ABSOLIUTUS PADIDĖJIMAS 8
2.4. DIDĖJIMO TEMPAS 8
2.5. PADIDĖJIMO TEMPAS 8
2.6. VIDUTINIS DIDĖJIMO TEMPAS 9
2.7. VIDUTINIS PADIDĖJIMO TEMPAS 9
3. DUOMENŲ SKLAIDOS CHARAKTERISTIKOS 10
4. TIESIOGINIŲ IR ATVIRKŠTINIŲ FORMŲ RODIKLIŲ ANALIZĖ 11
5. MULTIPLIKATYVINIS (DVIEJŲ) VEIKSNIŲ MODELIS 13
6. TRENDO FUNKCIJOS APSKAIČIAVIMAS 14
7. ANTROJO LAIPSNIO PARABOLĖS FUNKCIJOS APSKAIČIAVIMAS 16
8. DVIEJŲ AŠIŲ GRAFIKAS 18
9. MICROSOFT OFFICE EXCEL STATISTINIŲ FUNKCIJŲ PANAUDOJIMAS 19
10. KORELIACINĖ REGRESINĖ ANALIZĖ 20
11. SLENKANČIŲ VIDURKIŲ METODAS 22
IŠVADOS 24
REKOMENDACIJOS 26
NAUDOTA LITERATŪRA 27
PRIEDAI 28
ĮVADAS
Norint atskleisti realią įmonės veiklos situaciją, turi būti periodiškai atliekama
įmonės veiklos analizė. Dažniausiai įmonė analizuoja savo finansinius dokumentus (balansą,
pelno (nuostolio) ataskaitą), tačiau tik apžvelgiant šiuos dokumentus neįmanoma atskleisti
tam tikrų rodiklių pokyčių priežastingumo bei prognozuoti jų kitimą ateityje. Todėl būtina
periodiškai išanalizuoti įmonės duomenis, pasitelkus statinių duomenų skaičiavimo metodiką.
Įmonės ekonominiams reiškiniams suvokti nepakanka tik loginio mąstymo. Būtent statistiniai
metodai padeda suprasti, išanalizuoti bei numatyti įmonės rodiklių kitimą, kuris yra naudingas
tiek įmonės akcininkams, tiek įmonei vadovaujantiems asmenims. To pasekoje, įmonės
vadovybė galės racionaliau valdyti bei rezultatyviau prognozuoti įmonės veiklą.
AB „Vilniaus baldai“ yra pirmaujanti korpusinių baldų gamybos įmonė, susikūrusi
1883 m. Ji stengiasi puoselėti senas tradicijas bei taikyti modernias technologijas. Bendrovė
siekia gerinti baldų kokybę, analizuodama ir vertindama vartotojų lūkesčius. AB „Vilniaus
baldai“ projektuoja, gamina ir prekiauja biuro, miegamojo, svetainės bei prieškambario
baldais, kuriuos eksportuoja į Europą ir kitų žemynų šalis. AB „Vilniaus baldai“ stengiasi
surasti būdus, kad gamybos procesas būtų kuo lankstesnis bei efektyvesnis. Jos vizija - tai
modernaus žmogaus gyvenimo filosofija - amžinas, stilingas, jaukus.
Tyrimo tikslas – atlikti AB „Vilniaus baldai“ 2008-2012 m. veiklos analizę.
Tyrimo uždaviniai:
1.Pasitelkiant statistinių vidurkių skaičiavimo metodiką, išanalizuoti AB „Vilniaus
baldai“ gamybos apimtis bei darbuotojų darbo užmokestį.
2.Atlikti AB „Vilniaus baldai“ 2008-2012 m. dinaminę pardavimo pajamų analizę.
3.Nustatyti AB „Vilniaus baldai“ 2012 m. darbuotojų darbo užmokesčio sklaidos charakteristikas.
4.Išanalizuoti AB „Vilniaus baldai“ tiesioginius ir atvirkštinius rodiklius.
5.Pateikti multiplikatyvinį AB „Vilniaus baldai“ pardavimo pajamų bei pardavimo savikainos modelį ir įvertinti įmonės vykdomą plėtrą.
6.Pateikti AB „Vilniaus baldai“ pardavimų trendo funkciją, ją apibūdinti bei pateikti prognozes.
7.Pateikti AB „Vilniaus baldai“ grynojo pelno antro laipsnio parabolės funkciją bei pateikti prognozes.
8.Pateikti AB „Vilniaus baldai“ akcininkų sudėtį.
9.Aptarti AB „Vilniaus baldai“ ilgalaikio turto pokyčius bei prognozes.
10.Atlikti AB „Vilniaus baldai“ gamybos apimties bei darbininkų skaičius koreliacinę regresinę analizę.
11.Pasitelkiant slenkančių vidurkių metodą, nustatyti AB „Vilniaus baldai“ gamybos apimčių prognozę 2013 m.
Naudoti tyrimo ir analizės metodai: vidurkių analizė, dinamikos eilučių analizė,
duomenų sklaidos charakteristikų analizė, tiesioginių ir atvirkštinių formų rodiklių analizė,
multiplikatyvinis (dviejų) veiksnių modelis, trendo bei parabolės funkcijų analizė, koreliacinė
regresinė analizė, slenkančių vidurkių metodas.
Tyrime buvo naudotos AB „Vilniaus baldai“ 2008-2012 m. finansinės ataskaitos.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!