Turinys
Santrauka 3
Verslo aprašymas 4
Rinkodara 6
PEST analizė 6
Tyrimas pagal penkių jėgų modelį 10
SWOT analizė 12
Rinkos segmentavimas 15
Pozicionavimas 18
Rinkodaros programa 20
Gamyba 24
Valdymas 28
Rizikos įvertinimas 30
Finansai 32
Literatūra 39
Priedai 40
Santrauka
Šio verslo plano tikslas – išanalizuoti ar naujai įkurtas žuvies restoranas „Ketera“ galės sėkmingai
plėtoti savo veiklą. Mūsų kuriamo verslo idėja – įsteigti restoraną, kuris pritrauktų vartotojus, savo
išskirtinumu, skatintų kitokį gyvenimo būdą, o kartu sudomintų sveika gyvensena. Sieksime, kad
klientai grįžtų pas mus ne tik dėl kokybiško maisto, bet ir dėl jaukios atmosferos, malonaus
aptarnavimo. Žinoma, būsime pelno siekianti įmonė, tad pagrindinis mūsų tikslas – veiklos
pelningumas.
Analizuodami esamą situaciją pateikiame konkurentų pavyzdžius, tiriame politinę, ekonominę,
socialinę, teisinę aplinkas. Numatę galimybes plėstis, bei grėsmes ribojančias veiklą galime matyti
savo perspektyvas. Galime pasinaudoti tuo, kad radome nišą, kurios vartotojams siūlysime
gaminamą produktą.
Naujai kuriamo restorano stipriosios pusės siūlomo produkto išskirtinumas, nedidelė konkurencija,
prieinama kaina. Tačiau teks susidurti su kliūtimis – didelė priklausomybė nuo tiekėjų bei gamtos
sąlygų. Segmentavimo pagalba išskyrę tikslinių vartotojų ratą, orientuojamės į 20-50 amžiaus
vartotojus, gaunančius pastovias pajamas. Nepaisant fakto, kad ekonomika yra nuosmukio fazėje,
vartotojai, kurių pajamos išliko stabilios ir toliau laiką leidžia kavinėse bei restoranuose. Mūsų
pasirinktas rinkos segmentas yra pakankamai demografiškai stabilus, tad emigracija dėl prastesnių
gyvenimo sąlygų neturėtų jo paliesti.
Recesijos metu padidėjęs bedarbių skaičius įgalins restoraną pasisamdyti kvalifikuotus darbuotojus
siūlant mažesnį darbo užmokestį. Patirtį turintis personalas greičiau įsilies į darbo aplinką.
Restoranui atidaryti nepakaks akcininkų turimų lėšų (30000Lt), todėl imsime paskolą iš Kredito
unijos (70000Lt). Atlikę finansinius skaičiavimus matome, kad atsipirkimo (lūžio) taškas turėtų būti
pasiektas per 5 mėnesius. Skaičiavimai rodo, kad įmonės veikla numatoma gera, beveik efektyvi.
Nesėkmės atveju pasiliekame galimybę perorientuoti veiklą į kitokio pobūdžio maitinimo įstaigą.
Verslo aprašymas
Tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse žmonės su malonumu leidžia laiką kavinėse ar restoranuose.
Dažnas žmogus tiesiog neįsivaizduoja savo laisvalaikio ar pietų pertraukos be pasisėdėjimo
kavinėje ar restorane. Nors šiuo ekonominio nuosmukio laikotarpiu ir sumažėjo išleidžiamų lėšų
kavinėse ar restoranuose dydis ar lankytojų skaičius (lyginant su ne recesiniu laikotarpiu), tačiau
tereikia bet kurią savaitės dieną vakare ar pietų metu aplankyti bent keletą kavinių, restoranų ir
pastebėsime, kad žmonės vis dar gausiai jose lankosi. Tai gana ryškiai liudija žmonių eilės laukiant
laisvo staliuko.
Kita vertus, konkurencija maitinimo įstaigų srityje – gana didelė. Lietuvoje šiuo metu veikia 645
restoranai, kavinių bei užkandinių yra apie 2843 . Tai kelia gana nemažai sunkumų sėkmingai
veiklai. Todėl būtina išsiskirti iš konkurentų ir turėti lojalių klientų ratą. Mūsų kuriamas restoranas
„Ketera“ yra specifinis ir išskirtinis tuo, kad specializuojasi žuvies patiekalų gamybos srityje.
Restoranas steigiamas Vilniuje. Sostinėje tokio ar panašaus pobūdžio restorano nėra. Artimiausias
ir vienintelis konkurentas, užsiimantis žuvies patiekalų gamyba, įsikūręs Palangoje. Todėl didelė
tikimybė, kad potencialūs klientai, pageidaujantys žuvies patiekalo užsuks pas mus.
Idėja įkurti būtent žuvies restoraną visų pirma kilo iš asmeninės įkūrėjų patirties – uždarbiaujant
vasaros metu kitokio pobūdžio kavinėse, lankytojai neretai teiraudavosi ar nėra Vilniuje žuvies
restorano. Ypač to dažnai teiraudavosi turistai. Todėl, tikimės, kad nemažą lankytojų dalį sudarys ir
iš užsienio atvykę turistai.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!