VILNIAUS „RASOS” PAGRINDINĖS MOKYKLOS 2014 METŲ PROGRAMOS SĄMATOS PARENGIMAS IR ANALIZĖ
Biudžetinės įstaigos programos sąmatos parengimo profesinės veiklos praktika
TURINYS
ĮVADAS
Švietimas – veikla, kuria siekiama suteikti asmeniui visaverčio savarankiško gyvenimo
pagrindus ir padėti jam nuolat tobulinti savo gebėjimus. Mokytis – prigimtinė kiekvieno žmogaus teisė.
Švietimas – asmens, visuomenės ir valstybės ateities kūrimo būdas. Jis grindžiamas
žmogaus nelygstamos vertės, jo pasirinkimo laisvės, dorinės atsakomybės pripažinimu,
demokratiniais santykiais, šalies kultūros tradicijomis. Švietimas saugo ir kuria tautos tapatybę,
perduoda vertybes, kurios daro žmogaus gyvenimą prasmingą, visuomenės gyvenimą – darnų ir
solidarų, valstybės – pažangų ir saugų.
Švietimas savo paskirtį geriausiai atlieka, kai jo raida lenkia bendrąją visuomenės raidą.
Todėl jis yra prioritetiškai valstybės remiama visuomenės raidos sritis.
Lietuvos švietimo sistema – sistema, sudaryta iš formalaus ir neformalaus ugdymo,
mokymo ir studijų įstaigų bei organizacijų tinklo, administruojamo Lietuvos Švietimo ir mokslo
ministerijos bei savivaldybių Švietimo skyrių, aprūpinimo reikalingais dvasiniais ir materialiniais
resursais, funkcionuojančių pagal Švietimo įstatymą, atspindintį švietimo reformą. Šiuo įstatymu
šiuolaikei valstybinei Lietuvos mokyklai suteiktos svarbios teisės ir pareigos: konkretizuoti ir
adaptuoti ugdymo programas ir garantuoti jų kokybišką įgyvendinimą, vertinti žinių įsisavinimą ir
atestuoti mokinius. Mokyklai patikėta sudaryti individualizuoto, papildomo ir neformaliojo ugdymo
programas. Ji turi garantuoti valstybinų standartų atitikimą.
Vilniaus „Rasos“ pagrindinė mokykla yra viešoji įstaiga, kuri yra finansuojama iš
valstybės lėšų. Kiekviena organizacija turi sudaryti strateginį planą, kad vykdant numatytus
uždavinius galėtų lengviau siekti savo tikslų. Programos sąmatos sudarymas taip pat yra labai
svarbus, nes nuo jo priklauso gautų asignavimų lėšos, kurios bus skirtos įstaigos programoms vykdyti.
Darbo tikslas – parengti Vilniaus „Rasos“ pagrindinės mokyklos 2014 m. programos
sąmatos veiklos projektą ir atlikti I ketvirčio programos sąmatos įvykdymo ataskaitos analizę.
Darbo uždaviniai:
1.Pateikti Vilniaus „Rasos“ pagrindinės mokyklos strateginį veiklos palną;
2.Parengti Vilniaus „Rasos“ pagrindinės mokyklos programos „Švietimo ir mokslo
administravimas“ sąmatos projektą ir jį išanalizuoti;
3.Atlikti Vilniaus „Rasos“ pagrindinės mokyklos 2014 m. I ketvirčio valstybės biudžeto
išlaidų sąmatos ataskaitos analizę.
Darbo metodai - mokslinės teorinės literatūros ir kitų informacinių šaltinių analizė.
1.VILNIAUS „RASOS” PAGRINDINĖS MOKYKLOS STRATEGINIS VEIKLOS PLANAS
Vilniaus „Rasos“ pagrindinės mokyklos strateginio plano tikslas – atsižvelgiant į
Vilniaus miesto strategijos 2010 – 2020 m. plane įvardintą tikslą bei uždavinius, keliamus Švietimo
departamentui: 1.1.TIKSLAS. Kokybiška švietimo sistema, sklandi jaunimo politika, užtikrintas
vaikų ir jaunimo užimtumas. 1.1.1 UŽDAVINYS. Užtikrinti kokybišką ir šiuolaikišką ugdymo
sistemą; 1.1.2 UŽDAVINYS. Skatinti vaikų ir jaunimo užimtumą bei socializaciją; 1.1.3
UŽDAVINYS. Užtikrinti jaunimo politikos plėtrą, numatyti gimnazijos strateginius tikslus, telkti
mokyklos bendruomenę sprendžiant aktualias ugdymo problemas, pasirinkti reikiamas mokyklos
veiklos kryptis ir prioritetus, numatyti ir planuoti mokyklos raidą.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!