VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO PRINCIPAI „VIENO LANGELIO“ PRINCIPAS
TEISĖS PAGRINŲ DALYKO REFERATAS
TURINYS
ĮVADAS 1
1. VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS, ADMINISTRAVIMO PASLAUGOS ĮGYVENDINIMO
SAMPRATA 3
1.1. „Vieno langelio“ samprata administravimo supaprastinimo kontekste 3
1.2. „Vieno langelio“ principo įgyvendinimas Lietuvoje 4
2. TEISĖS AKTO ĮGYVENDINIMO REZULTATAI IR NAUDA ..6
2.1. Teisės akto nuostatų įgyvendinimo rezultatai ir nauda ..6
2.2. „Vieno langelio“ principo taikymo forma ir funkcijų vykdymas ..10
IŠVADOS 12
LITERATŪROS SĄRAŠAS 14
ĮVADAS
Lietuva, tapusi Europos Sąjungos nare ir pamažu įsiliedama į Europos mastu veikiantį
viešojo administravimo tinklą, stengiasi pasinaudoti Europos institucijų sukaupta gerąja patirtimi
viešojo administravimo tobulinimo srityje: adaptavo daugelį teisės aktų, naudojosi patirtimi, kaip į
viešąjį administravimą integruoti kokybės vadybą, kokius ir kaip taikyti institucijų veiklos
tobulinimo metodus. Naudojantis narystės Europos Sąjungoje teikiamomis galimybės, Lietuvos
viešojo administravimo sistema ir procesai pamažu tampa panašūs į kitų Europos valstybių. Be to,
paaiškėjo, kad Lietuva gali būti ne tik stebėtoja, bet ir gerosios patirties skleidėja.
Lietuvos Respublikos Konstitucija užtikrina asmens teisę į gerą aptarnavimą jam kreipiantis
į valstybės valdžios, valdymo ar savivaldybių institucijas: Konstitucijos 5 straipsnis nustato, kad
„Valdžios įstaigos tarnauja žmonėms“. Šios nuostatos svarba didėja, nes demokratėjant valstybės
valdymui ir gyventojų pilietiniam aktyvumui, asmenų ir institucijų bei įstaigų tarpusavio ryšiai
tampa įvairesni, glaudesni ir sudėtingesni [2].
Šiame darbe analizuojama viešosios administracinės paslaugos „vieno langelio“
įgyvendinimas, teisės akto įgyvendinimo rezultatai bei jų nauda. Analizuojamos „Vieno langelio“
principo taikymo formos bei funkcijų vykdymas.
Darbo tikslas – išanalizuoti viešojo administravimo principo „vieno langelio“ principo
įgyvendinimas.
Darbe siekiama pagrįsti hipotezę, kad Lietuvoje vienas iš paslaugų teikimo kokybę
užtikrinančių įrankių yra „vieno langelio“ principas ir esminė prielaida, kad „vieno langelio“
įgyvendinimas teikia žmonėms galimai geriausias administracines paslaugas.
Darbo tikslui pasiekti ir hipotezei pagrįsti išsikelti šie uždaviniai:
1. Teoriniu aspektu aptarti viešojo administravimo bruožus ir apžvelgti administravimo
paslaugos „vieno langelio“ sampratą bei principo įgyvendinimą Lietuvoje.
2. Apžvelgti teisės akto įgyvendinimo rezultatus , išanalizuoti „vieno langelio“ principo
taikymo formą ir funkcijų vykdymą.
3. Pateikti išvadas apie „vieno langelio“ principo įgyvendinimą Lietuvoje, bei kai kuriuos
pastebėjimus (rekomendacijas) dėl administracinės paslaugos teikimo supaprastinimo.
Darbo metodai. Darbe naudojama mokslinės literatūros, teisės aktų ir kitų oficialių
dokumentų bei parengtų ataskaitų analizės, loginio sisteminimo ir aprašomasis metodai.
Naudota literatūra: Užsibrėžtam tikslui pasiekti buvo naudojamasi moksline literatūra,
Lietuvos Respublikos teisės aktais, įstatymais, straipsnių publikacijomis spaudoje, bei World Wibe
Web informacija, susijusia su „vieno langelio“ principo įgyvendinimu Lietuvoje.
Darbo struktūra: Įvadas, du skyriai, išvados ir naudotos literatūros sąrašas.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!