TURINYS
ĮVADAS 3
1. VIDINĖS KOMUNIKACIJOS EFEKTYVUMO TEORINIAI ASPEKTAI ORGANIZACIJOJE 5
1.1. Vidinės komunikacijos efektyvumo problematika organizacijoje 5
1.2. Komunikacijos samprata ir procesai 8
1.3. Vidinės komunikacijos barjerai ir kanalų efektyvinimas 11
2. UAB ,,AD LIMINA‘‘ VIDINĖS KOMUNIKACIJOS EFEKTYVUMO TYRIMAS 21
2.1 UAB ,,Ad limina’’ charakteristika. 21
2.2. Kiekybinio tyrimo paskirtis ir organizavimas … 25
2.3. Kiekybinio tyrimo metodai ir imtis 27
2.4. Kiekybinio tyrimo gautų rezultatų analizė 27
2.5. Kiekybinio tyrimo rezultatų apibendrinimas 39
3. VIDINĖS KOMUNIKACIJOS SPRENDIMŲ TOBULINIMO GALIMYBĖS UAB ,,AD LIMINA‘‘ ĮMONĖJE 41
3.1. UAB ,,Ad limina’’ vidinės komunikacijos probleminės sritys (kliūtys ir barjerai) 41
3.2. UAB ,,Ad limina’’ vidinės komunikacijos barjerų šalinimas……………………………….… 41
3.3. UAB ,,Ad limina’’ vidinės komunikacijos tobulinimo sprendimai ……………………….… 43
3.4. UAB ,,Ad limina’’ vidinės komunikacijos tobulinimo laikotarpis ir finansinis pagrindimas… 44
IŠVADOS 47
REKOMENDACIJOS 49
SANTRAUKA LIETUVIŲ KALBA 50
SANTRAUKA ANGLŲ KALBA 51
LITERATŪRA 52
PRIEDAI 55
ĮVADAS
Darbo aktualumas. Efektyvi vidinė komunikacija yra vienas svarbiausių organizacijos
sėkmingo funkcionavimo elementų, užtikrinančių sklandžią veiklą, kuriančių darnius darbuotojų
ir vadovybės tarpusavio santykius bei darančių įtaką sprendimo priėmimo procesams.
Darbuotojai įdeda daugiau pastangų atlikdami savo darbą ir dažniau teigiamai atsiliepia
apie savo organizaciją kitiems, kai jie yra patenkinti organizacijoje vykstančiais vidinės
komunikacijos procesais. Efektyvus informacijos valdymas lemia darbuotojų pasitenkinimą darbu
ir mažina jų kaitą.
Vadinasi, galima teigti, kad organizacijoje komunikacija vienija darbuotojus vieną su kitu
dėl bendro darbinio tikslo siekimo, veiklos efektyvumo, o komunikacijos išmanymas įgalina
egzistenciją šiuolaikinėje greit kintančioje visuomenėje, kurios pagrindas – informacija.
Galima teigti, kad komunikacijos procesas yra sudėtingas. Komunikacijos procesas taps
prasmingas ir efektyvus, kai tarp informacijos siuntėjo ir gavėjo vyks sklandus ryšys, nebus nei
vidinio, nei išorinio triukšmo, bus parinktas teisingas informavimo perdavimo kanalas ir gautas
atgalinis ryšys. Vidinė komunikacija organizacijoje yra neatsiejama nuo bendradarbiavimo ir
veiksmų koordinavimo, kurių pagrindą sudaro darbuotojų veiklos efektyvumas. Čia galima
paminėti M. Cai ir J. Tanaka (2019) studiją, kurioje jie gilinosi į tai, kaip galima patobulinti
komunikaciją biure naudojant „neverbalinio sąmoningumo užuominas“.
Darbo problema. Baigiamajame darbe nagrinėjama problema – organizacijos vidinės
komunikacijos efektyvumo tobulinimo problema, ją sukeliančios kliūtys ir trikdžiai. Vis daugiau
įmonių ilgalaikę vertę kuria efektyvios komunikacijos pagalba. Skirtumas tarp efektyvios ir
neefektyvios komunikacijos atsiranda tada, kai komunikacijos procesą užklumpa įvairiausi
barjerai. Siekiant užtikrinti efektyvią komunikaciją, būtina atsižvelgti į galimas kliūtis (barjerus)
ir siekti jas pašalinti, nes netinkama komunikacija tarp žmonių ar grupių sukelia nesusipratimus,
destruktyvius konfliktus, nepasitenkinimą ir žemą darbo našumą (Carmine Gallo, 2020).
Darbo objektas – UAB ,,Ad limina‘‘ vidinė komunikacija.
Darbo tikslas – išanalizuoti UAB ,,Ad limina’’ organizacijos vidinės komunikacijos
kliūtis ir pateikti rekomendacijas jų šalinimui.
Darbo uždaviniai:
1) išanalizuoti vidinės komunikacijos sampratą ir svarbą organizacijoje;
2) apibūdinti problemines komunikacijos sritis UAB ,,Ad limina‘‘ įmonėje;
3) atlikti įmonės darbuotojų kiekybinį tyrimą;
4) nustatyti vidinės komunikacijos efektyvumo didinimo galimybes UAB ,,Ad limina‘‘ įmonėje;
Darbe taikyti metodai:
• Teoriniai: metodinės literatūros, susijusios su vidine komunikacija, analizė,
vertinimas ir apibendrinimas.
• Tyrimo metodai: kiekybinis tyrimas ( anketinė apklausa).
Darbo struktūra. Darbą sudaro įvadas, trys dalys, išvados, rekomendacijos, literatūra ir
priedai. Pirmame skyriuje (teorinėje dalyje) pateikiama informacijos šaltinių apžvalga,
komunikacijos samprata ir svarba organizacijoje, vidinė komunikacija. Antras skyrius (analitinė
dalis) skirtas...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!