TURINYS
LENTELIŲ SĄRAŠAS 3
PAVEIKSLĖLIŲ SARAŠAS 4
ĮVADAS 5
1. RINKODAROS SAMPRATA 6
2. VERSLO IDĖJA 6
3. RINKODAROS KOMPLEKSO ELEMENTAI 7
4. MIKROAPLINKOS ELEMNTŲ ĮTAKA ĮMONĖS VEIKLAI 7
5. MARKOAPLINKOS ELEMNTŲ ĮTAKA ĮMONĖS VEIKLAI 8
6. VARTOTOJŲ RINKOS SEGMENTAVIMAS 10
5.1 Rinkos segmentavimas 10
5.2 Įmonės tikslinė rinka 11
7. VARTOTOJŲ ELGESIO FAKTORIAI 11
8. RINKOS TYRIMAI 14
7.1 Kiekybinis rinkos tyrimas 14
7.2 Stebėjimas 21
7.3. Kokybinis rinkos tyrimas (interviu) 21
9. KONKURENTŲ RINKOS ANALIZĖ 22
10. KONKURENTŲ SILPNOSIOS IR STIRIOSIOS PUSĖS 23
11. PASLAUGŲ POLITIKA 24
10.1 Paslaugos charakteristikos 24
10.2. Paslaugos indentifikavimo elementai 25
10.3. Prekių įpakavimo elementai 27
12. KAINŲ POLITIKA 28
13. PATEIKIMO POLITIKA 29
14. RĖMIMO POLITIKA 29
14.1 Rėmimo veiksmai ir priemonės 29
14.2 UAB „Švenčių miražas“ rėmimo biudžetas 31
15. POZICIONAVIMO ŽEMĖLAPIS 32
IŠVADOS 34
LITERATŪRA 36
PRIEDAI 37
ĮVADAS
Kiekviena įmonė stengiasi būti naudingesnė rinkai ir kuo geriau patenkiti jos poreikius.
Pastaruoju metu, renginių organizavimas yra itin populiari veikla, šia veikla užsiimančių įmonių
skaičius didėja kiekvienais metais. Atsižvelgiant į tai, įmonė turi suprasti, kad kuo daugiau skirtingų
paslaugų ji teiks, tuo daugiau turės klientų. Prieš atidarant bet kokio pobūdžio įmonę, svarbu
išanalizuoti konkurentus, sužinoti jų silpnasias ir stipriasias puses, bandyti suprasti kokiu principu
jos veikia. Taip pat įmonei svarbu sudaryti detalų savo veiksmų planą (verslo planas). Analizuojant
ne tik konkurentus, bet ir savo vykdomą veiklą, galima surasti spragų, kurias išsprendus įmonė
sieks tobulėjimo. Rinkos tyrimai daro įtaką sėkmingam verslo plėtojimui. Rinkos tyrimai yra labai
svarbus etapas įmonės kūrimo etape. Įmonė pirmiausia privalo labai gerai išsianalizuoti rinką,
išsiaiškinti vartotojų poreikius ir ko trūksta, arba ką galbūt, įmanoma patobulinti, sukurti kažką
naujo.
Darbo objektas –UAB „Švenčių miražas“ rinkodara.
Darbo tikslas – atlikti sukurtos įmonės UAB „Švenčių miražas“ rinkodaros analizę.
Darbo uždaviniai:
1. Išaiškinti rinkodaros esmę.
2. Aprašyti rinkodaros komplekso elementus;
3. Išnagrinėti mikroaplinkos ir makroaplinkos elementus;
4. Atilikti rinkos tyrimų analizes, ir atlikti išvadas.
Darbo metodai: mokslinės - teorines literatūros, ir kitų informacinių šaltinių analizė,
pirminiai rinkos tyrimai: apklausa, stebėjimas, kokybinis tyrimas ir antriniai rinkos tyrimai.
1. RINKODAROS SAMPRATA
Rinkodara yra vienas iš ryškiausiai matomų rinkos elementų, mes ją sutinkame ir matome
kiekvieną dieną, net nesusimąstydami apie jos daromą įtaką, pasirenkant tam tikrą prekę ar
paslaugą. Šiomis dienomis, su rinkodara susiduriame ne tik išėję iš namų įsigyti tam tikrų prekių ar
paslaugų, ji ypač dominuoja ir užima svarbią vietą internete, socialiniuose tinkluose. Organizacija,
kuri nori kad tikslai būtų įgyvendinti, turi įgyti išteklius, kurie bus reikalingi nustatytiems tikslams
pasiekti, tam naudojami įvairūs būdai. „Vienas iš būdų yra išteklių pritraukimas iš vartotojų, o sritis,
nagrinėjanti išteklių pritraukimą iš vartotojų, yra vadinama rinkodara“ (Dilys, Šarlauskienė ir
Šmitas, 2021, p. 58). Rinkodara apima rinkos analizę, rinkodaros priemones, pardavimų prognozę,
analizuoja ir apibūdina gebėjimus, kurie reikalingi norint vartotojui pateikti paklausią prekę ar
paslaugą, aiškina, kaip teisingai nustatyti kainą, tinkamai parinkti realizavimo kanalus, organizuoti
rėmimo kompleksą.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!