T E M A: VARTOTOJO PREKIŲ PAKLAUSA
TIKSLAI:
suprasti prekių rinkinių išsidėstymą abejingumo kreivių žemėlapyje;
mokėti nubrėžti ir paaiškinti biudžeto tiesę;
panaudojant abejingumo kreivių žemėlapį ir biudžeto tiesę, mokėti nustatyti didžiausią
naudingumą vartotojui teikiantį prekių rinkinį;
suprasti optimalaus vartotojo pasirinkimo pasikeitimus, keičiantis prekių kainoms rinkoje ir
vartotojo gaunamoms pajamoms.
TEORINĖ DALIS:
VARTOTOJO ABEJINGUMO KREIVĖS
Vartotojas, suteikdamas pirmenybę vienai prekei kartu atmeta kitą prekę arba vienos labiau už kitą
nevertindamas nemato tarp jų skirtumo. Šis faktas empiriškai patvirtintas ir realiai egzistuoja. Remiantis tokia
prielaida daroma išvada, kad pagal naudingumą vertinąs prekes vartotojas pasirenka tam tikrą prekių rinkinį, kurį
sudaro atitinkamas prekių kiekių derinys.
Įvairių prekių rinkinys, apimantis atitinkamą prekių kiekių derinį, vadinamas
vartotojo prekių krepšeliu (market basket), kurį pirkėjas įsigyja vartoti per tam tikrą
laikotarpį (savaitę, mėnesį, metus).
Šis krepšelis atsispindi naudingumo funkcijos x, y, z, , n argumentuose.
Paprastumo dėlei tarkime, kad vartotojo prekių krepšelį sudaro tik tam tikri A ir B prekių kiekiai. Galimi
įvairūs šių kiekių deriniai.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!