TURINYS
ĮVADAS....................................................................................................................................................3
1.VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGA ..................................................................................................4
1.1. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatai..............................................................5
1.2. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos uždaviniai ir funkcijos........................................6
1.3. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos teisės...................................................................8
1.4. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos veiklos organizavimas........................................9
2. VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS PASKIRTIS .........................12
2.1. Vartotojų teisės............................................................................................................................12
2.2. Vartotojų teisių apsaugos įgyvendinimas....................................................................................13
2.3. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba...............................................................................13
2.4. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos funkcijos ir teisės..............................................13
SUMMARY............................................................................................................................................16
LITERATŪRA........................................................................................................................................17
ĮVADAS
Kiekvienos išsivysčiusios šalies pareiga ginti ir apsaugoti vartotojų teises. Lietuvoje šiam
klausimui skiriamas nemenkas dėmesys. Vartotojas turi teisę gauti išsamią ir teisingą informaciją
valstybine kalba apie prekių ir paslaugų įsigijimo sąlygas, jų kokybę, saugumą, vartojimo būdą
(naudojimosi taisykles), garantijos ir keitimo laiką, prekių pirkimo (paslaugų teikimo) sutarties
nutraukimo tvarką, taip pat kitą jam, kaip vartotojui, reikalingą informaciją. Šią informaciją
vartotojui privalo suteikti ir už jos teisingumą atsako prekių pardavėjas.
Lietuvoje nemažai institucijų vykdo vartotojų švietimą, informuoja apie vartotojų teises, leidžia
leidinius, organizuoja seminarus, tačiau ne visoje Lietuvos teritorijoje vartotojų švietimo veikla
pakankamai koordinuojama. Labiausiai informuoti yra didžiųjų miestų gyventojai. Lietuvos įstatymai
gina pažeistas vartotojų teises nepriklausomai, nuo to kur ir kokioje Lietuvos dalyje jie gyvena.
Patobulinti įstatymai suteikia plačias teises vartotojams.
Lietuvos Respublikoje sukurta vartotojų apsaugos sistema, kurios pagrindą sudaro Vartotojų
teisių gynimo įstatymas ir kiti teisės aktai kurie numato, kad jų laikymosi priežiūrą vykdo vartotojų
teisių gynimo valstybinės įstaigos ir visuomeninės vartotojų organizacijos, kurias remia ir teikia
finansinę paramą valstybė. Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba yra pagrindinė institucija,
atsakinga už vartotojų teisių apsaugą šalyje, ji koordinuoja ir derina kitų šios srities institucijų veiklą.
1.VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGA
Vartotojo teisės – kiekvienam vartotojui suteiktos teisės, kuriomis siekiama apginti vartotojų interesus įvairiose srityse.
Lietuvoje, kaip ir kitose šalyse, pripažįstamos šios pagrindinės vartotojų teisės:
teisė savo nuožiūra įsigyti ir naudoti prekes ir paslaugas (pasirinkti pardavėją, paslaugų teikėją);
teisė įsigyti saugias, tinkamos kokybės prekes ar paslaugas;
teisė gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba apie parduodamas prekes, teikiamas paslaugas;
teisė gauti informaciją apie savo teisių įgyvendinimo ir gynimo tvarką;
teisė į pažeistų teisių gynimą ir į turtinės ir neturtinės žalos (nuostolių) atlyginimą;
teisė kreiptis dėl pažeistų teisių gynimo į ginčus nagrinėjančias institucijas ar teismą;
teisė jungtis į vartotojų asociacijas;
teisė į švietimą vartojimo srityje;
teisė į ekonominių interesų apsaugą;
LR Vartotojų teisių apsaugos įstatyme nurodoma, kad vartotojų teisių apsaugos sritys yra
prekių pirkimas – pardavimas ir su jomis susijusios paslaugos, visos atlygintinos paslaugos, kai prekės
įsigyjamos ar paslaugos teikiamos vartotojams.
Vartotojų teisių apsauga įgyvendinama:
1.taikant prevencines priemones (ugdant, informuojant, konsultuojant vartotojus, atliekant
tyrimus, atliekant rinkos priežiūrą);
2.per administracinę, civilinę, baudžiamąją atsakomybę;
3.ginant vartotojų teises ne teisme ir teisme.
1.1. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatai
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba yra įstaiga prie Teisingumo ministerijos.
2. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos paskirtis – įgyvendinti valstybės politiką
vartotojų teisių apsaugos srityje ir užtikrinti vartotojų teisių apsaugą.
3. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos
Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 94-
1833; 2007, Nr. 12-488), Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 52-1673;
2001, Nr. 64-2324), Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 64-1937), Lietuvos
Respublikos tabako kontrolės įstatymu (Žin., 1996, Nr. 11-281; 2003, Nr. 117-5317), Lietuvos
Respublikos mokėjimų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 97-2775; 2003, Nr. 61-2753), Lietuvos Respublikos
geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymu (Žin., 2006, Nr. 82-3260), Lietuvos
Respublikos maisto įstatymu (Žin., 2000,...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!