KURSINIS DARBAS
VALSTYBĖS GYNIMO KONSTITUCINIAI PAGRINDAI IR JŲ ĮSTATYMINIS DETALIZAVIMAS
Lietuvos Respublikos Konstitucija – tai teisingiausias teisės aktas, svarbiausias šalies
įstatymas. Ji įtvirtina valdžios šaltinius ir teigia, kad aukštesnės valdžios už tautą Lietuvoje nėra.
Konstitucija nustato ir gina pagrindines žmogaus teises ir laisves. Ji detaliai reglamentuoja tų
institucijų, kurios įgyvendina valdžią Lietuvoje, kompetenciją, formavimo principus. Tos
institucijos – tai Seimas, Lietuvos respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė,
Konstitucinis teismas ir teismai. Konstitucija taipogi apibrėžia valstybės pagrindinius požymius ir
garantuoja jų neliečiamumą. Lietuvos Respublikos Konstitucija taip pat nustato Lietuvos
Respublikos užsienio politikos ir valstybės gynimo pagrindus ( Lietuvos Respublikos Konstitucijos
XIII skirsnis ), Lietuvos Respublikos Konstitucijos 135 straipsnis sako : „Lietuvos Respublika,
įgyvendindama užsienio politiką, vadovaujasi visuotinai pripažintais tarptautinės teisės principais ir
normomis, siekia užtikrinti šalies saugumą ir nepriklausomybę, piliečių gerovę ir pagrindines jų
teises bei laisves, prisideda prie teise ir teisingumo pagrįstos tarptautinės tvarkos kūrimo“.
Lietuvos Respublikos XIII skirsnio 136 straipsnis nurodo, kad Lietuvos Respublika
dalyvauja tarptautinėse organizacijose, jeigu tai neprieštarauja valstybės interesams ir jos
nepriklausomybei. Mano manymu, šiame straipsnyje ir apskritai šiame skirsnyj, kaip didžiausia
vertybė iškeliama Lietuvos nepriklausomybė. Tai pats svarbiausias dalykas Lietuvai, ir bet kuriai
kitai šaliai, kurios yra kovojusios už savo šalies nepriklausomybę ginklu ir krauju. Lietuva bemaž
du šimtmečius kovojo už savo vietą „po saulės“, kol galų gale 1990m. atkūrė Lietuvos Respublikos
nepriklausomybę. Tai yra nepaprastai svarbu išsaugoti ir ginti.
Lietuvos respublikos Konstitucijos XIII skirsnį, kaip ir kitus konstitucijos skirsnius,
detalizuoja tam tikri įstatymai. Tie įstatymai – tai „ Karo padėties įstatymas“ , kuris nustato karo
padėties įvedimo ir atšaukimo tvarką, Lietuvos Respublikos piliečių, užsieniečių teisių ir laisvių
ribojimus, valstybės institucijų įgaliojimus bei įmonių, įstaigų ir organizacijų veiklos ypatumus
įvedus karo padėtį. Šis įstatymas turi užtikrinti visuomenės saugumą ir viešąją tvarką karo padėties
metu. „Nepaprastosios padėties įstatymas“ , kuris nustato nepaprastosios padėties įvedimo
pagrindus ir tvarką, laikiną fizinių asmenų naudojimosi teisėmis ir laisvėmis apribojimą, laikiną
juridinių asmenų veiklos apribojimą, laikinus valstybės ir savivaldybių institucijų įgaliojimus
nepaprastosios padėties metu, taip pat šių institucijų veiklos teisėtumo kontrolę ir nepaprastosios
padėties atšaukimo tvarką. Įstatymo nuostatų įgyvendinimas turi apsaugoti konstitucinę santvarką,
užtikrinti visuomenės saugumą ir viešąją tvarką bei žmogaus teisių apsaugą nepaprastosios padėties
metu. „Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymas“ , kuris nustato krašto
apsaugos sistemos organizavimo, valdymo ir kontrolės pagrindus, karo tarnybos atlikimo ir karių
aprūpinimo tvarką, taip pat civilių tarnybos krašto apsaugos sistemoje ypatumus. Taip pat „ Karo
prievolės įstatymas“ , kuris nustato Lietuvos Respublikos piliečių karo prievolės atlikimo ir jos
užtikrinimo tvarką. Dar konstitucijos XIII skirsnį detalizuoja „ Ginkluotos gynybos ir
pasipriešinimo agresijai įstatymas“ , kuris įtvirtina Lietuvos Respublikos ginkluotos gynybos ir
pasipriešinimo agresijai principus bei pagrindus. Lietuvos Respublikos Konstitucijos XIII skirsnį
detalizuoja ir „ Šaulių sąjungos įstatymas“ , kuris nustato Šaulių sąjungos, tęsiančios iki 1940
birželio 15 dienos veikusios organizacijos veiklą, valdymą, narystę ir likvidavimo tvarką.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!